Instämmer! (y)(y)(y)
 
Klart!

Efter en god natts sömn blev det dags att göra klart boxen.
Problemet med många verktyg är att man plockar fram efter hand och ett tag så ser MFT-bordet ut så här!

Rörigt arbetsbord med diverse verktyg och hjälpmedel utspridda på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målet med boxen är i första hand förvaring av mina stämjärn men på toppen vill jag gärna ha tillgång till dom mest frekventa hjälpmedlen för att slippa ha dom utspridda på arbetsbordet.
Det blev ett antal som skulle vara med och dela på 22 X 22 cm!

Olika snickeriverktyg ordnade på arbetsbordet, inklusive vinkelhakar, stämjärn och ett vattenpass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Många av hjälpmedlen är faktiskt rätt långa så att förvara dom på högkant underlättar ordningen.

Verktyg och hjälpmedel ordnat på högkant i en nytillverkad förvaringsbox på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samling verktyg på arbetsbord, inklusive måttband, skjutmått och stämjärn, arrangemang inför förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktygsbox för förvaring av stämjärn och verktyg som står uppställda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktygsförvaringsbox med stämjärn, måttverktyg och andra snickeriverktyg ordnade på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktygslåda med snickarverktyg som stämjärn, tving, måttstock och andra hjälpmedel organiserade på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egenbyggd verktygsförvaringsbox med stämjärn och andra verktyg ordnat på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktygsbox för förvaring av stämjärn och andra hjälpmedel står på ett MFT-bord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu får jag anpassa mig till Boxen och se om det behöver ändras något framöver. I ena hörnet har jag medvetet lämnat en liten ledig rektangel för givetvis kommer det att kompletteras.

Dag

 
  • Gilla
  • Wow
Miki2 och 14 till
  • Laddar…
Uppdatering Vers: 1:2

Har monterat en pennhållare med kardborre längs ena kortsidan. Nu fick det bli lite hårvaxoljad ek!

Verktygsorganisatör med pennhållare av ek och olika verktyg på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ek pennhållare fastsatt på arbetslåda med kardborre, fylld med många pennor, linjaler och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kör lite städning och genomgång av alla lådor så det kanske dyker upp mer som kan vara användbart.

Dag
 
  • Gilla
Immobil och 8 till
  • Laddar…
Vådligt tjusig kub. Ska bli kul att höra hur du gillar den.
 
Tack Byurn!

Kommer med en utvärdering när jag arbetet med den ett tag.
Version 1:2 är ute nu!

Dag
 
Är också nyfiken på lådan. Hur är det tänkt att den ska användas? Ska du bära med dig den eller ska den stå på arbetsbänken eller förvaras i låda?
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Intressant idé, ska bli kul att få veta vad du tycker om den efter att ha använt den ett tag.

Ett framtida hack kan ju vara att bygga ihop den med en sådan här:

[bild]

Dvs en snurrbricka från Ikea, "Snudda" för endast 79 kr.

[länk]

//Ronnie
Ni som har varit i Kina känner till de snurrande matborden ;)

Runt snurrande matbord i kinesisk restaurang med dukade tallrikar och stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lime113 Lime113 skrev:
Ni som har varit i Kina känner till de snurrande matborden ;)

[bild]
En sån är perfekt när man äter tacos!

Man bara väntar till det inte ont anande offret lägger ner sin tacos på snurrbrädan, snurrar den snabbt till ens egen plats och trycker in hela i munnen!
 
Frustrator Frustrator skrev:
En sån är perfekt när man äter tacos!

Man bara väntar till det inte ont anande offret lägger ner sin tacos på snurrbrädan, snurrar den snabbt till ens egen plats och trycker in hela i munnen!
Tråkigt för oss med rektangulära bord.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Tråkigt för oss med rektangulära bord.
Japanerna har löst det med rullband!
Rullband med olika sushirätter framför sittande gäster i en japansk sushirestaurang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Microkatten
P Pysslarn skrev:
Ett framtida hack kan ju vara att bygga ihop den med en sådan här:

Dvs en snurrbricka från Ikea, "Snudda"
...som i sin tur fästs på en fristående pelare i lagom höjd. Hade det inte varit så mycket pryttlar på toppen hade det bästa varit att fästa boxen i taket, fortfarande med snurrbricka (på toppen), hängandes ner vid arbetsbänken.

stigen stigen skrev:
Problemet med många verktyg är att man plockar fram efter hand och ett tag så ser MFT-bordet ut så här!

[bild]
Jag tror inte problemet har något med verktygen att göra... ;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
En sån är perfekt när man äter tacos!

Man bara väntar till det inte ont anande offret lägger ner sin tacos på snurrbrädan, snurrar den snabbt till ens egen plats och trycker in hela i munnen!
Så, inte bara verktyg och maskiner alltså? :thinking:*Byt ut taco, munnen och snurrbräda mot blocket, verktyg och källaren om ni inte ser.
 
F fangalid skrev:
Är också nyfiken på lådan. Hur är det tänkt att den ska användas? Ska du bära med dig den eller ska den stå på arbetsbänken eller förvaras i låda?

Hej fangalid!

Lådan/boxen skall stå på MFT-bordet och kommer inte att tas med utanför verkstaden. Mina ”Gåbortstämjärn” är ett set Hultaforsjärn.

Dag
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Intressant idé, ska bli kul att få veta vad du tycker om den efter att ha använt den ett tag.

Ett framtida hack kan ju vara att bygga ihop den med en sådan här:

[bild]

Dvs en snurrbricka från Ikea, "Snudda" för endast 79 kr.

[länk]

//Ronnie

Hej Ronnie!

Två själar en tanke! Snurranordning finns med i projektet men jag har funderat på Biltemas för 95kr. Har använt denna snurranordning till det stora grillfatet i trädgården och det tål verkligen tyngd. Egentligen avsett till förarstolen i båtar.

Svart snurranordning avsedd för båtstolar med en centralt placerad skruv och fyra fästpunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att hänga boxen från taket i en justerbar lina har också snurrat i huvudet.
Men vi får se framöver vad det slutar efter några projekt.
Dag

Snurranordning för båtstolar och upphängning av skruvmejslar på väggpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.