K karny889 skrev:
Imponerad av detta bygge! Vilket jobb med köket också. Jag gillar färgen på köket; kan du tänka dig att dela med dig färgkoden?!
Tar lite längre tid att bygga eget kök än att köpa färdigt, men det blir jävligt bra :)

Färgkoden är Nordsjös Dusky fontaine H6 15.58.
 
Väldigt snyggt, både färg och form. Har själv byggt lite skåp, och passningen ser grym ut. Är inte lätt att få springorna på millimetern.....
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
L Lillmatild skrev:
Lika imponerad som alltid! Heja dig vad snyggt det blir
Tack tack :)
 
Larsa Larsa skrev:
Väldigt snyggt, både färg och form. Har själv byggt lite skåp, och passningen ser grym ut. Är inte lätt att få springorna på millimetern.....
Tack !

Jag räknade med 3mm springa runt luckorna och det passade rätt bra. Alla luckor passade utom några som var lite skeva. Får tillverka några nya. Sen blev inte alla köksluckor helt 90grader i hörnen, några var lite ur vinkel, men de går att justera så det knappt syns ändå. Bäst passade de stora luckorna faktiskt. Blev själv förvånad över passformen på dom.
 
  • Gilla
frollic123 och 1 till
  • Laddar…
Det här är så bra att jag ramlar av stolen varje söndag. Sjukt imponerad! Det blir verkligen så ordentligt och rejält precis allt i perfekt harmoni
 
  • Gilla
Goelette och 2 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det här är så bra att jag ramlar av stolen varje söndag. Sjukt imponerad! Det blir verkligen så ordentligt och rejält precis allt i perfekt harmoni
Tack för dom fina orden! Försöker bygga huset så bra det bara går :)
 
Största nackdelen med den här tråden är ju att en annan får ångest över hur kass man är i jämförelse....

Och den känslan får man varje söndag! :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Jag är alltså hans mamma, Fisk3ens, en oerhört STOLT mamma!!
Det är väldigt spännande att följa deras bygge, och att åka till det varje vecka och se framstegen och att det är så välbyggt är för mig fantastiskt imponerande
 
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 33 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Hans mamma Hans mamma skrev:
Jag är alltså hans mamma, Fisk3ens, en oerhört STOLT mamma!!
Det är väldigt spännande att följa deras bygge, och att åka till det varje vecka och se framstegen och att det är så välbyggt är för mig fantastiskt imponerande
Härligt!
Jag minns stoltheten i min pappas ögon och röst när han berättade att han fått frågan om han var Åsas pappa :heart::heart::heart:

Annars var det oftast jag som fick frågan om jag var hans dotter...
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Det är bara att ställa in sig i ledet, lyfta den obefintliga hatten och stämma in i hyllningskören, bättre än så här blir det kanske inte! Det leder förstås till massor av tankar; varför gjorde jag inte så, hur funkar det där, skulle jag kunna sno några idéer ....

Sorterar bland frågorna och vill gärna veta lite mer om garaget och värmepump. Du skrev i ett inlägg att du inte hade avlopp i garaget, gäller det även där pumpen står? Om det är så, hur hanterar man en läcka eller pumpbyte/acktank?
Har alltid fått för mig att det fanns nåt slags krav på golvbrunn i utrymmet för värmepump och liknande.

Tittade lite närmare på bilden frånk inkopplingen av tekniken och det verkar ju vara nån manschett eller skydd till brunnen till vänster om pumpen och följer man väggen ser det ut som ett fall mot den?
 
  • Gilla
Miter och 2 till
  • Laddar…
Ja Byggahus sprider sig överallt. Även min mor fick frågan om hon var släkt med han som har Villa Ramnemark-tråden på BH. Kul att de diskuterar mitt hus i ledningen på ett läkemedelsföretag :crysmile: *Stolt*

Dock har jag inte hälften av skickligheten som används i detta husbygge (y)
 
  • Gilla
nino och 6 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Största nackdelen med den här tråden är ju att en annan får ångest över hur kass man är i jämförelse....

Och den känslan får man varje söndag! :crysmile::crysmile::crysmile:
Haha ja du får spara dig den ångesten och sluta följa bygget :)
 
K Kjell_G skrev:
Det är bara att ställa in sig i ledet, lyfta den obefintliga hatten och stämma in i hyllningskören, bättre än så här blir det kanske inte! Det leder förstås till massor av tankar; varför gjorde jag inte så, hur funkar det där, skulle jag kunna sno några idéer ....

Sorterar bland frågorna och vill gärna veta lite mer om garaget och värmepump. Du skrev i ett inlägg att du inte hade avlopp i garaget, gäller det även där pumpen står? Om det är så, hur hanterar man en läcka eller pumpbyte/acktank?
Har alltid fått för mig att det fanns nåt slags krav på golvbrunn i utrymmet för värmepump och liknande.

Tittade lite närmare på bilden frånk inkopplingen av tekniken och det verkar ju vara nån manschett eller skydd till brunnen till vänster om pumpen och följer man väggen ser det ut som ett fall mot den?
Tack ! Du får fråga så mycket du vill, det är bara kul!

Nej någon golvbrunn finns det ej. Man borde ha brunn jämte pumpen, ett måste om det är inomhus. Här i garaget struntade jag helt enkelt i det då jag ej har något behov av en brunn i garaget. Den dagen det blir en vattenläcka så kommer allt vatten att rinna ut på golvet. Inget större problem med det då alla väggar står på en sockel, dörrens tröskel är av rostfritt stål osv. Så inget av garaget blir dåligt av en vattenläcka, det blir bra massa vatten på golvet helt enkelt.
Något som jag däremot missade från början var att järnfiltret backspolar och tömmer ut en väldans massa vatten, så jag har fått borra in ett avloppsrör genom plattan och gräva fram det utifrån. Tråkig miss men det gick att lösa rätt smidigt ändå!
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja Byggahus sprider sig överallt. Även min mor fick frågan om hon var släkt med han som har Villa Ramnemark-tråden på BH. Kul att de diskuterar mitt hus i ledningen på ett läkemedelsföretag :crysmile: *Stolt*

Dock har jag inte hälften av skickligheten som används i detta husbygge (y)
Ja Det verkar vara ett populärt forum detta. Bra stämning och folk som delar med sig av information och erfarenhet!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
F Fisk3n skrev:
Tack ! Du får fråga så mycket du vill, det är bara kul!

Nej någon golvbrunn finns det ej. Man borde ha brunn jämte pumpen, ett måste om det är inomhus. Här i garaget struntade jag helt enkelt i det då jag ej har något behov av en brunn i garaget. Den dagen det blir en vattenläcka så kommer allt vatten att rinna ut på golvet. Inget större problem med det då alla väggar står på en sockel, dörrens tröskel är av rostfritt stål osv. Så inget av garaget blir dåligt av en vattenläcka, det blir bra massa vatten på golvet helt enkelt.
Något som jag däremot missade från början var att järnfiltret backspolar och tömmer ut en väldans massa vatten, så jag har fått borra in ett avloppsrör genom plattan och gräva fram det utifrån. Tråkig miss men det gick att lösa rätt smidigt ändå!
Okej, så du kunde ansluta till systemet eller går det till nån stenkista?
Funderar själv på att flytta pumpen till förrådet/carporten men har inget avlopp där.
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.