G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag kan be @cnils göra färgen lite mörkare för desktopanvändare. De har oftare detta problem. Moderna mobiltelefoner är oftare mer ljusstarka än äldre bildskärmar. Många (inklusive jag själv) har bildskärmar som är närmare 10 år gamla.
Ett alternativ är att frångå den bleka ljusblå till en annan färg? Typ ljusare grön av det forumet redan har kanske gör skillnad för desktop

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Inbäddade youtubeklipp går inte att få upp i helskärm utan att gå klicka sig vidare till youtube. (åtminstone i android-appen) är det något ni kan påverka eller är det youtube som sätter dom villkoren? Hur som helst skulle det vara skönt om det gick att ändra.

Vet ej, tror bara @cnils kan svara på det.

richardtenggren
Tror du kan göra ”pinch-out”-gesten för helskärm.

Dheri Dheri skrev:
Inbäddade youtubeklipp går inte att få upp i helskärm utan att gå klicka sig vidare till youtube. (åtminstone i android-appen) är det något ni kan påverka eller är det youtube som sätter dom villkoren? Hur som helst skulle det vara skönt om det gick att ändra.
Det fenomenet finns på många sajter...varför det är så har jag ingen aning om, och jag brukar öppna dem i Youtube i en ny flik de gånger jag vill se dem helskärm. (För mig handlar det om Safari i OSX).

hsd
Hmm
Måste vara nåt fel
När jag kollar någon video så spelar den direkt i byggahusfönstret
Har Ni något exempel på en som hoppar till Youtube

Det hoppar inte av sig själv till Youtube. Vill man se i helskärmsläge måste man klicka upp klippet i Youtube och välja helskärmsläge där.

richardtenggren
Är det bara jag som haft problem senaste tiden med att de blå prickarna inte försvinner när tråden är läst och man backar tillbaka? Känns som något relaterat till cache/cookies men har tömt dessa utan framgång. Måste uppdatera för att det ska slå igenom.
Detta gälla alltså både safari och iOS-appen.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Är det bara jag som haft problem senaste tiden med att de blå prickarna inte försvinner när tråden är läst och man backar tillbaka? Känns som något relaterat till cache/cookies men har tömt dessa utan framgång. Måste uppdatera för att det ska slå igenom.
Detta gälla alltså både safari och iOS-appen.
Jag uppdaterade sidan där din post hade blå prick och den försvann (PC - crome)

Magnus E K
Har inte och har aldrig haft det problemet i Firefox (Windows) eller Chrome (Android).

Magnus E K Magnus E K skrev:
Har inte och har aldrig haft det problemet i Firefox (Windows) eller Chrome (Android).
Icke jag också. Firefox

richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Jag uppdaterade sidan där din post hade blå prick och den försvann (PC - crome)
Då funkar det för mig med, problemet är när man bara backar bakåt :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Då funkar det för mig med, problemet är när man bara backar bakåt :)
Sådana problem har jag sporadiskt överallt :seenoevil:

Magnus E K
Varför får jag enstaka notiser om trådar som jag inte skrivit något i och inte bevakar? Fick nu senast den här:

Populärt just nu: havsutsikt överklaga.. har fått 1 svar senaste dygnet.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Det är rekommendationer på populärt innehåll. Bocka ut i dina preferensinställnngar.

• Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.