Magnus E K Magnus E K skrev:
Har funderat på att göra något liknande. Men hur säkerställer man att tvättmaskinen inte hoppar ner på golvet när den centrifugerar?
Rätt avvägd så ska maskinen stå still. Men nu har vi ställt dem på gummikoppar för att dels minska ljud och lite trygghetskänsla. Även bänkskivan lutar nån mm in mot väggen. Vika tvätt gör vi inte direkt ur tvättmaskinen då vi till 99% häng torkar på annat håll. Bänkskiva i lagom arbetshöjd kommer finnas alldeles intill.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Varför inte måla innan det spikas upp? :)
Vi hade ingen bra plats att förvara det på under torkning så vi hade bara kunnat måla små mängder i taget. Då blev vi otåliga :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Vi hade ingen bra plats att förvara det på under torkning så vi hade bara kunnat måla små mängder i taget. Då blev vi otåliga :p
Jag bara tänker på att det kan torka isär och då får ni lite tråkiga fururänder :)
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag bara tänker på att det kan torka isär och då får ni lite tråkiga fururänder :)
Absolut, vi är medvetna om det. Funderar på att inte måla alla varv nu, vänta och se om det torkar isär. En liten chansning så klart.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Rätt avvägd så ska maskinen stå still. Men nu har vi ställt dem på gummikoppar för att dels minska ljud och lite trygghetskänsla. Även bänkskivan lutar nån mm in mot väggen. Vika tvätt gör vi inte direkt ur tvättmaskinen då vi till 99% häng torkar på annat håll. Bänkskiva i lagom arbetshöjd kommer finnas alldeles intill.
Vi har vår maskin på samma sätt och den har då aldrig rört sig.
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Rätt avvägd så ska maskinen stå still. Men nu har vi ställt dem på gummikoppar för att dels minska ljud och lite trygghetskänsla. Även bänkskivan lutar nån mm in mot väggen. Vika tvätt gör vi inte direkt ur tvättmaskinen då vi till 99% häng torkar på annat håll. Bänkskiva i lagom arbetshöjd kommer finnas alldeles intill.
Precis min tanke. Inte varit med om att en modern maskin "vandrat". Då har man inte gjort rätt :)
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Gjutningen genomförd Nyligen gjuten betong på ett golv i ett byggprojekt nära en tegelvägg och dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Det utlovade rörjobbet uteblev, blev gips och spackling istället. Och en laboration för rörinstallationen!
 
  • Vita rör monterade på en OSB-panel med en mässingsventil, intill oslipad gipsskiva och spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med gipsplattor och pålagd spackel i förberedelse för rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
En persons förmåga att putsa ska mätas i mängden puts på golvet. Antingen är du duktig på att putsa eller så har du städat innan fotograferingen....:)
Jag har putsat huset 3 varv då jag inte blev nöjd de 2 första varven..detta har gjort mig ganska vass tror jag!
:rofl:
 
  • Gilla
MathiasS och 4 till
  • Laddar…
CAD-ritningar av golvspån och bjälklag utplacerade på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Caddat golvspån och bjälklag.
 
Inte direkt jobb med huset, men plockat ihop en del bråte som ska till tippen nästa vecka.
 
Rum under renovering med avrivna tapeter, en soptunna, sopkvast och en gammal plastmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med bortriven tapet och dammsugare på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sånt där tråkigt, städat undan gamla gipsskivor och reglar, rivit tapet, sopat, dammsugit...

Brun dörr lutad mot vägg med delvis borttagen tapet och synligt trägolv i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En avtagningsbar dörr som står lutad mot en vägg med delvis avriven tapet i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte lämna in dörrar på målning men fick inget napp då ska testa att måla dem själva istället. Hur svårt kan det va? ;)

Har en liten diskussion om golvet. Blir klickgolv sen. Jag vill slita loss den gamla plastmattan, sambon tycker det är onödigt. Vad tycker ni?
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
[bild] [bild]
Sånt där tråkigt, städat undan gamla gipsskivor och reglar, rivit tapet, sopat, dammsugit...

[bild] [bild]
Tänkte lämna in dörrar på målning men fick inget napp då ska testa att måla dem själva istället. Hur svårt kan det va? ;)

Har en liten diskussion om golvet. Blir klickgolv sen. Jag vill slita loss den gamla plastmattan, sambon tycker det är onödigt. Vad tycker ni?
Låt mattan vara kvar, ingen mening att dra loss den så av mig får din man backning, hehe
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
[bild] [bild]
Sånt där tråkigt, städat undan gamla gipsskivor och reglar, rivit tapet, sopat, dammsugit...

[bild] [bild]
Tänkte lämna in dörrar på målning men fick inget napp då ska testa att måla dem själva istället. Hur svårt kan det va? ;)

Har en liten diskussion om golvet. Blir klickgolv sen. Jag vill slita loss den gamla plastmattan, sambon tycker det är onödigt. Vad tycker ni?
Jag la klickgolv över den gamla plastmattan i vår WIC. Det är mycket jobb att dra ut mattan och skrapa lim. Limmet kan dessutom innehålla asbest om det är gammalt nog. Så låt de ligga :)
 
nikasp
Gjort en total ommöblering i garaget på 18,5 kvm. Har porten direkt till höger nu, innan stod arbetsbänken längst in.
Drar mig för att såga inomhus då vi har cyklar, barnvagnar och allt möjligt där inne. Brukar släpa ut stativ och såg och köra ute när det är väder. Ska testa att koppla grovdammsugaren till gersågen och provköra inne.

Lär ta två timmar innan det är tomt på bänken senare ikväll.

Ommöblerat garage med arbetsbänk belamrad med verktyg, såg, och byggmaterial, samt hyllor med diverse förnödenheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ByggStålis och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.