Svar: 4 färger.

Ni vet de där dagarna när det liksom regnar vågrätt med marken? Kanske att det är en tidig morgon, ett par plusgrader och en riktigt härlig snålblåst. Mitt problem är att jag blir på så fruktansvärt dåligt humör när jag promenerar med hunden eller cyklar till jobbet i sånt väder. Jag skulle behöva en riktigt bra regntät jacka för mina medmänniskors skull.
 
Svar: 4 färger

Har ingen bättre motivering än att jag nog aldrig skulle kosta på mig något dylikt till mig själv från egen ficka, och att det snart blir kallt och blött på riktigt :)
 
Vi har lagt all garderobs-ekonomi till vår 1 åring. Nu hade en varm jacka passat till vintern när vi drar runt barnet på pulkan.(y)
 
Svar: 4st olika färger.

Jag är i behov av en ordentlig jacka som kan användas i ur och skur. Jobbar i skolans värld och vistas ca 80% ute varje dag. Trots att vi spenderar så mycket tid ute med barnen, så får vi själva stå för kläder till jobbet.
Därför skulle denna jacka underlätta mycket i min vardag.
 
Svar: Jackan finns i 4 olika utföranden.

Motivering: Blev i mars 2019 stolt ägare av ett radhus med uteplats på fram och baksidan. Har alltid drömt om att få ha mycket blommor och utemöbler för att skapa mig en mysig oas. Helt plötsligt kom frosten och det är dags att bygga ett förråd för att kunna förvara mina utemöbler, parasoll och krukor. Denna jacka kommer väl till användning när jag ska stå i kylan och bygga samt läsa om tips för bygget på byggahus.se.
 
Sugrörsvinge i flykt mot en mörk bakgrund, symboliserar känslan av att möta väderelementen. Svar: 4.

Chicago kallas the ”windy city”, min stad kallas ”hurricane hole”.
Jag är verkligen trött på årstiderna här, det blåser året runt, och regnar alla månader utom (med lite tur) tre. Jo ni läste rätt.
En jacka som är testad i ett regnrum, andas och är vindtät (även sjukt smidigt att man kan tvätta den själv utan kemtvätt) skulle göra min annars blöta tillvaro betydligt höstmysigare.

Bilden är inte på mig utan känslan när jag öppnar ytterdörren varje morgon för en ny arbetsdag ;D
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tävling: Vinn praktisk GORE-TEX jacka som klarar vintervädret

Den här veckan kommer vinsten från Bygghemma.se och Fristads. Det är en kraftig skaljacka i GORE-TEX-material som är vatten- och vindtät med andasfunktion. Ett perfekt höst-, vinter- och regnplagg i ett, testad i regnrum för högsta kvalitet. Den har en avtagbar huva och den fleecefodrade kragen är förhöjd baktill för extra skydd. Du tvättar den enkelt i egen tvättmaskin, på 60°.

[bild]

Totalt värde: ca 4 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns denna jacka i?

Svaret hittar du här: [länk] />
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Blå, Grå/Svart, Grön, Svart. Motivering: fryser så mycket på vintern
 
4 färger. Det blir kallt om man inte har någon jacka.
 
Svar: 4 st färger

Tänk att få ha en varm och god jacka som dessutom tål regn när man går till och från hållplatsen samt när man väntar på bussen till och från jobbet. Har försökt med paraply några gånger men de blir inte långlivade här på västkusten samt har de svårt att skydda från de mer horisontella regndropparna.
 
4 färger
Jag vill gärna vinna en jacka för att regn, kyla och blöta är det värsta jag vet och denna verkar göra jobbet på ett snyggt sätt för att skydda mig i utomhuslivet.
 
Svar: 4 färger

Denna Gore-Tex jacka vill jag ha för alla försenade utomhus bygg och trädgårdsarbete i höst.
Frysa vill man inte göra och svettas slipper man då den andas så fint.
Det är nästan så man nu hoppas på en kall och blåsig höst och vinter :)
 
Svar: 4 färger

Jag skulle aldrig kunna motivera mig själv att köpa en så dyr jacka, men skulle gärna bli överbevisad om att det är värt pengarna!
Jag skulle framför allt använda den till utelek med barnen samt när jag plogar snö med 4-hjulingen!
 
Min fru önskar (nog) att jag hade denna stiliga Goretex-jackan från Fristads i stället för den slitna jackan jag envisas med att använda vinter efter vinter. Låt henne slippa skämmas för mig!

Jag vet dock inte vilken av de fyra färgerna blå, grå/svart, grön och svart hon skulle tycka jag vore stiligast i.
 
Svaret är 4.
Behöver en jacka då vi håller på att bygga ett lösvirkeshus och saknar vinterjacka
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tävling: Vinn praktisk GORE-TEX jacka som klarar vintervädret

Den här veckan kommer vinsten från Bygghemma.se och Fristads. Det är en kraftig skaljacka i GORE-TEX-material som är vatten- och vindtät med andasfunktion. Ett perfekt höst-, vinter- och regnplagg i ett, testad i regnrum för högsta kvalitet. Den har en avtagbar huva och den fleecefodrade kragen är förhöjd baktill för extra skydd. Du tvättar den enkelt i egen tvättmaskin, på 60°.

[bild]

Totalt värde: ca 4 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns denna jacka i?

Svaret hittar du här: [länk] />
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 4 färger
Motivering: Pendlar långt i en gammal bil då är det viktigt att klä sig varmt ifall bilen stannar på vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.