Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur mycket klinker vill man ha? Badrum och tvättstuga är normalt, men sovrum och vardagsrum :thinking:?
Förvånansvärt många vill ha det i hela huset.. även jag skulle kunna tänka mig det i rätt hus (men det är förjäkla hårt att gå på hela tiden.. men stora mjuka mattor finnes).

Själv hade jag inga problem med att ha det i hela källaren!

....och vi kommer troligen ha det i hela logen/uthuset sedan också (biljard/hemmapub/kök2/matplats) :)
 
Jag kan köpa det i uterum och källare men det är hårt att gå på och inneskor känns 80-tal :crysmile:
 
HOBBY ARCHITECT
B bäckåbölja skrev:
En egen ö som nås med svävare?
[länk]
Man kan nästan tro det är ett skämt. Vilken psykopat bor där.
 
B bäckåbölja skrev:
En egen ö som nås med svävare?
[länk]
Man undrar ju hur där blir när höststormarna ligger på. Ön är ju inte så många m ö h precis, om man säger så.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Länk

Tycker att denna hade potential, kanske inte våra färger men ändå, rätt bra läge också.
Käresötevänner, det ser ju ut som en misslyckad korsning mellan en lagerlokal, sporthall, bibliotek, högstadieskola samt större frikyrka. Hemtrevligt var det då inte.
Köket var ju alldeles beklämmande litet, med tonvikt på ”klämma”, men där ska väl tjänstefolket husera förstås, så då spelar det ju ingen roll för ägaren.
Men fyyy tjutton för att försöka värma upp den där stora centralhallen/allrummet om vintrarna. Billigt blir det ju inte...
 
Fy fan va härligt läge, och långt till närmsta granne
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur mycket klinker vill man ha? Badrum och tvättstuga är normalt, men sovrum och vardagsrum :thinking:?
I Thailand har vi och dom flesta andra klinker i hela huset. Inga trösklar. Där känns det helt rätt och när vi skulle bygga i Sverige var vi inne på att ha det så här också. Vi ändrade oss dock och det var nog lika bra. Det hade inte blivit samma grej som i Thailand.
 
Klinkergolv i Thailand = svalt
Klinkergolv i Sverige = golvvärme oavsett om huset behöver värmas; or else; kallt
 
ricebridge ricebridge skrev:
Käresötevänner, det ser ju ut som en misslyckad korsning mellan en lagerlokal, sporthall, bibliotek, högstadieskola samt större frikyrka. Hemtrevligt var det då inte.
Köket var ju alldeles beklämmande litet, med tonvikt på ”klämma”, men där ska väl tjänstefolket husera förstås, så då spelar det ju ingen roll för ägaren.
Men fyyy tjutton för att försöka värma upp den där stora centralhallen/allrummet om vintrarna. Billigt blir det ju inte...
Hehe, det kan ju inte vara hemtrevligt utan möbler och personliga saker...!
Köket var beklämmande, men det fanns fasiken plats för att göra coolaste köket i världshistorien :)

Fanns mycket att göra i huset (badrummen, tvättstugan, köket, en del allmänna ytskikt, gamla heltäckningsmattor osv), men jag kan helt klart se potentialen alltså :cool: fanns perfekta utrymmen till det JAG tycker är viktigt.. simträning, inomhusodlingar (åhhh va fina möjligheter det fanns för det!), umgåsytor, biosalong.. biblioteksdel.

Men din beskrivning var nog ganska passande allmänt hehe.. en korsningmellan bibliotek/frikyrka/skola.. och då måste jag ju tillägga att jag älskar sådana (samt gamla lagerbyggnader.. kvarnar osv) :D

Men uppvärmningen är nog inte att leka med..

(skulle dock inte ge de där pengarna för det! med tanke på renoveringen som behövdes..)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
S StenQL skrev:
Klinkergolv i Thailand = svalt
Klinkergolv i Sverige = golvvärme oavsett om huset behöver värmas; or else; kallt
Nja, vi har klinker i hallen som är ganska stor. Det är golvvärme men den är ju inte på om det är varmt ute och jag har då aldrig tänkt på att golvet skulle vara kallare än dom delar av huset som har parkettgolv.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Länk

Tycker att denna hade potential, kanske inte våra färger men ändå, rätt bra läge också.
Potential: Ja.
Alldeles för mycket furu och heltäckningsmattor: Ja

Men köket är bedrövligt, det måste flyttas, och sovrummen är små och trista.
 
Snigla Snigla skrev:
fanns perfekta utrymmen till det JAG tycker är viktigt.. simträning,
Simträna? I den där lilla baljan?? Det blir inte många simtag på en gång kan jag säga...
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Simträna? I den där lilla baljan?? Det blir inte många simtag på en gång kan jag säga...
Haha med motstånd såklart :D vill ha ett swimspa här... men fasligt svårt att hitta nått prisvänligt för min plånbok! (Finns för många hål och stoppa pengar i renoveringsmäsdigt, att lyxgrejerna får vänta)
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
[länk]

Isabelle Löwengrips villa, jättefint tycker jag. Med reservation för vad som stod på tomten tidigare kan det inte vara många kommuner man får bygga så stort på så små tomter... Galen BOA.
Jäkligt fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.