1,6m
Glömde bort att skriva det tidigare haha

så jag tar det en gång till.

fattig får man vara men aldrig hungrig.

man prioritera annat men skulle bli väldigt glad om man vann.

tack
 
Svar 2. 1,6m

Alla talar så gott om sänksågen. Nu när jag renoverar en gäststuga på en ö så måste varje snitt vara perfekt. Sågar man snett så är det mycket att bära och många båtturer för att köpa och transportera nya skivor.
 
Alt 2 1.6m
Jag sågar alltså behöver jag en... Sänksåg!
 
Svar 2: 1.6 m.
Jag bygger om min sommarstuga till ett stort året runt hus.
En Bosch Blå Sänksåg skulle göra arbetet mycket lättare.
 
Svar: 1,6m

Motivering: Vi håller sakta med säkert på med en renovering av ett gammalt 50-tals hus och nästa projekt är trappan. Väggarna är bruna och trappan är klädd i grön/gul-randig plastmatta. Inte så riktigt vår stil så ett lyft är på sin plats. Våran plan är att göra rent stegen och ta fram trät under mattan. Därefter göra egna steg av parkett och därefter montera. För att få den precision som behövs till stegen skulle en sänksåg vara guld värd, kanske det enda rimliga alternativet?
 
Svar: 1,6m

Motivering: Jag och min hustru har köpt ett hus på landet utanför Stockholm - Huset är lite av ett renoveringsobjekt och vi har redan slitit ut kök och dylikt. Nu väntar vi även vårt första barn! Så nu måste vi sätta igång på allvar - om det är något jag har saknat så är det en ordentlig sänksåg i våra projekt. Jobbar med en budget såg utan skena idag... Så med denna skulle våra liv underlättas enormt!
 
Svar 2: 1,6 m.
Har en äldre sommarstuga. Det är hela tiden något som måste fixas. Byta lite fasad, fixa planket, altan och byta golv i sovrummet, renovera möbler mm. Då funkar det inte att samla ihop allt o hyra en maskin, jag behöver sågen tillgänglig när det är dags, så jag kan ta lite i taget.
Mvh Agneta
 
Hej!
1,6 m är styrskenan.
Med sänksågen skulle jag tillverka en platsbyggda garderober och lägga parkett i trappen. Hoppas på lite tur!
Jag väntar med spänning.
Tommy
 
Svar: 1.6m

Precis fått utrymme för hela skivor i verkstan så nu finns det ett behov av en såg till finsnickrandet.
Bänkar, skåp och hyllor ska byggas för att optimera platsen.
 
Svarar 1,6m lång skena!

Det skulle vara trevligt att prova en proffsmaskin som komplement till dom gröna Bosch maskinerna med batteri som jag använder. Jag är förövrigt väldigt nöjd med de gröna batterimaskinerna.
 
Svar: 1,6m

Sänksågen står högst upp på önskelistan och har gjort ett bra tag för egen del. Fast gladast blir nog sambon som skulle slippa höra mitt ältande och ursäktande om att jag "inte har rätt såg för jobbet". Och inte heller skulle det väl finnas någon ursäkt att inte sätta igång med leksaksköket jag lovat dottern. Rena familjevinsten m.a.o, eller familjesågen. Finns väl knappt något bättre för familjefriden än blå stapelbara lådor med "saker" i vad jag hört. Dags att förvärva sin första, alla mina har tydligen fel färg.
 
Svar: 2 - 1,6 M

Motivering: Efter mer än ett årtionde av svordomar, dåligt humör och snedkapade skivor känner jag att det vore på sin plats med en sänksåg. Man måste också väga in miljöaspekten, jag skulle tro att jag kan halvera materialåtgången i de stundande köks- och toalettrenoveringarna med en sänksåg, ni skulle se högen med "lite felkapade" saker jag får efter varje stort projekt... ;)
 
Svar 1,6 m.

Är det något jag fått höra när jag nu blivit husägare så är det av alla kompisar och kollegor att de önskat att de haft en riktig sänksåg. Underlättar sjukt mycket när saker och ting skall bli rakt och snyggt. Skulle jag vinna skulle jag såklart låna ut till mina vänner som inte än köpt en sänksåg (eller köpt något billigt skrot) så de får se härligheten med en ordentlig sänksåg!
 
Svar: 1,6m
Lånat ut mitt cirkelsåg till grannen. Får troligen aldrig se det igen.
 
2. 1,6m

Hm, en blå Bosch från proffsmagasinet.se skulle passa ypperligt eftersom jag i lördags (miss)lyckades jag sparka ned min Metabo-cirkel genom vindsluckan när jag tilläggsisolerar vinden så nu är det fogsvans och sticksåg som sköter ruljansen på kapavdelningen... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.