Sådär ja... Är man i träsket..
 
  • Öppna förpackningar av Arlo Ultra 4K trådlöst säkerhetskamerasystem i en bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
CK’s och 1 till
  • Laddar…
Jag kan flytta zonen på distans utan att kamerorna är nätanslutna. Däremot har jag inte koll på hur det funkar med repeater men jag antar att det räcker med att basstationen är inom wifiområdet så det borde funka. Jag har repeater själv i eluttaget men basstationen står invid routern så det är inga problem med räckvidden.
har haft lite strul med repeater tills jag fick veta att Dlink och Apple inte gillar varandra och trol därför släckte våra Iphones ut repeatern.

danne9 danne9 skrev:
Nu är det beställt 2 kameror så väntar med spänning på att få komma igång :)

Ett par funderingar till.
Om jag skulle ha för dåligt räckvidd på mitt wifi (router i ena änden av huset och kamerorna i andra) så bör väl en wifi-förlängare (extender) fungera eller`? (tex denna: [länk])
Eller om jag vill ha basstationen på en plats dit nätverkskabeln från routern inte funkar att dra bör de väl också fungera att köra den från en wifi-förlängare? Tänker att ja förmodligen vill ha sirenen på en viss plats som är långt ifrån routern.

Sen undrar ja över zonen man ställer in för var kameran ska börja filma.
Stämmer de att kameran måste vara ansluten med kabel för att zonfunktionen ska fungera?
Behöver den bara vara ansluten när zonen ställs in eller hela tiden?
 
  • Gilla
danne9
  • Laddar…
B Bill Rehn skrev:
Jag kan flytta zonen på distans utan att kamerorna är nätanslutna. Däremot har jag inte koll på hur det funkar med repeater men jag antar att det räcker med att basstationen är inom wifiområdet så det borde funka. Jag har repeater själv i eluttaget men basstationen står invid routern så det är inga problem med räckvidden.
har haft lite strul med repeater tills jag fick veta att Dlink och Apple inte gillar varandra och trol därför släckte våra Iphones ut repeatern.
Jaha ok då har jag missuppfattat de hela. Trodde man var tvungen att ha kameran ansluten med kabel för att kunna använda zonen.
Men de var ju bra.
Tack för ditt svar!
 
Har just fått hem mitt paket och börjar packa upp grejerna när jag blir lite fundersam hur dom tänkt med nätadaptern.
De här måste väl vara fel eller? :thinking:
Går säkert att pressa på men lär ju inte sitta bra/rätt.
Hur har ni andra?
(sladden som är till kunde ju även fått varit liiite längre... :rolleyes:)

EDIT: Har satt ihop två bilder till en. Så det är bara en adapter i två vinklar.
 
  • Nätadapter och kabel i plastförpackning, adapter visas i två vinklar för att demonstrera passform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Är det vanlig USB-anslutning...
Edit...
Är det fler som har utomhuskameror anslutna permanent till strömförsörjning och sm upplever problem med laddning i kyla?

Har en 4-pack på hemväg efter blackfriday men osäker på om jag ska behålla, då jag inte vill upp på stege varannan månad för att ladda.
 
Redigerat:
Nja, på min Arlo Pro 2 så passar inte de micro USB kablarna som jag testat. Kontakten ser ut att passa men kåpan tar i så det blev ingen kontakt
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Är det vanlig USB-anslutning...
Edit...
Är det fler som har utomhuskameror anslutna permanent till strömförsörjning och sm upplever problem med laddning i kyla?

Har en 4-pack på hemväg efter blackfriday men osäker på om jag ska behålla, då jag inte vill upp på stege varannan månad för att ladda.
Missade din Edit.
Jag har två kameror ute. Båda har suttit där sen förra sommaren. Den ena har permanent strömförsörjning, och den andra kopplar jag in med laddsladd när det blir lite batteri kvar, och den satt oavsiktligt med laddare hela förra vintern. Har inte upplevt nått problem alls annat att innomhus laddaren, som satt ute, nu inte gillar att sitta ute längre... nu har jag en för utomhusbruk.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Nu har jag grejat med grejerna några dagar och tycker att ja fått bra koll.
Men nåt ja stör mig på är att sirenen inte alls låter så högt som ja trodde att den skulle.
I videos på youtube osv nämns ofta att ljudet ska vara så väldigt högt men hos mig låter de bara lite högre än typ en leksaksbil som tjuter.
Har volymen på max.
De ljudet lär inte skrämma någon ovälkommen.
Vad jag fått fram så ska volymen vara 100 db men sirenen jag har från Verisure som låter 105 db låter då väldigt mycket högre.

