S johd01 skrev:
Jag är mest orolig över att det ska ramla träd på tomten och skogen runtomkring, det brukar göra det varje gång... sen blir man lite orolig att det blåser så mycket att regnet ska leta sig in på vinden. :dizzy:
Grannen har tagit ner nästan alla stora aspar på kullen bakom sin tomt - utom en. Det är lite läge att plocka fram popcorn och titta ditåt...
 
Fadai
Blev påmind att vi måste fixa dränering utanför garageporten när vi öppnade och vattnet strömmade in. Har som tur är golvbrunn, så ingen superkatastrof. Lyckas alltid förtränga detta tills nästa oväder kommer.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Magnus E K
K kest skrev:
Kan du skicka länken?
Den är härifrån:

https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic

Men det verkar inte gå att länka enskilda datum och timmar så därför gjorde jag en screenshot på datorn.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Jag sitter och tar en whisky och tänker på min skorstenshuv som har varit provisoriskt lagad och fastsatt sedan 2-3 stormar tillbaka. Tänker inte gå upp på taket och kolla. Undrar om den är kvar i morgon.. :thinking::)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Hos mig trycker det in vatten under garageporten vid slagregn från fel håll. Så du är inte ensam
Ja det gör det här också. Tätningslisten är gammal och det regn som kommer på porten rinner inte ifrån porten utan mot porten och således in i garaget. Det är mindre katastrof och vetat om det sedan ett tag, men det är ner i källaren där det inte finns något som egentligen tar skada. Tror till och med tidigare ägare tvättat bilen där inne :O
 
Nu gick strömmen i halva huset, hur är det möjligt? Inga säkringar har gått
 
Har satt in takfönster i veckan så hälften av takplåten är nerskruvad. Resten fladdrade rätt bra redan runt lunch (Skåne) så fick upp och dra fast den med ett par skruv samt la upp en hävla massa plattformar från byggställningen så hoppas det håller sig. Kan bli en intressant natt...
 
P Pappa1986 skrev:
Nu gick strömmen i halva huset, hur är det möjligt? Inga säkringar har gått
Fasbortfall på vägen till dig i nätet.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Heij83
Inte fått huset helt tätt än och det straffar sig :mad:
 
  • Vattenpöl inuti ett oavslutat hus med öppna timmerväggar och en stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Alebaleportocale
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Fasbortfall på vägen till dig i nätet.
Ok. Tack för svar. Få vi hoppas det kan fixas snart
 
P Pappa1986 skrev:
Ok. Tack för svar. Få vi hoppas det kan fixas snart
Hoppas att du inte har en NIBE Vp med inverterteknik som tappat en fas. Det har jag så när Jämtkraft slarvade bort en fas för mig så blev det dyrt och omständigt...
 
L lob skrev:
Hoppas att du inte har en NIBE Vp med inverterteknik som tappat en fas. Det har jag så när Jämtkraft slarvade bort en fas för mig så blev det dyrt och omständigt...
Har en IVT jvp. Men det bör väl bero på just stormen annars känns det konstigt eller ett märkligt sammanträffande.
 
D09
Jag och grabben såg dynboxen lastad med altanbordet åka av altanen live.

känns som att man får inventera lite imorgon :crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Knakar i huset och dräneringspumparna har fått jobba hårt, men har inte sett några vindfällen ännu. 3 strömavbrott hitintills, dock inget längre än ett par minuter.

/Andreas
 
Vi hade strömavbrott i ungefär en timme.
Upptäckte också att det är på riktigt dags att börja tänka på att lägga om taket. Det ser ut att ligga kvar men hittade en oroväckande pöl på övervåningen. En snabb titt på vinden senare har det mycket riktigt (förmodligen) blåst in vatten under pannorna och pappen är slut/borta. Tur är att man har spånisolering på vinden så det torkar. Lite tråkigt oavsett.
 
  • Ledsen
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.