"host harkel.."
Vinter sa ni, nä inte än va..?
Skyddstäckt poolområde med snö och trädgårdsbod i bakgrunden under en vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det gick över förväntan med hjälp av frun :heart:
Pool med delvis upprullat blått skydd på snötäckt träaltan och vinterklädd vegetation i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Töar nog bort till veckan, då kan jag rulla ihop skyddet bättre. Men hade vi inte fixat detta nu hade det nog kommit mer och skyddet knäckts.. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Snyggt :D Har du ett namn på den tapeten?
Vart köpte du den?
Letar lite inspiration till vårat kök ..
Inget direkt namn, mer ett nummer, men Borosan Decor 33524 står det på etiketten, se bild :D

Rulle av Borosan Decor 33524 tapet med etikett som visar artikelnummer och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den bästa tapet jag satt upp. Då har jag ändå satt dyrare och "bättre" i tidigare bostäder. Allt gick förvånansvärt lätt, även där det var trixigt i hörn ovanför skåp och så.

Köpte den på en Happy Home-butik i Nora, 199:-/rulle, och den var en av de som fanns hemma utan att behöva vänta på nån beställning.

Både frun och jag fastnade ganska omgående för den. Den finns även i andra färger med likadant mönster.
 
  • Gilla
davveno1 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
"host harkel.."
Vinter sa ni, nä inte än va..?
[bild]

Men det gick över förväntan med hjälp av frun :heart:
[bild]
Töar nog bort till veckan, då kan jag rulla ihop skyddet bättre. Men hade vi inte fixat detta nu hade det nog kommit mer och skyddet knäckts.. :rolleyes:
Härligt, det är ju bara att hoppa i (y):cool:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Härligt, det är ju bara att hoppa i (y):cool:
Eller ta fram skridskorna. ;)
 
  • Haha
Pappa1986
  • Laddar…
Kamin installerad! Får se om man kan hålla sig en vecka innan sotarn kommer....

Nyinstallerad kamin med vedfack i modernt vardagsrum med vita väggar och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Kamin installerad! Får se om man kan hålla sig en vecka innan sotarn kommer....

[bild]
Ser ut som Contura 300-serien? Sådan har vi tänkt också, är det täljsten ni har? Finns inte veddelen i täljsten?
Vi velar mellan den svarta och den med täljsten :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ser ut som Contura 300-serien? Sådan har vi tänkt också, är det täljsten ni har? Finns inte veddelen i täljsten?
Vi velar mellan den svarta och den med täljsten :)
Stämmer, en Contura 320A. Det är inte tjälsten utan sk ”Art stone” vilket jag gissar är någon form av betong. Vi har grå sten i andra delar av vardagsrummet så tycker det matchar bra! Nej, vedförvaringen fanns bara i svart, men det hade vi nog valt ändå.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Resten blir till våren...

Pågående arbete med läggning av grå marksten i uppfart, ej färdigställt, hus och bil syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Inget direkt namn, mer ett nummer, men Borosan Decor 33524 står det på etiketten, se bild :D

[bild]

Den bästa tapet jag satt upp. Då har jag ändå satt dyrare och "bättre" i tidigare bostäder. Allt gick förvånansvärt lätt, även där det var trixigt i hörn ovanför skåp och så.

Köpte den på en Happy Home-butik i Nora, 199:-/rulle, och den var en av de som fanns hemma utan att behöva vänta på nån beställning.

Både frun och jag fastnade ganska omgående för den. Den finns även i andra färger med likadant mönster.
Tusen tack för infon :D
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Kamin installerad!
Snygg spis. Behövs det inget gnistskydd framför?
 
useless useless skrev:
Snygg spis. Behövs det inget gnistskydd framför?
Tack!

Jodå, gnistskyddet kommer plåtslagaren med nästa vecka!
 
Sprutat låsolja i spanjoletterna, vad mycket lättare det blev att stänga altandörrarna.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Byt låsen på nya huset.
Det kändes säkrast då vi inte visste ifall vi fått samtliga nycklar.

Passade på att byta låsen på uthuset samtidigt.
1500kr för 3st lås med 5st nycklar. Låssmeden skulle ha 450kr per lås för att lägga om. Valet blev enkelt. Tog tot 20 min att byta.

Nu är vi helt säkra på att vi äger alla nycklar till vårt hus.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
fgo fgo skrev:
Byt låsen på nya huset.
Det kändes säkrast då vi inte visste ifall vi fått samtliga nycklar.

Passade på att byta låsen på uthuset samtidigt.
1500kr för 3st lås med 5st nycklar. Låssmeden skulle ha 450kr per lås för att lägga om. Valet blev enkelt. Tog tot 20 min att byta.

Nu är vi helt säkra på att vi äger alla nycklar till vårt hus.
Köpte du Assa d12? Jag har bytt till det och fick komplettera med frostbricka då det blev kondens inne annars. :)
 
Oj jag vet inte. Det var dorma
Var lite otydlig kanske, bytte låscylindern.

Men i förra huset installerade vi en ny dörr med kista och allt. Där var vi tvungen att komplettera med en pappbricka för att motverka kondens. Men det hjälpte inte helt så jag tog lite underlagsfoam och klippte till. Blev helt bra efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.