140 Nm!

ständiga projekt både hemma och i sommarstugan gör att man ofta glömmer verktygen med stor frustration som följd. Ett basverktyg som detta hade varit smidigt att ha en i varje hus.
 
140nm

med denna goding skulle jobbet gå som en dans att utföra
 
Svar: 140 Nm
Tomten glömde stanna hos mig förra månaden och jag vill inte vänta tills nästa jul, då nuvarande skruvis börjar bli trött efter många års användande. Dessutom, att ha en riktig borrskruvdragare skulle vara så skönt!!!
 
Max vridmoment med HD-batteri som i testet är 140 nm. Med vanliga batterierna är det 120 nm.

Motivering
Jag har föregångaren till den i testet och det är det absolut bästa verktygsköpet jag har gjort. En otroligt bra, välbalanserad och skön maskin att använda som har tjänat mig väl i många år med bla bygge av garage, altan, omläggning av tak och nu bygge av nytt kök. Tyvärr har min börjat glappa och laddar ur batterierna över en natt om jag glömmer batteriet i maskinen. Vilket gör att jag får låna mannens MEEC lite då och då och det förtar hela känslan med att bygga själv. Men med små händer är det svårt att hitta en ersättare som är lika skön som denna att använda utan att gå upp en prisklass och med ett barn på väg gäller det att hålla igen på pengarna så alla verktygsköp som inte är att absolut måste är för tillfället pausade. Så att vinna denna skulle vara underbart för då kan jag bygga ett barnrum i vår med en härlig fixarkänsla i stället för att dra mig för att använda en annan skruvdragare
 
140 nm är maximalt vridmoment.
Jag behöver denna för i övrigt har jag tummen mitt i handen så jag behöver allt hjälp jag kan få! :D
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: 140 nm.

Motivering

Nu i vår när altan till lillstugan vi skall bygga.
Med rätt maskin, varför inte en AEG, i bygget vi kan känna oss trygga.
Borrhål borras, bultar och trallskruv kan dras i utan rast.
Bärlina, trall och räcken vi med denna dragare snart satt fast.
Ja tänk om min önskan blev riktigt sann.
Min dröm blev verklighet och jag faktiskt gick och vann.
Jan Petersson
 
hahalj
Svar: Maximalt vridmoment: 140 Nm

Min gamla skruvdragare är för klen och batteriet räcker inte länge, dessutom finns det inga reservbatterier att köpa, den är för gammal. Och till vårens byggprojekt, förlängning av altan, nytt trädäck och ny trappa till förrådet så kommer jag behöva en ny skruvdragare. Så denna kraftfulla modell från AEG skulle bli perfekt!
 
Max vridmoment 140 Nm

Behöver den då jag har många lösa skruvar...
 
  • Gilla
Dikij Kaban
  • Laddar…
Svar: 140 Nm

Bra skruvdragare med två batterier är guld!:love:
 
Max vridmoment 140 Nm

För att jag aldrig vunnit något tidigare och det vore kul att veta hur det känns.
 
Rätt svar: 140 nm

Motivering: Nästa projekt är att bygga en lekstuga till min 5 åriga dotter. Ritningen i huvudet säger att det blir ett i Mulle Meck stuk. Det blir ett ypperligt tillfälle att använda en rejäl skruvdragare i stället för min 10 år gamla, som är något klen.
 
140Nm

Motivering:
För att slippa släpa nuvarande AEG borrskruvdragare mellan huset och sommarstugan varje helg. För om jag missar att ta med den så kan jag i princip inte göra någonting - den används till ALLA projekt. Stora som små.
Att ha en i varje fastighet hade varit så himla bra - den är ett ”must have”
 
Svar 140 nm
Har ingen skulle verkligen var behövligt
 
140 Nm

Ja pehööver nya porrmasiinen för måste porra nya hålet i sellaren.

kiitos
 
  • Haha
Aviatorn
  • Laddar…
Svar: 140 nm

En vinst skulle betyda väldigt mycket då min man och jag nyligen blev husägare och har gått från 72kvm nyproducerad lgh till ett 130kvm exk källare, 60-talshus. Jag har alltid haft tummen mitt i hand och varit ointresserad av att lära mig bygga. Så förra våren byggde jag en dagbädd till balkongen och mitt självförtroende steg i takt med skaparglädjen! Nu försöker min man och jag hjälpas åt när något i huset ska fixas så att vi båda lär oss, men jag har märkt att bra verktyg är A och O och därför skulle en vinst innebära fortsatt glädje över att kunna utveckla mina bygg-kunskaper med ett bra verktyg i min hand. /M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.