Är det fler här som tycker sirenen är mesig eller kan de kanske vara nåt som inte stämmer?
 
danne9 danne9 skrev:
Nu har jag grejat med grejerna några dagar och tycker att ja fått bra koll.
Men nåt ja stör mig på är att sirenen inte alls låter så högt som ja trodde att den skulle.
I videos på youtube osv nämns ofta att ljudet ska vara så väldigt högt men hos mig låter de bara lite högre än typ en leksaksbil som tjuter.
Har volymen på max.
De ljudet lär inte skrämma någon ovälkommen.
Vad jag fått fram så ska volymen vara 100 db men sirenen jag har från Verisure som låter 105 db låter då väldigt mycket högre.

Är det fler här som tycker sirenen är mesig eller kan de kanske vara nåt som inte stämmer?
Jag har bara testat sirenen (i basstationen) 1 gång och den lät påtagligt högt, tillräckligt för att ungarna skulle springa o gömma sig när dem var på nedervåningen och basstationen på övervåningen men den låter inte lika högt som vårt verisurelarm som man tom hör utomhus med stängda dörrar. Har för mig att jag ställt sirenen på max på min Arlo basstation.
 
J Jägarnvbg skrev:
Jag har bara testat sirenen (i basstationen) 1 gång och den lät påtagligt högt, tillräckligt för att ungarna skulle springa o gömma sig när dem var på nedervåningen och basstationen på övervåningen men den låter inte lika högt som vårt verisurelarm som man tom hör utomhus med stängda dörrar. Har för mig att jag ställt sirenen på max på min Arlo basstation.
Jag har inga problem att stå bredvid sirenen när den tjuter. Blev riktigt besviken då ja trodde den skulle tjuta riktigt högt.
Ja har stället den på max, i de inställningar ja kan hitta.
Verisurelarmet låter rejält mycket högre och skapar obehag i öronen direkt och då ska de bara skilja 5 db om ja förstått de hela rätt.
Men men, de är kanske va de är...
 
danne9 danne9 skrev:
Jag har inga problem att stå bredvid sirenen när den tjuter. Blev riktigt besviken då ja trodde den skulle tjuta riktigt högt.
Ja har stället den på max, i de inställningar ja kan hitta.
Verisurelarmet låter rejält mycket högre och skapar obehag i öronen direkt och då ska de bara skilja 5 db om ja förstått de hela rätt.
Men , de är kanske va de är...
Då är det väl ett fel på det exemplaret.
Jag har en basstation i serien Arlo Pro VMS4?30, där ? motsvarar hur många kameror som var med i kittet.
Mitt exemplar vistas man inte frivilligt i samma rum som när sirénen är igång.
 
HenFre HenFre skrev:
Då är det väl ett fel på det exemplaret.
Jag har en basstation i serien Arlo Pro VMS4?30, där ? motsvarar hur många kameror som var med i kittet.
Mitt exemplar vistas man inte frivilligt i samma rum som när sirénen är igång.
Ok de är så pass... då får ja ta och kolla om den kanske ska bytas.
Vet du om de finns några fler inställningar än den "vanliga" volymen för sirenen?

Väntar på besked för min laddare också (som ja skrev om tidigare) men dom verkar va lite tröga i butiken... är ju ingen brådska att ladda nu men man vill ju ha grejer som fungerar.


EDIT: Min basenhet heter VMB4500r2
 
danne9 danne9 skrev:
Ok de är så pass... då får ja ta och kolla om den kanske ska bytas.
Vet du om de finns några fler inställningar än den "vanliga" volymen för sirenen?

Väntar på besked för min laddare också (som ja skrev om tidigare) men dom verkar va lite tröga i butiken... är ju ingen brådska att ladda nu men man vill ju ha grejer som fungerar.


EDIT: Min basenhet heter VMB4500r2
Det är en helt annan basenhet Den vet jag inget om.
//Henry
 
  • Gilla
danne9
  • Laddar…
Flera gånger på senare tid får jag ingen kontakt med kamerorna arlo pro. ”arloenheten är off line” är felmeddelandet. Fram till nyss har de kommit igång igen men nu har det varit dött 2 dagar. Jag vet att wifi funkar för jag har en fjärrstyrd luftvärmepump på samma och telestickenheter plus en annan camera inne Canary som funkar bra. Undrar om de stör ut varandra?
Någon med samma problem som har kommit på felet?
 
B Bill Rehn skrev:
Flera gånger på senare tid får jag ingen kontakt med kamerorna arlo pro. ”arloenheten är off line” är felmeddelandet. Fram till nyss har de kommit igång igen men nu har det varit dött 2 dagar. Jag vet att wifi funkar för jag har en fjärrstyrd luftvärmepump på samma och telestickenheter plus en annan camera inne Canary som funkar bra. Undrar om de stör ut varandra?
Någon med samma problem som har kommit på felet?
Aldrig några problem men jag har trådat mellan Arlo centralenhet och bredbandsroutern.
//Henry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.