F Flomi skrev:
Då kör vi! :)

[bild] [bild] [bild]

Trevlig söndag till alla!
Om du har möjlighet så lägg ut de ritningar som bifogades till bygglovet. "En bild säger mer än tusen ord."
 
  • Gilla
Flomi
  • Laddar…
Är inte A-hus lite för mörka för våra breddgrader? Har sett TV-program om dessa hus där de kämpat för att få in mer ljus i huset.
 
  • Gilla
Flomi och 1 till
  • Laddar…
F Flomi skrev:
Ett stort tack till alla som svarade här!

Jag förstår vad ni menar angående "enhetlig".

Eftersom byggnämndens reaktion på min förfråga kändes lite avvisande kvarstår för mig frågan om det är ganska ovanligt att prata med byggnämnden innan man ansöker om bygglov?

Jag läsde flera gånger att det allmänt rekommenderas att söka kontakt med myndigheter helst tidigt...
Ta med husritningen och bilder på huset till den byggnadsnämnd det gäller och fråga hur dom ställer sig till ett hus på tomten som du tänkt bygga på. Boka en tid med statsarkitekten.

Sedan kan nämnas att grannarna får säga sitt med innan de fattar sitt beslut så hälsa på grannarna med så du har dem på din sida
 
a.o.f a.o.f skrev:
Är inte A-hus lite för mörka för våra breddgrader? Har sett TV-program om dessa hus där de kämpat för att få in mer ljus i huset.
Det finns väl till och med krav på ljusinsläpp. Fast det kan man lösa med takfönster när det behövs
 
  • Gilla
Flomi
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Ta med husritningen och bilder på huset till den byggnadsnämnd det gäller och fråga hur dom ställer sig till ett hus på tomten som du tänkt bygga på. Boka en tid med statsarkitekten.

Sedan kan nämnas att grannarna får säga sitt med innan de fattar sitt beslut så hälsa på grannarna med så du har dem på din sida
Läs inlägg # 18. ;)
 
  • Gilla
Flomi och 2 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Hade gärna sett planlösning och fasadritning på det här huset.

Läckert! (y)
Det finns ju en del information på hustillverkarens hemsida. Jag tippar på att det är ett Trio 120.

https://avrame.com/series/trio/?preselect=trio-120
 
  • Gilla
Flomi och 1 till
  • Laddar…
Är väl en smaksak. Huset är fränt men inte särskilt praktiskt. Men kul att han fick bygga det.
 
  • Gilla
Flomi
  • Laddar…
Är ju inte mycket fasad att måla iaf! (y);)
 
  • Gilla
Flomi
  • Laddar…
Update :)

A-format hus med vita väggar och orange markiser, stor altan med utemöbler, parasoll, stege och blomkrukor. Grönska och blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


A-frame hus under byggnation i ett snöigt landskap, utsikt över en veranda och ett stort glasfönster i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


A-formad stuga med stora fönster täckt av snö i ett vinterlandskap, några byggnadsmaterial ligger framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Söderslätt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.