Jag löste problemet med mer kameror:D

Problemet är subjektivt, personligen är jag mycket nöjd med produkten, det är klart att det finns brister men för det priset då dem kom ut fanns inga andra alternativ.

Jag har haft dem sedan 2016 och uppgraderar i år när fibern kommer till Ultra modellen.
 
Någon som vet när arlo pro 2 drar bandbredd? Är det bara när man går in i appen och vill titta eller hur funkar det?

Har ett speciellt wifi i fritidshuset till värmepumpen men där är bara 5 gb i månaden på den.
 
A Anders7474 skrev:
Någon som vet när arlo pro 2 drar bandbredd? Är det bara när man går in i appen och vill titta eller hur funkar det?

Har ett speciellt wifi i fritidshuset till värmepumpen men där är bara 5 gb i månaden på den.
Framförallt när kamerorna filmar pga rörelse, men även när man tittar live på dem. Basstationen orkar max 5 samtidigt filmande kameror, sedan startar inte fler samtidiga inspelningar. Eftersom jag har 100/100 på fiberbredbandet så är det ARLO-systemet som stryper.
//Henry
 
Tack för svar. Men är det rätt uppfattat att man kan ställa in så kameran bara spelar in under tiden det är rörelse? Om, så borde det inte vara några problem.
 
A Anders7474 skrev:
Tack för svar. Men är det rätt uppfattat att man kan ställa in så kameran bara spelar in under tiden det är rörelse? Om, så borde det inte vara några problem.
I stort sett, ja.
//Henry
 
Behöver tips.

Jag har Arlo Pro-2 kameroror som aktiverar sig-själv efter 15 min efter senaste uppdateringen.
Har ingen IFTTT eller geofencing inställt.
När jag avaktiverar så startar dom automatiskt efter 15 min, har inte ändrat något mer än uppdaterat appen.

Någon som har liknande problem?
 
Redigerat:
W Wege_ skrev:
Behöver tips.

Jag har Arlo Pro-2 kameroror som aktiverar sig-själv efter 15 min efter senaste uppdateringen.
Har ingen IFTTT eller geofencing inställt.
När jag avaktiverar så startar dom automatiskt efter 15 min, har inte ändrat något mer än uppdaterat appen.

Någon som har liknande problem?
Menar du att Arlo byter "Läge" självt från läge "Avaktiverat" till läge "Aktiverat"? Då är det märkligt och ett supportärende.
Annars måste du berätta vilket läge du har inställt. Är det ett egenkonstruerat läge skulle jag riva det och konstruera det från grunden igen.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Menar du att Arlo byter "Läge" självt från läge "Avaktiverat" till läge "Aktiverat"? Då är det märkligt och ett supportärende.
Annars måste du berätta vilket läge du har inställt. Är det ett egenkonstruerat läge skulle jag riva det och konstruera det från grunden igen.
//Henry
Använder standard inställningarna aktiverat och Avaktiverat .
Väldigt frustrerande
 
W Wege_ skrev:
Använder standard inställningarna aktiverat och Avaktiverat .
Väldigt frustrerande
Du får starta ett supportärende. De är väldigt bra att ha med att göra.
//Henry
 
Ja får väl göra det, tack för att du tog dig tid (y)
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Funderar på att köpa Arlo kameror och tittar på både ultra och PRO 2. Behöver minst tre kameror och det är ju relativt stor skillnad i pris mellan PRO 2 och ultra och jag har nog hyfsad koll på skillnaderna.

Netonnet säljer PRO 2 med tre kameror för 5995:- men på bilderna ser det ut att vara en annan basenhet än vad övriga butiker säker PRO 2 med? https://www.netonnet.se/art/smarta-...MIssvXgNWR5QIVB-aaCh2htwzZEAQYCCABEgI4G_D_BwE

Något som man bör tänka på om man köper pro 2?
 
T Tokv41 skrev:
Netonnet säljer PRO 2 med tre kameror för 5995:- men på bilderna ser det ut att vara en annan basenhet än vad övriga butiker säker PRO 2 med?
Jag antar att det är den "nya" basstationen. Så ser inte min ut som jag köpte för ca 2 år sedan tillsammans med ett par Arlo Pro 2.

Antar att den på något sätt är bättre och inte bara en estetisk förändring, men vad som skiljer vet jag inte.
 
F f_spindel skrev:
Jag antar att det är den "nya" basstationen. Så ser inte min ut som jag köpte för ca 2 år sedan tillsammans med ett par Arlo Pro 2.

Antar att den på något sätt är bättre och inte bara en estetisk förändring, men vad som skiljer vet jag inte.
Alternativt en äldre tänker jag? Verkar finnas åtminstone tre olika modeller på basstationer.
 
Kan man ansluta en arlo pro 2 kamera till el så man slipper att batteriet laddar ur?
 
B Bill Rehn skrev:
Kan man ansluta en arlo pro 2 kamera till el så man slipper att batteriet laddar ur?
Ja, via laddaren som följer med.
//Henry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.