Många rökdetektorer behöver nollställas när de löst ut (de indikerar brand fram tills detta gjorts). Det vanligaste sättet att göra detta är att bryta spänningsmatningen till detektorn, vilket kan göras genom att mata detektorn via en PGM-utgång.
 
Så plus, minus in på Extern12V resp OP4 , sen NO och COM in på vanliga sektionsingångar. Och sen göra en mappinggate enl nått tidigare inlägg?
 
Var kan jag hitta firmware 3.9.1 (eller vilken som gäller nu)? Jag kan bara hitta 3.8.5 på SPCs sida
 
  • Gilla
McZ
  • Laddar…
Har haft mitt larm nedpackat under tiden vi byggde men nu ska det upp. Har man gjort så bara företag kan köra SPC connect Pro? Eller kommer jag kunna köra det med ett engineeringkonto?
När jag startade upp allt hade jag glömt alla koder så jag fick göra factory reset. Men nu ansluter inte pcn till spcenheten, varken via USB eller via ethernet
Måste jag ha en router emellan eller funkar det på?med kabeln rakt från datorn?
 
Redigerat:
Jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel, jag har satt upp allt, nu kopplar jag via en router och har satt IP på via panelen och även gått in i enginering mode. Men när jag confat allt i SPC connect Pro under lokala centraler både via USB och IP så får jag ett meddelande att det gick inte att öppna anslutningen...
 
Testa att anslut med en webbläsare direkt till panelen istället. Beroende på version av din webbläsare och firmware i SPC:n kan du dock få bekymmer med SSL-hanteringen. Enklast att lösa det är att köra en äldre webbläsare som är mer tillåtande vad det gäller självsignerade certifikat och kryptering.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Nu funkade det mycket bättre, ska ladda in senaste versionen av firmware.
Sedan efter nedläggningen av FW funkade inget....men när jag bytte till SPC connect Pro så funkade det. De har nog spärrat vägen via browser...
 
Redigerat:
Jag känner mig osäker på hur mycket jag vågar lasta 4320 med förbrukare.
Jag hade tänkt lägga på följande saker men tvekar om det kommer gå att mata så många enheter?

Panel spck421
Inre siren 2 x Secware KSB2 Sound Bomb 2
Yttre siren 1 x CQR Protecta External Sounder
PIR 1x Siemens MAGIC PIR Detector
Magnet switch 1x Knight G2 5 Terminal Single Reed Surface with TACT Switch (D25)
Och sedan en SPCW120

Kommer det att bli för mycket last på den externa spänningsmatningen?
 
Jag känner mig osäker på hur mycket jag vågar lasta 4320 med förbrukare.
Jag hade tänkt lägga på följande saker men tvekar om det kommer gå att mata så många enheter?

Panel spck421, 110mA
Inre siren 2 x Secware KSB2 Sound Bomb 2, 125mA
Yttre siren 1 x CQR Protecta External Sounder, 360mA
PIR 1x Siemens MAGIC PIR Detector, 4,7mA
Magnet switch 1x Knight G2 5 Terminal Single Reed Surface with TACT Switch (D25) ?mA
Och sedan en SPCW120 10mA
Summa 735mA..
Kommer det att bli för mycket last på den externa spänningsmatningen?
 
RilleRock
S Shiraz skrev:
Jag känner mig osäker på hur mycket jag vågar lasta 4320 med förbrukare.
Jag hade tänkt lägga på följande saker men tvekar om det kommer gå att mata så många enheter?



Panel spck421, 110mA
Inre siren 2 x Secware KSB2 Sound Bomb 2, 125mA
Yttre siren 1 x CQR Protecta External Sounder, 360mA
PIR 1x Siemens MAGIC PIR Detector, 4,7mA
Magnet switch 1x Knight G2 5 Terminal Single Reed Surface with TACT Switch (D25) ?mA
Och sedan en SPCW120 10mA
Summa 735mA..
Kommer det att bli för mycket last på den externa spänningsmatningen?
750mA gäller som max kontinuerlig belastning för ett väl fungerande system.
Om du har siren som hamnar strax över det vid drift så är det ok.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
750mA gäller som max kontinuerlig belastning för ett väl fungerande system.
Om du har siren som hamnar strax över det vid drift så är det ok.
Så om sirenerna bara drar ström vid larm så är det ok att ligga på gränsen
 
RilleRock
S Shiraz skrev:
Så om sirenerna bara drar ström vid larm så är det ok att ligga på gränsen
I ditt fall ja.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
Jag har skaffat mig ett GSM modem SPCN320 och tryck in ett Comviq kontantkort i den. Comviq är nästan de enda abonnemanget som fungerar säkert här i skogen.
Monterat enl instruktioner och konfigurerat efter vad jag kan läsa mig till rätt.
Det jag är lite osäker på om jag gjort rätt är APN 4g.tele2.se eftersom det står 4g och inställningarna tyder på 2g och 3g.

Men efter några timmars väntan blinkar fortfarande bara den vänstra dioden på GSM modulen.
Och i Logg/Modem 1 står det Fel: Upptaget svarstimeout

Jag har provat SIM kortet i vanlig gammal mobil och det fungerar att skicka/mottaga SMS.

Finns här någon som har ett tips på hur jag får fart på kortet?
 
Jag har en yttre larmsiren med blixt CQR Protecta External Sounder som jag undrar om jag kopplat rätt.
Jag har satt Ve+ till Ext+ och Ve- till Ext-
Tamper till TR
Men vad ska jag koppla STB och Test till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.