J jonko skrev:
Skulle vara snäll och hjälpa ex-frun med ett skåp och bänk i hennes kök..
Varmt som attan och den klassiska missen med talmetern var ett faktum.
Been there done that!!
Har en bänkskiva i ek som är exakt 100mm för kort för att passa mellan kyl/frys och ugnsskåpet.. :rolleyes::geek:
 
Gjorde en förgår:/

Notera att min förlöngningskabel var trasig, gick och köpte en kontakt, bytte den å allt var frid å följd.
Tills jag skulle
Använda den. Satte i den i uttaget drog fram sladden å skulle sätta i högtrycken. Men notera då att jag köpte en hane. Så en det gick inte någon vidare Hahaha.. så
Fick ta mössan i handen å köpa en hona istället. Men funka den bra
Ps: det man inte har i huvudet får man ha i plånboken
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
B berne88 skrev:
Gjorde en förgår:/

Notera att min förlöngningskabel var trasig, gick och köpte en kontakt, bytte den å allt var frid å följd.
Tills jag skulle
Använda den. Satte i den i uttaget drog fram sladden å skulle sätta i högtrycken. Men notera då att jag köpte en hane. Så en det gick inte någon vidare Hahaha.. så
Fick ta mössan i handen å köpa en hona istället. Men funka den bra
Ps: det man inte har i huvudet får man ha i plånboken
Elektrikern gapar :surprised:.
Inte nog med att det inte fungerade, det är väldigt farligt då hanen blir spänningsförande :geek::poop:
 
  • Gilla
  • Haha
Alko och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
B berne88 skrev:
Gjorde en förgår:/

Notera att min förlöngningskabel var trasig, gick och köpte en kontakt, bytte den å allt var frid å följd.
Tills jag skulle
Använda den. Satte i den i uttaget drog fram sladden å skulle sätta i högtrycken. Men notera då att jag köpte en hane. Så en det gick inte någon vidare Hahaha.. så
Fick ta mössan i handen å köpa en hona istället. Men funka den bra
Ps: det man inte har i huvudet får man ha i plånboken
Det har en av mina grannar, elektrikern, gjort. Han nämnde: "plötsligt stod jag där i ladan, med döden i handen. Hade vart ett utmärkt tillfälle att liva upp frun"
 
  • Gilla
Alko och 1 till
  • Laddar…
Vitmålat gjutjärnsradiator med anslutande rör omlindat med isolering som går längs golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här gör man i Frankrike...
 
  • Gilla
  • Haha
Alko och 9 till
  • Laddar…
Kunde varit värre...
 
Mikael_L
Du tänker på vit fog ... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild]
Så här gör man i Frankrike...
I det nybyggda fina huset i Belgien där vi bodde för ett antal år sen hade man i vår lägenhet dragit upp avloppsslangen till diskmaskinen rakt upp ur golvet där diskmaskinen skulle stå, så att det inte gick att ställa ifrån sig en diskmaskin i det utrymmet under köksbänken.
Jag löste det genom att bygga upp en liten sockel motsvarande rörets tjocklek, och sen leta fram en diskmaskin som var aningen lägre än standard. Det passade precis, men man kan ju undra om nästa hyresgäst fick samma idé.
 
  • Gilla
annastrandh1
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild]
Så här gör man i Frankrike...
Ser ju ut som diarré
 
Man tänker sig att man ska passa på att lacka dörren med ett lager till innan det blir försent på kvällen.
Man tänder därvid utelampan så att man ser bättre i augustimörkret.
Man blir frustrerad över att penseln lämnar en massa ränder i lacken.
Man tänker därför inte på att släcka lampan efteråt.
Man går ut några timmar senare för att inspektera.
Man möts av insektskyrkogård i den nya lacken.
Man känner sig som en monumental jubelidiot.
En nymålad dörr på kvällen med insekter fastnade i den färska lacken, bredvid en tänd utelampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylackad vit dörr med insekter fastnade i lacken under en utomhuslampa på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
zep och 17 till
  • Laddar…
Jag får väl bjuda på en tabbe iaf. från när huset målades, som tur var Alcro Bestå

Utspilld vit färg på grå stenläggning bredvid blå trädgårdsslang och vattenkanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Ett tips: förvara aldrig glasögonen i bröstfickan när ni målar. Det händer så lätt en olycka när man böjer sig framåt för att doppa penseln i färghinken...

Glasögon täckta med vit färg ligger på en grusig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
antett och 27 till
  • Laddar…
hsd
Kunde ha varit mobilen..
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Ja just, satte på golvvärmen i garaget när jag målat klart. Kom på penslarna någon vecka senare men det var försent, hinken var då redan tom på vatten där den stod på golvet :seenoevil:

Det va trevliga penslar :confused:

En hand i svart handske håller ihopklämda målarpenslar med stelnad färg och förstörda borst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
MathiasS och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag får väl bjuda på en tabbe iaf. från när huset målades, som tur var Alcro Bestå

[bild]
Tog ingen bild men när jag målade ena sidan på huset förra sommaren så backade jag ner från trappstegen och trampade rakt i en 9L Alcro Bestå hink. Drygt 3L på gräsmattan och skor och byxor fulla i färg :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.