Okej, då förstår jag. Kan som sagt inte Festool.

Kul att du hittade andra grejer till bra pris istället @hscn
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag har inte en endaste pryl från Festool, men detta är väl ett bra pris för deras dammsugarslang?
[länk]

Och är man ny kund och anger rabattkod 1515 får man 15 % rabatt extra också.
Anger man 3030 så är det 30% på specialerbjudande, däribland slangen och slippapper...
/J
 
H hus520 skrev:
Dewalt dw745qs 3499kr på jula outlet
Fanns det fler eller outar du bara?:D
 
Raka Raka skrev:
[länk]

Är den någonting att ha? Ska användas till garaget, bilen, renoveringar, slipdamm osv.
Köpte en nyss, då en till av det fina märket tappat sugen och jag tänkte testa om det är någon större skillnad mellan dyrt och billigt. Jag kan absolut inte säga något om hållbarheten, då den bara gått en timme kopplad till en slipmaskin. Fast den suger minst lika bra som den tre gånger så dyra gula som den ersatte. Åtminstone nu när den är helt ny.
 
Hep Hep skrev:
Köpte en nyss, då en till av det fina märket tappat sugen och jag tänkte testa om det är någon större skillnad mellan dyrt och billigt. Jag kan absolut inte säga något om hållbarheten, då den bara gått en timme kopplad till en slipmaskin. Fast den suger minst lika bra som den tre gånger så dyra gula som den ersatte. Åtminstone nu när den är helt ny.
Jag har kört Biltemas i några år och den är väll likvärdig med den på jula. Tycker absolut den är värd sina pengar :)
 
Mats-S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har kört Biltemas i några år och den är väll likvärdig med den på jula. Tycker absolut den är värd sina pengar :)
Allt beror på dina behov. Proffs eller vanlig hempulare?
Alltid lika fascinerande att läsa om amatörer som tror att dom måste ha värsta proffsverktygen för att kunna utföra det mest enkla jobbet. Biltema duger gott åt säkert 80% av svenne hemmamekare, men det känns kanske gött för några att kunna berätta på middagsbjudningen att man köpt det och det för svindyra pengar ... ger väl mer status då kanske.
För att inte tala om hysterin att man måste ha ett elverktyg till allt ... när man kan ta fram ett bra handverktyg och göra jobbet på typ halva tiden. Tacka Martin Timell för det fjanteriet, han var ju totalt allergisk mot riktiga genuina handverktyg!
 
Nu är du ju bra skitnödig.
Så där snackar man bara om man aldrig hållit i ett proffsverktyg.
Bra verktyg hjälper en i ens byggande, dåliga diton blir man förbannad på.
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 15 till
  • Laddar…
M Magnus Larsson skrev:
Nu är du ju bra skitnödig.
Så där snackar man bara om man aldrig hållit i ett proffsverktyg.
Bra verktyg hjälper en i ens byggande, dåliga diton blir man förbannad på.
Du vet att de pratar om en dammsugare? :rofl:
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Mats-S John Smith skrev:
Allt beror på dina behov. Proffs eller vanlig hempulare?
Alltid lika fascinerande att läsa om amatörer som tror att dom måste ha värsta proffsverktygen för att kunna utföra det mest enkla jobbet. Biltema duger gott åt säkert 80% av svenne hemmamekare, men det känns kanske gött för några att kunna berätta på middagsbjudningen att man köpt det och det för svindyra pengar ... ger väl mer status då kanske.
För att inte tala om hysterin att man måste ha ett elverktyg till allt ... när man kan ta fram ett bra handverktyg och göra jobbet på typ halva tiden. Tacka Martin Timell för det fjanteriet, han var ju totalt allergisk mot riktiga genuina handverktyg!
Manuell dammsugare?
Näeee,
Jag kan nog leva med statusen det ger på middagsbjudningen att prata om min svindyra grovdammsugare.
Undrar när samtalsämnet kommer att dyka upp nästa gång bara...

Men OnT: Så länge som den suger och inte läcker är det ju bara att köra. Funkar det inte så får du ju gå tillbaka till den gamla devisen, man får vad man betalar för.
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
M maglag skrev:
Manuell dammsugare?
Näeee,
Jag kan nog leva med statusen det ger på middagsbjudningen att prata om min svindyra grovdammsugare.
Undrar när samtalsämnet kommer att dyka upp nästa gång bara...

Men OnT: Så länge som den suger och inte läcker är det ju bara att köra. Funkar det inte så får du ju gå tillbaka till den gamla devisen, man får vad man betalar för.

Det man ska avgöra är om en Festool är 10x bättre än en Biltema. Den är säkert dubbelt så bra, kanske 3x så bra, men den är sinnessjukt dyr. Jag har snart renoverat ett helt hus och jag hade föredragit en Festool, men jag hade aldrig betalt för den. Då blir det något mer prisvärt :)
 
  • Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
Det blir dammsugaren från Jula ;)
 
richardtenggren
Vår Festool dammsugare genomgår nu sin andra renovering och enligt ”frun” är det vårt bästa verktygsinköp hittills.
I den första renoveringen spårade vi in flexrör i tegel vilket resulterade i otrevligt tegeldamm, som lamslog vår Kärscher gång på gång.

Nu var det ju olika prisklasser på dessa så inte helt oförväntat, idag har vi även en Kärscher NT som vi ärvt, vilket levererar rätt bra också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M maglag skrev:
... Jag kan nog leva med statusen det ger på middagsbjudningen att prata om min svindyra grovdammsugare.
Undrar när samtalsämnet kommer att dyka upp nästa gång bara...
Det kan vi nog lösa. Middag vid sextiden och du är välkommen.
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.