4st
Behöver en ny jacka då våran hund har klöst sönder fodret på mina, nu är han lite äldre så hoppas på en ny jacka large för våra promenader och byggen ute
 
4st.

vill man vara fin så får man lida pin.... men med denna jackan kan man vara fin och må bra.
 
Fyra färger

Vet att vintern blir kall och jag vill inte frysa!
 
Fyra färger.

För att jag precis har köpt ett stort hus med direktverkande elvärme.
 
4 färger
Jag önskar verkligen en ny vinterjacka som är lite rejäl, har fritidshus en bit norrupp i Sverige, brukar tänka att man jobbar sig varm i de paltor man har, men vore trevligt att kunna hålla sig varm utan att behöva skotta snö hela tiden
 
4 färger.

Jag som student har nu ytterligare en cykelpendlingsvinter framför mig och den där jackan ser ut att vara mycket mer bekväm än den jag har nu som inte andas alls. Skulle verkligen komma till användning!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tävling: Vinn praktisk GORE-TEX jacka som klarar vintervädret

Den här veckan kommer vinsten från Bygghemma.se och Fristads. Det är en kraftig skaljacka i GORE-TEX-material som är vatten- och vindtät med andasfunktion. Ett perfekt höst-, vinter- och regnplagg i ett, testad i regnrum för högsta kvalitet. Den har en avtagbar huva och den fleecefodrade kragen är förhöjd baktill för extra skydd. Du tvättar den enkelt i egen tvättmaskin, på 60°.

[bild]

Totalt värde: ca 4 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns denna jacka i?

Svaret hittar du här: [länk] />
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är fyra färger (jag vill ha en grön:))
Motiveringen: jag vill gå en promenad för att mysa. Även om det är ruskigt ute så vill jag inte behöva frysa.
 
Svar: 4 färger

Jag skulle behöva en rejäl jacka för att kunna forsätta med utomhusprojekten även nu när det börjar bli kallare.
 
coconut
Svar: 4 färger

En jacka av denna sort, skulle göra att hösten känns väldigt kort då man håller sig torr även om vädret slår om till noll.
 
Svar: Den finns i 4 färger.
Motivering: Förrutom det uppenbara att tävlingen avgörs dagen innan min födelsedag, så inser jag att jag har ett rejält behov av en sådan vädertålig jacka, dels då jag höll på att frysa ihjäl i morse när jag körde in båten till marinan för upptagning men även då vår stora trädgård kommer att behöva min närvaro och arbete långt in på hösten och tidig vår... Så om jag inte ska frysa ihjäl och att Byggahus.se då tappar en trogen och flitigt postande medlem, så behöver jag faktiskt denna fina jackan. :)
 
4 färger, som alla andra också har skrivit. Skillnaden är att om man som jag bor i Skåne så behöver man verkligen en sådan jacka för att stå ut med de slaskiga, regniga och fuktiga vintrarna utan att behöva klä på sig halva garderoben innan man går ut.
 
B
Svar: 4 färger


Den regnjacka jag har verkar ha krympt hängandes i garderoben och det beror nog inte på för hög luftfuktighet. Därmed skulle en ny jacka behövas, en som kan användas både under regniga höstdagar i skogen och kalla vinterdagar vid snöskottning eller varför inte i fjällen.
En vinst skulle innebära att regnjacka kan förpassas till skänkes-högen tillsammans med någon mer överbliven jacka.
 
4 färger
Grannens bortskämda unge fick en Canada Goose-jacka som jag inte fick låna - fast jag frös
 
ullet
Jackan finns i 4 färger.

I grund och botten tycker jag man ska laga kläder så dom kan användas så länge det går, men min nuvarande höst-/vinterjacka börjar vara så sliten så det inte längre är värt att byta dragkedjorna till fickorna som nu gått sönder. Därför skulle jag behöva den snygga och slitstarka jackan från Fristads för att slippa vara rädd att tappa nycklarna eller plånboken varje gång jag går ut.
 
Svar: Fyra färger

Tyvärr räcker inte min charm till att hålla sambon varm.
Men låt henne vinna denna jacka, som kommer hon mig varje vinter att tacka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.