Satirisk teckning av jultomten och renar förvirrade av modern arkitektur med branta tak och konstiga vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Framsida av Gästriklands Tidning med rubriker om händelser i Gävle och Lidingöloppet.
 
Nån som har ett förstoringsglas? :rolleyes:
 
  • Gilla
thomas33 och 2 till
  • Laddar…
På en högstadieskola i Blötköping hade tre tjejer i åttonde klass börjat med en ful ovana på skolans toalett. De målade sina läppar med röda läppstift och pussade varje centimeter på speglarna. Det var väl ganska harmlöst i sig, om det inte vore för den irriterade städaren som varje dag fick rengöra dem. En morgon röt han åt de tre tjejerna att komma med till toaletten med den nedkyssta spegeln. Aningen nervösa följde de med.
– Idag ska ni fan i mej hjälpa till med städningen!
Sade städaren och doppade toaborsten i toastolen och började sedan skrubba spegeln. Från den dagen fanns det inga fler kyssmärken på skolans toalett!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sturmtiger och 13 till
  • Laddar…
Ett träblock uppsägat på mitten med en vitsig text som leker med ordet "saw".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
BiFuel och 6 till
  • Laddar…
harry73
Handskriven matematisk uträkning som slutar med ordet "x-mas".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Magnus E K och 10 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
[bild]
Jag tyckte att jag såg ett fel mellan steg 3 och 4, men jag misstog mig. Jag fick lära mig att skriva ln, och inte loge. Skriver man på det senare sättet numer?
 
mattiasp mattiasp skrev:
Jag tyckte att jag såg ett fel mellan steg 3 och 4, men jag misstog mig. Jag fick lära mig att skriva ln, och inte loge. Skriver man på det senare sättet numer?
Ln är vad jag lärt mig i alla fall, om basen är e. I dessa tider då saker ska förkortas så mycket som möjligt så passar det väldigt bra in också.
 
Ln är den naturliga logaritmen (bas e), men kan även skrivas log e, men vad som är det vanligaste sättet kanske skiljer sig mellan olika länder?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Kan säkert skilja sig mellan lärosäten med, vill minnas vi skrev olika mellan gymnasiet och högskolan.
 
  • Gilla
Kirka75 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
För mig är det uteslutande ln.

Men jag antar att det framförallt skiljer sig mellan olika länder. Men ekvationen är i alla friskt löst.

Och nu är det förövrigt :
d%C3%B6d+groda1.jpg
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Text i nyhetsrubrik: "JUST NU: Man hittad död på en kyrkogård".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Staffans2000 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Måste vara "grävande journalistik" ? ;)
 
  • Gilla
  • Wow
tergo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.