Vi har inte dragit färdigt elen, men jag ser fram emot en tid utan förlängningssladdar och lösa jordfelsbrytare. Allt fix och på plats är drömmen. Nu är halva köket klart, halva sovkammaren och halva farstun. RIsken om man blir helt färdig är att man är helfärdig. Nästa helg ... DÅ blir farstun klar ... tror jag.

Ofärdiga elinstallationer med osäkrade kablar och en eldosa mot en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dubbel strömbrytare monterad på vägg med kabel ansluten, under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte rensat hängrännor från alla löv vilket jag borde gjort idag.
 
P pennybridge skrev:
Har inte rensat hängrännor från alla löv vilket jag borde gjort idag.
Instämmer med föregående talare, har börjat växa träd där.. men ändå har jag inte fått "arslet ur"..:rolleyes:
 
  • Haha
pennybridge
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har inte ringt Roth's support och ställt mina frågor om GV-skåp, som jag hade tänkt idag. Jag har inte heller satt upp plåtar för väggbockfixturer till v&k-vatten, eller dragit RiR till detta.
 
Vilken underbar tråd!

Jag gör inte ett skit med huset! Huset är sålt, jag har inget att göra och klättrar inte ens på väggarna utan jag klättrar fan i taket... Fullständigt rastlös.
 
  • Haha
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Usch! Har inte fixat fodret runt tvättstugedörren som borde ha gjorts för två år sen. Inte heller fogat springorna i valvet i vardagsrummet. Tre år gammalt. Även missat en list mot en garderob som fixades för 5,6 år sen. Fan huset är fullt med sån skit. Ska säga till den där lata...Eller så får det vara...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mår plötsligt mycket bättre efter att ha läst lite i denna tråden. Mycket skönt att se att man är mänsklig
 
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag inte gjort rent luftvärmepumpen. Kanske imorgon... :)
 
nikasp
Lyfter den här. Idag har jag inte delat av sovrummet och gjort två barnrum. Har heller inte tagit tagit tag i tvättstugan som behöver renoveras innan solcellerna , växelriktare och batteri ska installeras om 1-1,5 månader. Har heller inte bytt några trasiga takpannor. Men ska i alla fall gå loss i garaget och städa/rensa.
 
  • Gilla
Drburr
  • Laddar…
D
Inne på dag 455 av att inte fixa ett vettigt sandfång efter spygatten som sätter igen nångång per år.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Idag har jag inte gjort rent luftvärmepumpen. Kanske imorgon... :)
Nu är det iofs sommar, men när jag gjorde rent mina FLVP filer i vintras så steg ut luft temp 5 grader och den behövde inte avfrosta så ofta.
(Från -4 till +1 grad).
 
P Pappa1986 skrev:
Vilken underbar tråd!

Jag gör inte ett skit med huset! Huset är sålt, jag har inget att göra och klättrar inte ens på väggarna utan jag klättrar fan i taket... Fullständigt rastlös.
Du får gärna hjälpa till med mitt hus om du är tillräckligt rastlös 😂
 
E Eli G skrev:
Du får gärna hjälpa till med mitt hus om du är tillräckligt rastlös 😂
Skulle jag gärna men jag fick tillbaka hushelvetet så har 2 hus nu istället för 1.
Har dock båda till salu nu så blir dem sålda så kommer jag 😂
 
P Pappa1986 skrev:
Skulle jag gärna men jag fick tillbaka hushelvetet så har 2 hus nu istället för 1.
Har dock båda till salu nu så blir dem sålda så kommer jag 😂
Fick de inte ordning på ekonomin? :(
 
Snigla Snigla skrev:
Fick de inte ordning på ekonomin? :(
De har ett hus till salu som de inte får sålt tyvärr. Men skulle det bli sålt så är de fortsatt intresserade men det känns aningen långsökt men vi får se. Förhoppningsvis får vi det sålt innan dess 😃
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.