A
A andersmc skrev:
Det här anslaget har en del ganska svart och ironisk humor:
[bild]
Skärmbild av nyhetsartikel med rubrik om att myndighet stänger tjänst på grund av hot och hat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
tompaah7503
  • Laddar…
Jag hörde om en by på landsbygden, inte i europa, där alla blev sjuka så fort den lokala operatören reste en mast för att montera mobilantenner. Det pågick i ett par månader. Klagomålen blev fler och fler.

därefter kom operatören tillbaka och avslutade installationen genom att montera antenner och själva basstationen......
 
  • Gilla
  • Haha
Strontus och 9 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
[bild]
Vad är det för humor i att en myndighet får stänga ner sin informationstjänst pga hot mot personalen?
 
A
Det är ingen humor alls. Det var svar på det citerade inlägget.
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
A
En gammal favorit i repris!
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
D Donald-Duck skrev:
[bild]
Lite som en jag läste om som hade kvalifikationer både som analyst och therapist, och inte gillade när folk ändrade hans skylt så att det blev "analrapist"...
 
Textmem med falskt meddelande som felaktigt påstår att Skatteverket börjat beskatta sex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
FREDAGSFRÄCKIS:

På läkarmottagning


Patienten säger mycket irriterat till den lika påstridiga mottagningssköterskan:

- Jag behöver inte alls klä av mig. Jag vill ju bara att doktorn ska titta på min onda tå.
- Enligt våra regler ska alla klä av sig här.
- Men vad ska det tjäna till när doktorn bara ska titta på tån?

Då hörs en röst från rummet intill:
- Det är väl ingenting. Jag kom hit för att reparera TV:n och här står jag spritt språngande naken...
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tecknad bild av två älgar och en spindel som skämtar om att träffas "på nätet", refererar till spindelns nät.
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Fräckis
Vid middagsbordet.
"Det man fått in i mun spottar man inte ut!" säger mamman till barnet.
Pappan tittar upp.
"DU, håller bara tyst!" skriker mamman...
 
  • Haha
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
A
Jag vill hälsa alla hjärtligt välkomna till den här flygningen ner mot Spanien! Klockan är nu 11.20 lokal tid på Gran Canaria och vi beräknas att landa cirka 14.25. Det är relativt molnfritt, nästan vindstilla och temperaturen ligger på sköna 23 grader i skuggan!

6946693528_53f18c5899_b.jpg
Bild: Flickr
– Jag och hela min besättning önskar alla en underbar resa, avslutar kaptenen varvid han hänger upp mikrofonen, men glömmer att stänga av den.

Hörs över hela planet
– Har du ställt in autopiloten, Leffe? undrar han.

– Absolut, det är ordnat, blir svaret.

– Suveränt! Då ska jag gå iväg och skita rejält och sedan tar jag in Johanna här och sätter på henne riktigt jäkla ordentligt. Det har hon ju aldrig tackat nej till.

Varenda ord hörs över hela flygplanet – av alla resenärer och hela personalen.

En av flygvärdinnorna börjar då springa uppför gången för att förvarna kaptenerna om fadäsen med mikrofonen, men råkar snava på en mattkant och faller raklång i gången.

Då lutar sig en äldre gentleman ut över sin stolskant och tittar ner på henne.

– Ta det lugnt, kära du. Han måste hinna skita först…
 
  • Haha
  • Gilla
jonko och 12 till
  • Laddar…
Hälge är ju en av mina favoriter :)
Serie av fyra serierutor med älg som pratar med spindel och klagar på nya tider och trådlöst internet.
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 6 till
  • Laddar…
Jag vet inte om detta är humor precis, men lite egendomligt och orättvist! Visserligen vet jag att allt är dyrare i Norge, men hur kan panten på PET-flaskor vara 3 kronor mot Sveriges 1? Är det inte dags att vi höjer den? Och åker folk nära gränsen över till Norge för att panta?
Etikett som visar pantvärdet, 3 NOK i Norge och 1 SEK i Sverige, för återvinningsbara flaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vill du betala mer i pant?
 
Panten är ingen kostnad. Under förutsättning att man pantar så klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.