richardtenggren
H heimlaga skrev:
En lätt begagnad palldragare av märket "Silverstone". Uppenbarligen såld genom www.silverstone.se

Nu undrar jag om det är någonting lurt med kvaliteten...... en lätt begagnad i övrigt fullt fungerande palldragare med ett totalhavererat hjul och brusten manöverkedja till sänkventilen.... för 25 euro.
Så billigt att jag undrar om det är något kvalitetsfel när den inte lönade sig att reparera.
Ska du ha kvalité ska det väl vara BT :)
Nog lagas det pallkärror allt, min far jobbar med truckar, men det är ju ingen dyr produkt även gällande kvalitésprodukter som tex BT.

Dock är det oerhört smidigt att vid pallevereans bara dra in pallen i garaget! :D
 
Eric Öbo
Immobil Immobil skrev:
Stackare! Går det inte att vaccinera sig mot denna farsot? :thinking:
Jag tror inte att det är ett virus utan en bakterie som sprids via detta forum och som har utvecklat multiresistens. Så det ser mörkt ut.
 
  • Wow
Immobil
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det är förvisso lågt pris och låg kvalitet på Silverstone. Men med det sagt så är anledningen till att man köper nytt och inte reparerar följande:
1) Helt annan syn på aktuell alternativkostnad för nerlagd tid än vad du har.
2) Helt annan syn på stillståendskostnad än vad du har.
3) Kompetensen att reparera finns inte internt på 99% av företagen som använder handtruckar.
4) De räknar exakt all tid, även att sitta på forum och spekulera eller leta reservdelar på nätet eller sitta i telefonköp hos företagen som säljer dem som spilld tid.
5) De uppskattar den nya garantin som kommer med en ny palldragare.

Så det är bara att reparera på, den kommer du säkert att få mycket nytta av. Och jag tror säkert att den håller om man sköter den!
Då skall jag ge den en omgång och försöka få liv i den.
Jag behöver ha en palltruck till snickeriet.
Det händer ju en hel del i snickeriet nu men jag har för fullt upp för att hinna sitta och skriva om det här på forumet. Det börjar se ut som ett fungerande snickeri och inte som ett maskin- och virkesupplag.
 
  • Gilla
  • Wow
SaabNiklas och 16 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Då skall jag ge den en omgång och försöka få liv i den.
Jag behöver ha en palltruck till snickeriet.
Det händer ju en hel del i snickeriet nu men jag har för fullt upp för att hinna sitta och skriva om det här på forumet. Det börjar se ut som ett fungerande snickeri och inte som ett maskin- och virkesupplag.
Kul att höra!!
 
H heimlaga skrev:
En lätt begagnad palldragare av märket "Silverstone". Uppenbarligen såld genom www.silverstone.se

Nu undrar jag om det är någonting lurt med kvaliteten...... en lätt begagnad i övrigt fullt fungerande palldragare med ett totalhavererat hjul och brusten manöverkedja till sänkventilen.... för 25 euro.
Så billigt att jag undrar om det är något kvalitetsfel när den inte lönade sig att reparera.
Det är inga större fel på dessa. Dom säljs på Ahlsell och ligger bra i pris.
 
Beställde: Bosch GSR 12V-15 FC Borr-/skruvdragare 12V inkl. 3st chuckar (2x2,0ah)

ifrån Toolab idag. Blev sugen på en liten smidig skruvdragare med smarta tillbehör.

Skall bli spännande och se vad den går för.

Om det blir något mer i 12V serien så kollade jag på GRO-12V-35 ("Dremel" variant) någon som testat den?
 
  • Gilla
Willewonka och 2 till
  • Laddar…
Jag har både vanlig Dremel och Bosch. Batteriet gör ju att boschen är lite tyngre och lite större än den sladdanslutna dremeln. Men det är också mycket friare hur man kan arbeta med den i och med att man slipper sladden. Gäller det tunga arbeten som tar tid tar jag dremeln och är det lättare och yvigare arbeten eller udda platser åker boschen fram (och ner i fickan). 12v är bäst om man använder sig av det systemet som bas för de normala pilljobben som inte kräver så mycket kraft. Jag har borr, knack, stick, kap och tiger i systemet som jag fått ärva och det är bättre än jag trodde.
Så kortfattat beror det på hur intensivt arbete du tänker dig.
Batteriet tar ju slut och är inte lika ergonomiskt.
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
RmK_71 RmK_71 skrev:
Beställde: Bosch GSR 12V-15 FC Borr-/skruvdragare 12V inkl. 3st chuckar (2x2,0ah)

ifrån Toolab idag. Blev sugen på en liten smidig skruvdragare med smarta tillbehör.

Skall bli spännande och se vad den går för.

Om det blir något mer i 12V serien så kollade jag på GRO-12V-35 ("Dremel" variant) någon som testat den?
Jag använder Bosch 12v till förmodligen 90% av allt.
När det ska hålsågas och borras rejäla hål brukar 18v åka fram.

Inga problem att vare sig montera Ikea möbler eller skruva väggskivor eller trall med 12v. (y)

12v fräsen orkar med bra och hyveln tuggar på fint med fint resultat. :cool:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag har både vanlig Dremel och Bosch. Batteriet gör ju att boschen är lite tyngre och lite större än den sladdanslutna dremeln. Men det är också mycket friare hur man kan arbeta med den i och med att man slipper sladden. Gäller det tunga arbeten som tar tid tar jag dremeln och är det lättare och yvigare arbeten eller udda platser åker boschen fram (och ner i fickan). 12v är bäst om man använder sig av det systemet som bas för de normala pilljobben som inte kräver så mycket kraft. Jag har borr, knack, stick, kap och tiger i systemet som jag fått ärva och det är bättre än jag trodde.
Så kortfattat beror det på hur intensivt arbete du tänker dig.
Batteriet tar ju slut och är inte lika ergonomiskt.
Låter bra. Har ett gäng Illgula 18V för lite tyngre saker. Denna tänkte jag mest ha för finlir. När man vill komma åt bättre. Skruva upp kökskenor osv. Nu har jag ju ett gäng skruvdragare sen innan. Men ville ha något smidigare.
 
Z ZipLock skrev:
Jag är inte nöjd med min Bosch-dremel, men det kan vara så att det är något fel på min. Kolla denna tråd:
[länk]
Låter ju mindre bra. Men det kan ju vara så att det är fel på din GRO. Typ dåligt lager eller dyl?
 
Nja, den är rätt "tjutig" får jag erkänna om man jämför med dremeln. Men det är motorn...
 
Jag... Eeeh... Slant?
Svetsmaskin med sladdar och slangar virade runtom på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag... Eeeh... Slant?
[bild]
Jag kan förvara den åt dig :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag kan förvara den åt dig :)
Tack för erbjudandet!

Jag hittade dock denna hörnan förra veckan och jag har inte hunnit fylla den än.
Tom hörna i garage med oanvända objekt och orörda väggar redo för fyllning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.