Makita paketet alltså DDF482 + DTD152 3st 3Ah och laddare i box för 1999. Bra pris
 
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
 
Mazen Mazen skrev:
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
Haft den rätt länge, mycket nöjd, kör ju just bara dyckertpicka o luft. Men den har aldrig gjort mig besviken, smidig dessutom.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
A Alko skrev:
Haft den rätt länge, mycket nöjd, kör ju just bara dyckertpicka o luft. Men den har aldrig gjort mig besviken, smidig dessutom.
Har den också och är nöjd, smidig som sjutton. Minus för ljudnivå dock
 
A Alko skrev:
Haft den rätt länge, mycket nöjd, kör ju just bara dyckertpicka o luft. Men den har aldrig gjort mig besviken, smidig dessutom.
Vilken dyckertpicka har du? Testat med några tyngre maskiner? en slip, mindre vinkelkap vore guld att kunna köra)
 
Hade hemma två st DDF482 från bauhaus när jag skulle införskaffa skruvdragare. Bägge hade strul med wibblande och sned chuck. Blev senare annat märke efter snack med killarna på proffsmagasinet Stockholm som också intygade att just 482an var en riktig citron i sortimentet. Så även om litet ser lockande ut skulle jag nog inte handla.
 
Mazen Mazen skrev:
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
Jag har den lilla kompressorn och den är liten och smidig. Men skulle jag köpt en ny idag så hade jag köpt någon annan. Med min Senco 18GA dyckertpistol så kan jag skjuta in 7 dyckert och sen börjar den arbeta igen. Men det värsta är att den är använd mellan 5 och 10 gånger på de 5 år jag ägt den och nu så jobbar den bara upp till 8 bar och någon automatventil löser ut och släpper ut all luft ner till 4 bar. 4 bar är för lågt tryck för att kunna använda den. Jag måste hela tiden vara beredd på att stänga av kompressorn innan den når 8 bar med avstängningsknappen om jag ska få någonting gjort.
 
Mazen Mazen skrev:
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
Har den också. Väldigt smidig, hög ljudnivå men fantastisk när man spikar lister hemma, då bär man upp den med en hand och dyckertpistol i den andra :)
 
M MF90 skrev:
ligger ute på tiendos app.
Vad är det?
 
M mahus skrev:
Jag har den lilla kompressorn och den är liten och smidig. Men skulle jag köpt en ny idag så hade jag köpt någon annan. Med min Senco 18GA dyckertpistol så kan jag skjuta in 7 dyckert och sen börjar den arbeta igen. Men det värsta är att den är använd mellan 5 och 10 gånger på de 5 år jag ägt den och nu så jobbar den bara upp till 8 bar och någon automatventil löser ut och släpper ut all luft ner till 4 bar. 4 bar är för lågt tryck för att kunna använda den. Jag måste hela tiden vara beredd på att stänga av kompressorn innan den når 8 bar med avstängningsknappen om jag ska få någonting gjort.
Ja den är onekligen liten och smidig, surt att den beter sig så. Låter nästan som ett måndags ex.. hm, kanske får tänka om lite men priset är onekligen lockande . (Har sneglat lite på Sencos paket men då blir det att va extra snäll och hoppas på tomten ..)
 
Lime113 Lime113 skrev:
Har den också. Väldigt smidig, hög ljudnivå men fantastisk när man spikar lister hemma, då bär man upp den med en hand och dyckertpistol i den andra :)
Och du har inte upplevt det Mahus skriver att den tappar arbetstryck!?!?, vilket är surt när man står där med listen och inte får dit nån spik .
Vilken picka använder du?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det?
Tiendeo är en reklam app finns att ladda ner
 
  • Gilla
MF90 och 1 till
  • Laddar…
engs
Mazen Mazen skrev:
Någon som har erfarenhet av den Stanley kompressorn? 599kr är inte så mycket pengar , men duger den till nåt?
Luftpåfyllning, dyckertpicka är väl första tanken..
Har ingen men lånat hem en sån, väldigt högljudd.
Funkar kanske pumpa bildäck med men barnens plaskpool får man vänta hela tiden på att den ska bygga upp trycket igen. Även när jag skulle blåsa av robotklipparen i höstas innan den skulle ställas undan, blev mycket väntande.

Dyckerpicka funkar tycker jag om det är mindre jobb, typ några dyckert för att fästa nått som ska limmas, nån enstaka list eller så. Ej för mer intensivt jobb, då det blir för mycket väntetid igen.
 
M mahus skrev:
Jag har den lilla kompressorn och den är liten och smidig. Men skulle jag köpt en ny idag så hade jag köpt någon annan. Med min Senco 18GA dyckertpistol så kan jag skjuta in 7 dyckert och sen börjar den arbeta igen. Men det värsta är att den är använd mellan 5 och 10 gånger på de 5 år jag ägt den och nu så jobbar den bara upp till 8 bar och någon automatventil löser ut och släpper ut all luft ner till 4 bar. 4 bar är för lågt tryck för att kunna använda den. Jag måste hela tiden vara beredd på att stänga av kompressorn innan den når 8 bar med avstängningsknappen om jag ska få någonting gjort.
Samma hände med min, felet är tryckregulatorn som inte bryter strömmen. Men lika bra det, den låter så fruktansvärt att jag bara använde mobiliteten för att ställa den så långt ifrån mig som möjligt med lång slang istället för att bära med den med kort slang till dyckertpistolen. Och då kan en lika gärna ha en större och tystare kompressor.
 
Låter som att Stanley kompressorn mest passar till att pumpa ett å annat däck, luft madrass etc ;)
Får bli till att fundera vidare... kanske blir en batteri/gas picka iaf om än att jag tycker dom verkar klumpigare :D
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.