Karlia
Fick lära mig något nytt idag, inte nöjd med gångjärnen på återvinningslådan så ska göra om. Det bästa vore givetvis om jag kunde tänka efter innan för att få det resultat jag vill ha. Där är jag inte riktigt. Misstagna hål för gångjärn i trä med träpluggar och borr, tecken på renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det bästa vore givetvis om jag kunde tänka efter innan för att få det resultat jag vill ha. Där är jag inte riktigt.
Haha, det där känner jag igen mig på :rofl:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Det finns väl en anledning till att det heter "tänka efter"? :thinking:

Jag tänker mycket före, och inte blir det rätt för det :sweat:
 
  • Gilla
  • Haha
Fario och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Tänkt mycket har jag gjort, men inte helt rätt o riktigt :) Tur att hjärnan mår bra av att användas!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Äntligen är den klar!
Hembyggt skåp med återanvänt fönster som dörrar, fyllt med böcker, framför en tapetserad vägg med prydnadsföremål på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Räddade ett fint (men hade många hål efter barkborre så den är lite lätt) fönster från grannen.
Hemgjorda spår för att likna pärlspont på limträskivan
Renoverat grått skåp med glasfönster och pärlspontsliknande detaljer, stående på ett trägolv med röd leksaksbil ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ergonomen och 17 till
  • Laddar…
Fixa en grym viltröra med hjälp av Super-Ior!
Person skär i ett viltköttstycke med en sågkniv märkt "Superior" på köksbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fario och 6 till
  • Laddar…
Börjar ordna upp sig, nöjd med hur utdragsbeslagen blev till slut. 3D utskrivna och gör att man kan haka ur lådorna enkelt.

Verkstadsförvaring med 3D-utskrivna blå utdragsbeslag på svarta lådor, ordnade på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen låda med 3D-utskriven utdragsbeslag i fokus, omgiven av andra stängda lådor i ett ordnat förvaringssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beretic och 14 till
  • Laddar…
Valet mellan Intarsiaseminarium på Sliparebackens finsnickeri eller att vara sjuk i influensa är ju egentligen skitenkelt men här är jag ändå; hemma med rejäl feber, huvudvärk, ont i kroppen mm... Vaknade igår morse och kände mig redo för nödslakt och insåg att helgen som sådan var inställd på alla vis.

Men efter att ha levt i ryggläge sedan igår höll jag på att dö av tristess så jag inbillade mig att jag nog mådde lite bättre. Så jag tänkte att jag ska bara gå ut i verkstaden och göra en liten enkel limning, nämligen sätta ihop den tredje hyllan till trappan ner till källaren. Delarna var klara och skulle bara sättas ihop med några kex och lite klister, borde ju vara en barnlek. Jovars...

Trähylla under konstruktion med flera tvingar och jiggar i en snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär arton kex, lite limpenslande, sättande av sex parallelltvingar samt två nittiogradiga jiggar med tillhörande åtta f-tvingar senare är jag helt förbi. Nu ska jag försöka krypa in i huset igen så att jag åtminstone får dö i min säng.

Scheisse, det finns inget mer obönhörligt och obevekligt än en mans snuva!
//Ronnie
 
  • Gilla
  • Haha
Beretic och 10 till
  • Laddar…
Blandat putsbruk med borrskruvdragare Grovbetongvägg med arbetslampor, hinkar med putsbruk, borrskruvdragare och spridda byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fixat utsug till pelarborrmaskinen. Man tager vad man haver. Slaktat billighetsstativ för indikatorklocka, något överblivet från ett vattenlås-set, en rörklämma och lite annat jox.
Hemmagjord utsugningsanordning vid pelarborrmaskin med rörklämma och flexibelt rör fästad vid arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord utsugningsanordning till pelarborrmaskin med stativ och rörklämma i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manhunter och 10 till
  • Laddar…
Apropå att använda något till något annat så gjorde jag ett snyggare fäste till cykelhornet idag...
Kapade söder en Barend, slipade, borrade, gängade och polerade lite och det blev betydligt snyggare än orginalfästet.

Modifierat fäste till cykelhorn: kapad, slipad, borrade och polerad barend på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Egenhändigt modifierat och polerat cykelhornsfäste i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror inte jag kommer våga ta ut min ekcykel utan den blir ett föremål för vardagsrummet... :cool:
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Fixat utsug till pelarborrmaskinen. Man tager vad man haver. Slaktat billighetsstativ för indikatorklocka, något överblivet från ett vattenlås-set, en rörklämma och lite annat jox.
[bild] [bild]
Fiffigt och knappt ens överingenjörat :ok:
 
nanowire nanowire skrev:
Fiffigt och knappt ens överingenjörat :ok:
Man blir ju lite orolig för honom..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Man blir ju lite orolig för honom..
Jag behövde något som löste problemet nu. Alternativet var att ropa på någon som höll i slangen. Jag passar på att meddela att det ingenjörsmässiga pseudokoordinatbordet, som jag har redovisat tidigare, fungerar alldeles utmärkt.
 
Klöv en pall ved

Vedkap och vedklöv utrustning i ett garage med en pall med vedstockar klar för klövning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vedklövningsmaskin i garage med pall av ved och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ergonomen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.