Fario Fario skrev:
Det tog femton år men nu har jag skiftat sladdarna så högra brytaren tänder kökslampan till höger och vänstra brytaren den andra (vi kan kalla den för ”den till vänster”).
:D
[bild]
Så nu ska du spendera nästkommande 15 med att irritera dig på att du trycker på fel knapp när du tänder lampan? :)
 
  • Gilla
  • Haha
VidarH och 7 till
  • Laddar…
Fortsatte idag med skrubb/garderobsrenovering. Det blev att vi rev hela väggen. Tanken är att smälla upp garderober längs med hela väggen. Imorgon åker fönstret ut (utsikten är ändå bara carporten).

Rum under renovering där en vägg är delvis riven inför installation av garderober, med synligt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Så nu ska du spendera nästkommande 15 med att irritera dig på att du trycker på fel knapp när du tänder lampan? :)
Nej. Det är jag färdig med nu. Jag kommer irritera mig på att jag inte trycker på rätt knapp...
 
  • Haha
  • Gilla
Hiréns och 2 till
  • Laddar…
Fått upp 2 täcksidorna i köket...

Sen nu måste jag lösa hörnskåpet.. Funderar på att plocka ner det och rita av rakt på täcksida, eller har någon annan en bättre idé?
 
  • Två grå täcksidor monterade i kök, med ett oanpassat hörnskåp och vägguttag synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita täcksidor i ett kök med ett osäkert monterat hörnskåp och synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Fått upp 2 täcksidorna i köket...

Sen nu måste jag lösa hörnskåpet.. Funderar på att plocka ner det och rita av rakt på täcksida, eller har någon annan en bättre idé?
Papp/kartongbit. Stege. Rita av. sen har du en mall för att såga täckskivan :)
 
Appendix Appendix skrev:
Papp/kartongbit. Stege. Rita av. sen har du en mall för att såga täckskivan :)
Om du menar att jag ska göra det uppifrån så går det inte om jag river ner sockeln uppe som är limmad och fogad på plats... Blir att ta ner skåpet, är ju bara 4skruvar
 
L Lopex skrev:
Om du menar att jag ska göra det uppifrån så går det inte om jag river ner sockeln uppe som är limmad och fogad på plats... Blir att ta ner skåpet, är ju bara 4skruvar
Att ta ne skåpet är ju rätt så mycket överarbete. Det ska inte vara några större problem göra en mall.

Men jag kanske inte förstår vad du ska göra ;)
 
Tänkte på mall, ska sitta under och ska möta en annan del så vill ha det så rakt som möjligt.. Säkert överarbete men blir ju, förhoppningsvis, rätt då nu:thinking:
 
Intressant angående täcksidan på hörnskåpet. Ser gärna en bild då det är klart då jag i min hjärna har svårt att tänka mig hur slutresultatet blir.
 
F Fluxor skrev:
Intressant angående täcksidan på hörnskåpet. Ser gärna en bild då det är klart då jag i min hjärna har svårt att tänka mig hur slutresultatet blir.
Bra får jag hoppas :crysmile::crysmile:
 
Antar att det blir som fristående skåpet med täcksida under skåpraden. Han vill slippa glipa mellan biten under hörnan och resten. Men jag tror också på en bit kartong som du klämmer fast i hörnskåpet (dörren borta) och sen rita av. Works like a charm ;)
 
K Kjell_G skrev:
Antar att det blir som fristående skåpet med täcksida under skåpraden. Han vill slippa glipa mellan biten under hörnan och resten. Men jag tror också på en bit kartong som du klämmer fast i hörnskåpet (dörren borta) och sen rita av. Works like a charm ;)
Förutsett att hörnet är hyfsat i vinkel. Utgå från skarven med kartongen och mät ev skillnad till väggen, lägg på eller dra bort
 
Under skåpet fungerar väl, jag tänkte i min villfarelse att den skulle sitta på höger sida...
 
F Fluxor skrev:
Under skåpet fungerar väl, jag tänkte i min villfarelse att den skulle sitta på höger sida...
Ska nog vara en bit där också. Inbillar mig att den är lättare att mäta till sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.