useless useless skrev:
Piggdekkgebyr funkar iallafall i Norge
Fast på norsk låter ju den avgiften åtminstone rätt gulligt. :)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
harry73
Appendix Appendix skrev:
Vaniljtårta?
Arbetare som dekorerar världens längsta vaniljtårta på ett bord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag passade på att (igen) lägga till löpsedeln av artikeln ovanför, så nu kan du undra om de firade beslutet med en vaniljtårtan bakad i en fabrik för kemikalier.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
[bild]
Jag passade på att (igen) lägga till löpsedeln av artikeln ovanför, så nu kan du undra om de firade beslutet med en vaniljtårtan bakad i en fabrik för kemikalier.
Det här är det jag kallar för Service :D
Tack Harry!
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Smartast är ju att som i resten av världen börja med kameror på de flesta gatorna i stan.

Inte bara att man kan spåra de kriminella som spränger bomber överallt. Men med rätt små insatser kan man bevaka både dubbdäck och förbud mot vissa fordonstyper.
Spanien har kameror som bevakar heldragna linjer och de som "tränger" sig över dem i köer.

Sen i kombination med detta inför man "pricksystem" på körkortet. I Spanien märkte man att det var minimal skillnad när man höjde böter. Men jäklar vad folk blev väsentligt laglydigare i trafiken när de tappar körkortet mycket snabbare.

Har man inte råd med poliser får man köra kameror och brevböter.
Vilken drömvärld med total övervakning och automatisk bot från kontot.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
martin43 martin43 skrev:
Vilken drömvärld med total övervakning och automatisk bot från kontot.
Japp! Om man stiftar en lag ska den ju följas :)
 
BirgitS
Appendix Appendix skrev:
Inte bara att man kan spåra de kriminella som spränger bomber överallt. Men med rätt små insatser kan man bevaka både dubbdäck och förbud mot vissa fordonstyper.
När det gäller kriminalitet spelar det ingen större roll för de stjäl de bilar de behöver. Sen låter det inte helt trivialt att kolla om folk har just dubbdäck, det lär krävas närbilder och inte vanliga övervakningskameror.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.