Ångrar ni att ni har skaffat fiber?

  • Ja, jag har skaffat fiber och ångrar mig :(

    76 Röster 3,1%
  • Nej, jag är nöjd med mitt val att skaffa fiber :)

    1 750 Röster 72,0%
  • Jag har inte haft möjlighet att skaffa fiber.

    183 Röster 7,5%
  • Hade inte köpt huset om det inte haft (snabb möjlighet till) fiber

    422 Röster 17,4%
  • Antal röster
    2 431
A AndersS skrev:
Hade under den tiden mycket kontakt med Sundbyberg och senare när de flyttade till Nacka Strand.;)
Ericsson Business Network hette enheten vid Bällsta Bro (EBC)
 
F fusion skrev:
Nej, var i Sumpan några år på mitten 90 talet, innan jag hamnade utomlands på LTA kontrakt, därefter en del feelance uppdrag, men har hållit mig hemma i Sverige sen 2012. Arbetade i huvudsak med projektledning design/installation av radiolänk transmission , men även fiber SDH transportnät. Nu enbart fiberprojekt.
Världen är bra liten. Satt själv i röda tegelbyggnaden precis intill spåret i Sumpan. Radio lånade lokaler av Cable i väntan på vidare utbyggnad i Kista. Vet att man hade planer även för Marabou bredvid "Marabou-parken" men kommer inte håg hur det slutade.

Vet bara att man ständigt var på jakt efter nya lokaler runt om i norra Sthlm innan hela rasket till slut flyttade in i Kista. Kommer mkt väl när man började säga alla lokaler samt planera flytt även av huvudkontoret i Telefonplan. Och alla rykten att man ev skulle drar ner på takten i fabrikerna i bla Gävle, Nynäshamn, Borså mm.

Upp som en sol, ner som en pannkaka...
 
F fusion skrev:
Ericsson Business Network hette enheten vid Bällsta Bro (EBC)
(y) Stämmer bra, men var kund.
Och hos Radio då var jag på Ericsson i början av 80-talet i Kista när de tog det namnet från SRA.
 
Redigerat:
Det satt ju en radiolänk på taket där riktad mot solvalla ungefär.
 
A Andy78 skrev:
Det satt ju en radiolänk på taket där riktad mot solvalla ungefär.
Helt OT men en bekant tre-korvare blev teknisk chef där på hästarna hus. Någon ni känner?
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Helt OT men en bekant tre-korvare blev teknisk chef där på hästarna hus. Någon ni känner?
Borde jag känna till då jag under några år på 90-talet jobbade med ATG på Solvalla, men det var inte Svinto? Eller var det RonnieR som kom efter?
 
Redigerat:
A AndersS skrev:
(y) Stämmer bra.
Var med i några SDH projekt med Telia runt 95-96 ,samt några projekt där man förlade fiber/kopparnät, byggde RSS stationer , nåt fåtal radiolänkar i Västernorrland , Jämtland och runt Norrköping.

Oj, vad Ericssons fälttekniker var hatade av Telias tekniker, det var ju deras framtid hos Telia som stod på spel då.
 
A Andy78 skrev:
[länk]
Man känner knappt igen sig!

Vi brukade äta lunch i byggnaden till höger som det verkar ligga en Willys nu. Till vänster låg (ligger?) en annan röd tegelbyggnad med Digital som jag var på innan. Snett bakom ryggen låg ju det gamla Marabou-huset men det ser ut som byggnaden är borta eller omgjord?? Där bakom i Marabou-parken var jag ofta när jag vara pappa-ledig innan vi flyttade. Många fina minnen därifrån :)

Edit:
Kollade runt lite med street-view och det verkar som flera av det röda tegel-husen efter spåret är borta. Trodde de var k-märkta och inte fick rivas...
 
Redigerat:
A AndersS skrev:
Borde jag känna till då jag under några år på 90-talet jobbade med ATG på Solvalla, men det var inte Svinto? Eller var det RonnieR som kom efter?
Nix, menar högsta Hönset! ;)
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Man känner knappt igen sig!

Vi brukade äta lunch i byggnaden till höger som det verkar ligga en Willys nu. Till vänster låg (ligger?) en annan röd tegelbyggnad med Digital som jag var på innan. Snett bakom ryggen låg ju det gamla Marabou-huset men det ser ut som byggnaden är borta eller omgjord?? Där bakom i Marabou-parken var jag ofta när jag vara pappa-ledig innan vi flyttade. Många fina minnen därifrån :)
Marabohuset där anställda bodde finns kvar, Garbo har dock bommat igen för gott, lite tråkigt faktiskt.
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Nix, menar högsta Hönset! ;)
Ja, RemyN var ju VD.
 
A Andy78 skrev:
Marabohuset där anställda bodde finns kvar, Garbo har dock bommat igen för gott, lite tråkigt faktiskt.
När jag kollade länken första gången blev det helt fel riktning i huvudet!

Här ser man att alla gamla Ericsson-husen efter spåret finns kvar (även där jag satt): https://goo.gl/maps/C6DWzchEnKFnQwxT6. Högra delen av byggnaden är "Digital-huset" och Marabohuset bakom ryggen ligger ju där de ska! :) Till höger vägen upp mot bron över till järnvägsgatan där man passerat några tusen ggr...
 
Redigerat:
A AndersS skrev:
Ja, RemyN var ju VD.
Inte vdn, menade högsta teknik-hönset (H.H) med kista-korvar på axlarna! :p
 
Redigerat:
Vem var det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.