Paket till mig! (rea på Proffs magasinet) Nya Milwaukee skruvbitsset på rea: Impact duty TX20 och TX25, samt shockwave slitsade bitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Första Festoolinköpet för min del. Blir spännande att se om jag fastnar i träsket som så många andra här på forumet. Festool skruvklämmor på träskiva, verktygsköp för snickeri och träarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Dheri Dheri skrev:
Första Festoolinköpet för min del. Blir spännande att se om jag fastnar i träsket som så många andra här på forumet. [bild]
Klart du gör! ;)

Själv köpte jag för 6% av priset för ett par Festool-tvingar en handborr idag...
Gammal handborr med vevhandtag och justeringsklämma på stentrottoar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...som inte var av märket Festool...
Närbild på en gammal handborr med märkningen "E.A. Berg Eskilstuna Mek.Verkslt" från Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mitt tredje köp av gamla verktyg på några veckor. Men trots det så samlar jag inte på gamla verktyg. :lying:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Men trots det så samlar jag inte på gamla verktyg.
Visst... Och min verkstad är tom.. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
beqen och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
Frustrator Frustrator skrev:
Visst... Och min verkstad är tom.. ;)
Så bra, då får du ju plats med Olas fina hyvel!

P.S. Jag ser ett släp fullt av verktyg och maskiner ståendes utanför mitt fönster, undras varifrån det kommer...? ;)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Bordet är ganska bra i våg i alla fall.
Vattenpass i användning för att kontrollera vågheten på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 5 till
  • Laddar…
Sista köpet för året, high quality med en manual som genomgått brutal maskinöversättning

”beskyddshuvans position måste också vara sådan att de gnistbara brandfarliga delarna, även omger, inte antänds”

4Ah batteri för 169kr och kapskivor för 20kr/paketet.

men själva kapen verkar ok för småjobb
Angelslip med batteri och kapskivor på ett bord bredvid en tom verktygslåda och en bruksanvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
johel572 och 6 till
  • Laddar…
Funkar bra till små jobb, men orginalbatteriet tar slut fort!
 
P
Fick julklapp av hunden min :love: tydligen har man varit bra husse iår ;)
 
  • Ett par gaminghörlurar och en rosa datormus på en duk med körsbärsmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
breakman och 9 till
  • Laddar…
Idag blev det en "ny" pelarborr. En Arboga E100. Ett klart steg upp från den gröna Boschen som stod där nyss.
Känns väldigt välbevarad, men skulle kanske behöva lite påfyllning av olja då det läckte ut lite när den lades ner för att lastas på släpet. Detta var tydligen en oljesmord modell istället för den, vad jag tror, vanligare fettsmorda modellen.
Måste dock köpa nya borr då den snurrar åt andra hållet än min gamla. ;-) En begagnad Arboga E100 pelarborr i ett verkstadsutrymme, ser välvårdad ut men nämns ha oljeläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Jante och 10 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Idag blev det en "ny" pelarborr. En Arboga E100. Ett klart steg upp från den gröna Boschen som stod där nyss.
Känns väldigt välbevarad, men skulle kanske behöva lite påfyllning av olja då det läckte ut lite när den lades ner för att lastas på släpet. Detta var tydligen en oljesmord modell istället för den, vad jag tror, vanligare fettsmorda modellen.
Måste dock köpa nya borr då den snurrar åt andra hållet än min gamla. ;-) [bild]
Ser ut och vara i fint skick, inte ett enda borrhål i bordet (y)
Jag köper gärna dina gamla borr :D
 
Går inte ”alla” borrmaskiner åt samma håll? Det är inte så att du ”bara” behöver ändra fasföljden på maskinen så snurrar den åt ”rätt håll”?
 
  • Wow
  • Haha
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Det var nog lite ironi där ;) :crysmile:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det var nog lite ironi där ;) :crysmile:
Ironi, nej inte här. Men det finns vänsterborr så det löser sig! Annars går det kanske att montera maskinen upp och ner. :thinking:

:oops::oops::oops:
 
  • Haha
  • Gilla
Jante och 5 till
  • Laddar…
Äntligen har fyran flyttat in!

Har länge velat ha en kompakt och lättare skruvdragare, och dessutom en med vinkelchuck. Dock ligger Festools maskiner högt över budget. Men så kom blå Bosch med sina Flexiclick-dragare och jag fick något att sukta efter som låg någorlunda inom räckhåll.

Och idag kunde jag hämta ut min alldeles egna Bosch GSR 18V-60 FC!

Bosch GSR 18V-60 FC skruvdragare med utbytbara Flexiclick-chuckar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från början siktade jag på tolvvoltaren men efter att ha klämt på den ett antal gånger fick jag inse att handtaget på den är för grovt även för mina relativt stora labbar. Istället blev det som sagt en artonvoltsmaskin.
Den är något längre än tolvvoltaren och lite tyngre men det är försumbart och jag har redan ett antal batterier och slipper dessutom göra plats för en tolvvoltsladdare.

Här är en storleksjämförelse med en GSR 18-2-LI:

Två Bosch skruvdragare ovanpå en arbetsbänk med hål, en större 18V modell och en mindre 12V modell bredvid varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var egentligen ute efter excenter- och vinkelchucken bara till maskinen men så hittade jag ett paket komplett med alla chuckar samt L-box utan batterier och laddare för 2990 kr hos Toolab så då slog jag till.
Jag är glad som en speleman! :)
//Ronnie
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.