Mikael_L
Finns det att få tag på?

Jag har googlat fram ett par träffar, men där jag sen möts av någon text typ: "har utgått ur sortimentet".

Får jag önska vidare så vill jag dessutom hitta hålat och så gärna att det går att köpa över disk i Uppsala, ev Stockholm, ty jag tror frakten av några buntar kopieringspapper blir rätt dryg.

Men låt inte dessa smått fåniga önskningar hejda er ifall ni vet någon som har tunnare papper men utan hål eller på annan ort ... :)
 
Mikael_L
Mazen Mazen skrev:
Inte billigt..
[länk]
Hmm, det där var 80 grams ...

Jag söker 70gr, helst 60 ...
 
Kolla med lokala printarn, har dom inte hemma så har dom säkert bra kanaler för att få hem.
 
Mikael_L
Mazen Mazen skrev:
[länk]

Ett alt är att kolla med något lokalt tryckeri om dom har A4 alt större ark som dom kan klippa ner..
Edit: två på den..
Ja se där, där fanns det ju åtminstone 70gr.

Intressant nog så var jag in i en av deras butiker här i Uppsala förra veckan och frågade, blev upplyst om att det inte fanns lättare än 80gr ... :thinking: :cool:
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja se där, där fanns det ju åtminstone 70gr.

Intressant nog så var jag in i en av deras butiker här i Uppsala förra veckan och frågade, blev upplyst om att det inte fanns lättare än 80gr ... :thinking: :cool:
Se där, har köp 70g om än för ett antal år sedan både via Lyreco och Office dep. Kan vara att dom inte lagerhåller i butik (alla butiker har slut enl hemsidan) men att det inte skulle finnas annat än 80g :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Får en nyfiken fråga varför du behöver så tunnt papper?

Conrad av alla ställen verkar ha....

[länk]
För de som gillar tyngre pärmar, mer porto osv, ska naturligtvis inte ens fundera på mindre än 80 gr/m2.

När jag skickade senaste bunten för bokföring så blev jag rånad på 22kr mer p.g.a 18gram, pengar jag hade sparat med 70gr/m2 papper.
Sen ska jag få skiten i retur också, och spara i 10 år.
Så lättare och tunnare papper är bättre hela vägen, från träd till soptipp.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
60 g/m2 är inte särskilt tunt. Riktigt tunt papper behövde man förr till luftpostbrev som fick bara väga 5 g. Dessutom till spionanteckningar ihoprullade i stolsben. Och så bibelpapper. Pappersbruket Tervakoski i Finland hade stor avsättning för bibelpapper som användes för att skicka stora mängder biblar til Sovietunionen.
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Conrad av alla ställen verkar ha....

[länk]
Och där hittade du t.o.m 60 gr (y) :cool:
 
tommib
Du vet, vi doktorer blir skitbra på att googla.....
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Google är väl mest ett stort problem för er ..?

Era kunder kommer ju hela tiden med "...men på google läste jag att ..." :crysmile:
 
  • Haha
tommib
  • Laddar…
B
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Innan du köper på dig en jäkla massa papper, testa vad skrivaren tycker om det. Erfarenhetsmässigt så har en del skrivare problem med papper under 80 gram.

Har förövrigt råkat ut för något lågprispapper som var nån snål inköpare köpt in på flera ställen där jag jobbat. Okej, det vara några kronor billigare per paket men antalet papperstrassel i skrivaren gick från ett per halvår till ett par per utskrift...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.