När jag var ute och gick häromdagen så såg jag en riktigt överdimensionerad installation.

En gardena (troligtvis den minsta) Klippte en ca 5 kvm stor gräsmatta till ett radhus. Då verkligen vill man inte röra en gräsklippare =)
 
  • Gilla
  • Haha
JA”Snabbe” och 4 till
  • Laddar…
Söndagens projekt blir att skriva ut demonterings verktyg till en Sileno 750 smart.
3D-modell av demonteringsverktyg för Sileno 750 smart på ett digitalt ritbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Söndagens projekt blir att skriva ut demonterings verktyg till en Sileno 750 smart.
[bild]
Låter spännande men jag förstår absolut ingenting av vad du försöker uppnå med detta verktyg eller vilken funktion det ska tänkas ha. Berätta gärna mer!
 
H Harald Blåtumme skrev:
Låter spännande men jag förstår absolut ingenting av vad du försöker uppnå med detta verktyg eller vilken funktion det ska tänkas ha. Berätta gärna mer!
Om man ska ta av skalet på en gardena sileno city eller life, behöver man dessa verktyg för demontera skalet smidigt.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Här är den

[media]
De skriver inget om priset!...
 
Visst är den omänskligt dyr, det håller jag med om
 
Haha räkna med oändliga kostnader och huvudbry när din robot är inköpt och installerad. Grannens Husqvarna har fått för sig att den är en mullvad, nedgrävd bland buskarna
 
R Rolle85 skrev:
Haha räkna med oändliga kostnader och huvudbry när din robot är inköpt och installerad. Grannens Husqvarna har fått för sig att den är en mullvad, nedgrävd bland buskarna
Jag har sedan snart tio år grannskapets finaste gräsmatta tack vare min klippare. Man kan tycka olika.
 
  • Gilla
Lazzeman och 2 till
  • Laddar…
Har man dragit kabeln fel så blir det både lax och mullvad ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Har man dragit kabeln fel så blir det både lax och mullvad ;)
Men när man rättat till det blir det bra.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
R
R Rolle85 skrev:
Haha räkna med oändliga kostnader och huvudbry när din robot är inköpt och installerad. Grannens Husqvarna har fått för sig att den är en mullvad, nedgrävd bland buskarna
Jasså du har inte gett upp än.

Vår klippare är inne på fjärde säsongen nu utan några andra kostnader än en service och lite knivblad. Samma upplevelse som mina cirka 10 bekanta med robotklippare har.

Robotklipparen är i särklass den bästa investeringen jag gjort med anknytning till trädgården. Så känner alla jag pratat med också. Alltså de som äger en, inte de som är bittra för att de inte gör det. De kan faktiskt ha en liknande uppfattning som dig :)
 
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Jasså du har inte gett upp än.

Vår klippare är inne på fjärde säsongen nu utan några andra kostnader än en service och lite knivblad. Samma upplevelse som mina cirka 10 bekanta med robotklippare har.

Robotklipparen är i särklass den bästa investeringen jag gjort med anknytning till trädgården. Så känner alla jag pratat med också. Alltså de som äger en, inte de som är bittra för att de inte gör det. De kan faktiskt ha en liknande uppfattning som dig :)
mm trådskaparen håller med !
 
R Rolle85 skrev:
Haha räkna med oändliga kostnader och huvudbry när din robot är inköpt och installerad. Grannens Husqvarna har fått för sig att den är en mullvad, nedgrävd bland buskarna
Då har han gjort fel.
Min HQ går smärtfritt och har gjort sen installationen, förutom en handfull gånger då den hoppat av min halvtaskiga ramp som byggs om snart. Men han är social av sig och håller sig till en när man är ute och håller på.
 
Nae nog inte fel, HQ stog mitt på gräset, hittade inte hem och batteriet var tomt. Slog in koden och så började den gå igen men körde ner i diket istället..
 
R
R Rolle85 skrev:
mm trådskaparen håller med !
Ja det finns ju alltid undantag. De robotägare jag träffat har som sagt samtliga varit helnöjda. Så att man ska räkna "med otaliga kostnader och huvudbry" får stå för dig, som är klippoägare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.