B
Raskus Raskus skrev:
Den luftpåfyllaren har jag, är nöjd med den.
Vill minnas att det var ett fynd från 2018-års Black Friday på Jula.
Bauhaus tog 199kr för den vilket kändes bättre än Jula som vill ha 349kr för en likadan. Alternativet annars hade nog varit Julas för 399kr som hade en betydligt mjukare slang.
 
B breakman skrev:
Bauhaus tog 199kr för den vilket kändes bättre än Jula som vill ha 349kr för en likadan. Alternativet annars hade nog varit Julas för 399kr som hade en betydligt mjukare slang.
Jag tog en annan variant med vinklat munstycke så man kommer åt på trånga hjul, typ barncykel och skottkärra...
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
singer 631g... tror den gick på 720 pix. Syr genom 8-10 lager denim enligt utsago. Perfekt för mig vill sy lite verktygsfodral osv.
Avis!
 
299 :- kostar som bekant Biltemas lilla dyckertpistol. Efter ommålning av övervåning och annat tröttnade jag på att använda tre händer för att spika lister i taket och köpte pistolen.
Bra köp. Jobbet går snabbare och säkrare. Efter en femtio dyckert har jag inte upplevt några problem med märken. Jag har använt 4 bar på kompressorn.
Alla dyckert är inte helt jämnt inslagna, några har jag efterhamrat.
Blå dyckertpistol från Biltema på ett träbord, använd för att spika lister enklare och snabbare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
En liten futtig pryl till köpte jag innan jul.
En Jokari Allrounder för att skala kabel.
Varför köper man en sådan om man inte är elektriker? Eller kanske är det så att en elektriker aldrig skulle köpa en sådan...
Lite pysslande blir det med elen på huset, ersätta trasiga vägguttag, sätta strömbrytare vid förrådet med mera. Och jag gick i kabelskalarskola 1980 som elpraktikant på A&C och blev flink på att skala olika kablar med kniv och avbitare. Men numera är jag torr om händerna och kan under vintern inte längre så där enkelt dra av kabel med tång och tumme som mothåll. Plasten glider bara.
Men denna skalare fungerar väldigt bra. Just att det är enkelt att få ”rätt” längd på ändarna när man skall använda Wago gillar jag.
Det enda jag ogillar är att de små stumparna lätt stannar kvar även om man skakar till efter skalning.
Gul Jokari Allrounder kabelskalare på ritning, använd för att strippa isolering från blå kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Fario Fario skrev:
En liten futtig pryl till köpte jag innan jul.
En Jokari Allrounder för att skala kabel.
Varför köper man en sådan om man inte är elektriker? Eller kanske är det så att en elektriker aldrig skulle köpa en sådan...
Lite pysslande blir det med elen på huset, ersätta trasiga vägguttag, sätta strömbrytare vid förrådet med mera. Och jag gick i kabelskalarskola 1980 som elpraktikant på A&C och blev flink på att skala olika kablar med kniv och avbitare. Men numera är jag torr om händerna och kan under vintern inte längre så där enkelt dra av kabel med tång och tumme som mothåll. Plasten glider bara.
Men denna skalare fungerar väldigt bra. Just att det är enkelt att få ”rätt” längd på ändarna när man skall använda Wago gillar jag.
Det enda jag ogillar är att de små stumparna lätt stannar kvar även om man skakar till efter skalning.
[bild]
Ja varför inte?

Stickan
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Efter tips i verktygstråden hämtade jag ut denna idag, verkar helt ok. Särskilt för 799 riksdaler :). Har saknat en vettig 1/2-sats i en herrans massa år.
Öppen verktygslåda med Bahco hylsnyckelsats innehållandes olika räck- och skiftnycklar och hylsor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fario och 10 till
  • Laddar…
Har den också. Köpte min för 1-1,5år sen när Jula hade någon kampanj på den. (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Har den också. Köpte min för 1-1,5år sen när Jula hade någon kampanj på den. (y)
Vi med, den är toppenbra!!!
 
Ny tandad såg ligger på ett trägolv med orange förlängningssladd runt sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade inte min gamla. När jag kom tillbaka från Byggmax dök min gamla upp. Nu har jag en tandad också.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Sista köpet för året, high quality med en manual som genomgått brutal maskinöversättning

”beskyddshuvans position måste också vara sådan att de gnistbara brandfarliga delarna, även omger, inte antänds”

4Ah batteri för 169kr och kapskivor för 20kr/paketet.

men själva kapen verkar ok för småjobb
[bild]
Får jag fråga var du köpte den där? Verkar vara äkta kinesiskt 12V i skaftet som man förlängt med en bottendel. I Kina verkar det finnas en branchstandard för sådana batterier med 12V 3 cells och 16V 4 cells. Vore kul om det gick att köpa lösa batterier i Sverige.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Får jag fråga var du köpte den där? Verkar vara äkta kinesiskt 12V i skaftet som man förlängt med en bottendel. I Kina verkar det finnas en branchstandard för sådana batterier med 12V 3 cells och 16V 4 cells. Vore kul om det gick att köpa lösa batterier i Sverige.
Ser ut att vara Lidls Parkside-serie..
 
Idag dök denna upp, har funderat på en planslip länge och nu var det allt för länge sen L-boxx stapeln växte :D.

Ny Bosch planslip i en L-boxx med tillbehör och manual, redo för slipning av träytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir förhoppningsvis lite lättare att slipa spontprofilen på furuinnertaket som ska målas om. Ska nog specialbygga en slipplatta för detta bara som följer profilen bra.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Hittade denna på K-Rauta för 159kr, så liten och gullig så den fick följa med hem.

[bild]

Sedan en tur till Bauhaus för att kolla utbudet av luftpåfyllare. Råkade se en skylt med 70% skrivet stort så två arbetsbänkar fick följa med hem, en 120x60 och en 60x60. Dock är höjden 84 vilket är ganska lågt för mina 193, blir till att höja de på något sätt.
Under 1500kr för båda känns ok.

[bild]

Luftpåfyllaren blev en Stanley, lite besviken på att slangen var så stel men får duga. Är nog mer hållbar än de billigaste varianterna jag köpt tidigare.

[bild]
Hade de fler bänkar kvar?
 
Och idag kom mina lurar, pass och penna. 3M Peltor hörselskyddsförpackning, vattenpass, kamera och godis på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KjellTimell och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.