Rätt svar är 1,6m.

Jag vill vinna för att kunna ge den här sänksågen till min man. Är det nån som är värd den så är det han. Han behöver verkligen uppmuntran. Vi har en allvarlig vattenskada på verandan och hela den stora fönsterkarmen behövde nytillverkas på ett finsnickeri. Svindyrt såklart. Innerväggen på 4m under fönsterkarmen är rutten och allt trä måste bytas. Mitt i vårt arbete med detta ramlade min man ner från en stege och fick en fraktur i armbågen. Allt arbete gick i stå såklart. Nu får vi fira jul med en mörklagd veranda med stora skivor och presenning i stället för fönster. Armbågen går åt rätt håll i alla fall och i vår är min man frisk igen hoppas vi. En sån här såg skulle underlätta enormt för honom när han bygger och snickrar framöver. Vårt nästa ”roliga” projekt när verandan är reparerad är ett växthus. Vi har längtat länge efter ett växthus.
 
1,6 m

Sist jag sågade använde jag min dåliga cirkelsåg. Det var då nära att jag sågade mig i benet. Nu ska köket renoveras och nytt golv läggas och det vore kul att ha båda benen kvar till även nästa års projekt. Denna sågen kommer definitivt underlätta!
 
1,6 m
För en glad amatör, som jag, blir resultatet bättre ju proffsigare maskiner man har. Ser därför fram emot att kunna byta ut min minst 30 år gamla B&D.
 
1,6m

Vi har köpt gammelfarfars hus från 1880, vi har stora kattvindar men saknar helt smarta förvaringsmöjligheter. Vår tanke är att bygga hyllor i kattvindarna och ett gäng platsbyggda garderober, så en billig sänksåg finns med på inköpslistan redan idag. Skulle ju så klart vara roligare att vinna en blåBosch än att behöva köpa en budgetmaskin...
 
P
Skenan är 1,6m

Konkavt och konvext och allt man vill är att att såga rakt!
Blå Bosch kan hjälpa mig att att såga rät(t)
 
T
Svar: 1,6m

Varför skulle en jobbig familjesituation, olyckliga omständigheter och annat tråkigt som hänt motivera att man vinner en såg? Offerkoffan passar inte på mig. Nej istället vill jag denna såg för att det hade varit sjukt nice, som att vinna på lotto
 
1.6m

Min trappsnickare Conny med kollega har just monterat en ny trappa i mitt hus. För ett avslutande moment behövdes en sänksåg med skena. Vit i ansiktet blev Conny när han insåg att hans gröna F****ol-såg blev kvar hemma och det enda sättet att blir klar denna dag var att låna min blåa GKT 55 med tillhörande skenor. Under tysta protester och visst grymtande färdigställdes arbetet med en precision av sällan skådat slag. Fint blev det och montaget blev klart denna dag. Trappan har saknats i 15 år men jag undrar om inte nöjet att får BlåBosch-retas med Conny hela eftermiddagen trumfade den nya trappan. Inte blev det sämre av att även kollegan tillhör det blå brödraskapet.

Om jag vinner får Conny sågen i julklapp.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Svar: 1,6 meter.

Nästa projekt är trapprenovering som ställer stora krav på precisionen i kapningen. Med den här sågen minimeras risken för fel och snedsågningar. Tyvärr hjälper den inte mot SBS
 
Svar: 1,6m

Hade varit ett perfekt inslag i verktygsparken inför stundande projekt :)
 
N
Svar 1,6m

Jag saknar verkligen en sänksåg, då jag varken har en sådan eller en cirkelsåg. jag är pappaledig så nu finns inte riktigt ekonomin att köpa en trots att behov finnes. Att vinna en hade verkligen varit toppen!

/Norra
 
H
Svar: 1,6 meter

Den här skulle vara perfekt för mitt skrivbordsprojekt som påbörjades i somras och som stannat av, min fru är också lite lätt irriterad över att det inte blir klart.

Har en skrivbordsskiva som ska kapas på längden och sedan ska det byggas en lucka i bakänden av skivan som datorskärmarna ska åka upp ur. Spikraka snitt är ett måste för att slutresultate ska bli bra. Nuvarande billigaste cirkelsåg och sticksåg kan knappt göra raka snitt med mothåll ens.
 
Mikael_L
Tiotusenkronorsfrågan är väl ...
Kommer Conny byta från grönsvart till blått då ... :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Skånepöjk
Hej!

Svar 1.6m

Det här är ett utav de maskiner som jag ännu inte införskaffat men sneglat på under en tid!
Vad vore bättre än något man verkligen behöver?
 
K
Svar : 1,6

Jag vill vinna denna! Har aldrig vunnit nåt i hela mitt liv, det är på tiden :)
10 år sen jag köpte min senaste Bosch borrmaskin, den håller än.
 
Svar 1,6 m

Jag saknar en sänksåg så himla mycket! Har en gammal cirkelsåg med tre 30 cm skenor som man sätter ihop, det är rangligt och eländigt, blir inte snyggt! Jag vill sågs som ett proffs med en Blå Bosch!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.