Svar 7 st.

På vår tomt står det en drygt 100 årig ek. Inga konstigheter kan tyckas men vi bor norr om Dalälven och enl myten ska ekar inte växa norr om just nämnda älv. Vi vill kunna låta denna ek stå kvar nu när vi blir äldre och skröpligare. Vi orkar helt enkelt inte kratta många år till så denna lövblås skulle vara fantastisk hjälp för oss!
 
Det finns 6 st. varumärken på lövblåsar.

Att kratta för hand är visserligen bra för mitt flås men det hade varit väldigt trevligt med en Stihl lövblås!
 
6st märken med blåsar och 1 med lövsug

Med en del häckar och träd vore det skönt att få slippa kratta alla löven nu i höst
 
Sittställning
6 st!

Köpte hus, fick mögel i badrum alla pengar går nu till badrum. Liten påg på 6 månader får vänta på pappa ska bli klar med krattandet istället för att leka ;)
Det borde väl vara anledning nog!
Men om inte !? Då bor vi precis intill en skogsdunge där det finns massvis med löv! :)
Stihl är mitt favorit märke!
 
7st
När man precis köpt ett nytt hus i skogen med mycket björkar runt så hade det varit perfekt med en lövblås så man kan blåsa in löven till grannarna
 
Det finns 6 st varumärken av lövblåsar.

Vi har totalt 4000 kvm tomt med bostadshus och landet och köpte för ett par år sedan ett billigare märke på ett av varuhusen som har massor av olika prylar till låga priser. Den varken blåste eller sög tillräckligt för att förflytta löv. Därefter gav vi upp lite. När det gäller andra maskiner har vi nu köpt riktiga märkesmaskiner som håller kvalité och vad de lovar. Vi saknar dock en lövblås som skulle skona våra alltmer åldrande ryggar.
 
Rätt svar är 6 st.

Min motivering är att vi har många fina äppelträd på tomten som alla tappar löv nu på hösten och min nuvarande med eldrift inte alls räcker till.
 
Svar 7

Motivering
6000kvm trädgård med mycket träd runt hela så hade denna Sthil varit superb, så får Husqvarna åkklipparen vila & omvårdnas med service
 
Redigerat:
Magnus E K
Svar: För många! Lövblåsare har inget existensberättigande i villaområden!
 
  • Gilla
Kimajo
  • Laddar…
Svar: 7 varumärken på lövblåsar

Min man vet nog inte ens att den här hemsidan finns, än mindre är han intresserad av teknik och kluriga forumfrågor. Jag däremot...

Jag har otaliga erfarenheter av att den jag frågar om tekniska aspekter av en ny masin tittar på min man istället för på mig (som ändå ställt frågan). Vi har ingen lövblås men jag vill gärna ha en! Högarna efter mängder av ekar hade det varit fint att få undan...
 
Svar: 7 varumärken.

Denna lövblås har länge varit med på önskelistan!
Vi har tre stora björkar på tomten, samt ett gäng andra buskar och träd. Med denna lövblås kanske man kan njuta av enorma mängder frön under sommaren och enorma mängder löv på hösten.
 
6 märken.

Varje höst har jag krattat löv från björk, rönn och lönn. Gräsytan är ca 2000 kvm stor. Om några månader fyller jag 70 år och det börjar kännas lite tungt. Snälla, rädda min rygg.
 
Svar: 6 st lövblåsar (med funktionen ”blås”), av de sju märken de har.

Då jag ofta utsätter andra för practical jokes är det väl dax att även jag ”får en blåsning” (=lövblås såklart!). Den skulle ju även kunna användas för ytterligare skoj med/mot vänner och grannar.
 
Sittställning
5 ST! Stryk mitt tidigare svar, det går ej att redigera h köpte hus, fick mögel i badrummet alla pengar går nu till badrummet. Har en liten påg på 6 månader som får vänta på pappa ska bli klar med krattandet och byggande innan han har tid att umgås :(
Det borde väl vara anledning nog!Men om inte !? Då bor vi precis intill en skogsdunge där det finns massvis med löv! :)Stihl är mitt favorit märke.
 
Svar: 6st

Flyttade till hus Oktober 2018 och hittills har jag fått kratta löven, då det är mycket som ska införskaffas när man träder in i rollen som husägare, vilket gjort att jag ännu inte haft råd att komma till inköp av en lövblås. Så hur coolt skulle det inte vara att blåsa löven till en hög istället för att kratta. Skulle vara underbart, å inte tala om att jag skulle vilja göra som flickorna i reklamen(som jag inte kommer på) sitta på en skateboard å blåsa fram med lövblåsen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.