Det är kanske Sandstedt som räknat.:rofl:

 
  • Haha
  • Gilla
Noseone och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jaja, jag villade bara bort mig i prefixen ... :oops:
Skulle stått 50 miljoner €, förstås ...
 
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Skulle stått 50 miljoner €, förstås ...
Gränsen går ungefär där bankmannen bockar för kunden istället för tvärtom. Vilket är låååångt mindre än de summorna ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Gränsen går ungefär där bankmannen bockar för kunden istället för tvärtom. Vilket är låååångt mindre än de summorna ;)
Går ens ägaren till pengarna själv på banken? De hade jag aldrig gjort, Bankmannen får väl för tusan komma hem till mig om de vill mig något om jag har de pengarna :p Man har dessutom lojala anställda som tar hand om ekonomin.
Sen måste de vara en mindre/medelstor bank som skulle bocka sig för de pengarna med tanke på vilka pengar de stora företagen sitter inne med.
 
Har inga större mängder kontanter men 3 hagelgevär och ca 1000 patroner !
 
slaskman slaskman skrev:
Har inga större mängder kontanter men 3 hagelgevär och ca 1000 patroner !
Det kan du säkert få några euro eller limpor bröd för.:crysmile:
 
K knipo skrev:
Det kan du säkert få några euro eller limpor bröd för.:crysmile:
Händer det nåt så ström osv är borta är vi 7 dagar från total anarki, då kan du vifta med dina sedlar så viftar jag med min bössa, så ser vi vem dom lyssnar på !
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
slaskman slaskman skrev:
Händer det nåt så ström osv är borta är vi 7 dagar från total anarki, då kan du vifta med dina sedlar så viftar jag med min bössa, så ser vi vem dom lyssnar på !
Om det blir så illa och någon vill dig illa. Tror du att en hagelbrakare kommer rädda dig då? Ganska ineffektivt vapen om 20 pers attackerar dig samtidigt. Du kommer kanske döda 2 st men sen då ?
 
R Rkarlsson skrev:
Om det blir så illa och någon vill dig illa. Tror du att en hagelbrakare kommer rädda dig då? Ganska ineffektivt vapen om 20 pers attackerar dig samtidigt. Du kommer kanske döda 2 st men sen då ?
Men av de tjugo vill ingen vara de första två...
 
A ajn82 skrev:
Men av de tjugo vill ingen vara de första två...
Man sågar av det såklart ;)
Fast jag hade en annan - inte så våldsam - tolkning.
Att kunna jaga och förse sig med mat och eventuellt byta mot andra förnödenheter om man får överskott av rådjurskött och fjällripa.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
M
slaskman slaskman skrev:
Händer det nåt så ström osv är borta är vi 7 dagar från total anarki, då kan du vifta med dina sedlar så viftar jag med min bössa, så ser vi vem dom lyssnar på !
Eftersom pengar då är värdelösa enligt din mening men vapen "is da shit" så känner jag mig tryggare med sedlar än med en hagelbössa som många vill stjäla:rofl:
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M
M MagHam skrev:
Man sågar av det såklart ;)
Fast jag hade en annan - inte så våldsam - tolkning.
Att kunna jaga och förse sig med mat och eventuellt byta mot andra förnödenheter om man får överskott av rådjurskött och fjällripa.
Blir det anarki så instiftar snart kungen lagar som det var förr, dödsstraff för tjuvskytte på kronans mark. Ja all privat mark kommer ju naturligtvis tas i beslag av kronan också.:D
 
R Rkarlsson skrev:
Om det blir så illa och någon vill dig illa. Tror du att en hagelbrakare kommer rädda dig då? Ganska ineffektivt vapen om 20 pers attackerar dig samtidigt. Du kommer kanske döda 2 st men sen då ?
Om vi säger så här, jag kanske har lite mer ....
 
C
R Rkarlsson skrev:
Tror du att en hagelbrakare kommer rädda dig då? Ganska ineffektivt vapen om 20 pers attackerar dig samtidigt.
Bättre än att kasta potatis på angriparna iallafall.
 
Senast vi hade en riktig svältkatastrof blev det i varje fall ingen anarki även om antalet inbrott i matbodar sköt i höjden någonting alldeles otroligt.
Jag tror att en gammal hagelbössa kan fylla en viktig funktion när det gäller att skaffa sig en skrake att stoppa i grytan på olovlig tid och kanske för att skrämma bort någon tjuv från potatiskällaren men någon anarki tror jag inte på.

I USA där de har enorma klassklyftor och en extremt våldsam kultur kan det däremot gå annorlunda till.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.