Alfredo Alfredo skrev:
Det kan vara värt att notera att den bandslip de säljer idag tar slipband 75 x 457 mm. Det är även den storleken på de band de säljer.

Tidigare har de dock sålt en annan modell av parksidebandslip som såg något mindre "modern/stylad/konstig" ut. Denna slip använder dock 75 x 533 mm band.

Så gå inte i fällan och tro att de band Lidl säljer till sin parksidebandslip men nödvändighet passar till en parksidebandslip som är köpt på Lidl... :lying:

All info utifrån deras reklamblad. Varken jag eller en kompis har köpt fel, tror om ni vill. ;)
Bra information, jag har den gamla slipen och kan nog även konstatera att 75x533mm är mer standard än 75x457mm.

Är förresten väldigt nöjd med slipen!
 
Har också den gamla slipen. Inte kört så mycket med den, men verkar ok.
Lite synd att slipbanden nu inte passar, för jag glömde köpa extra när jag handlade slipen.
 
Slipband i storlek 75 x 533 finns överallt så det är inget problem.
 
useless useless skrev:
Slipband i storlek 75 x 533 finns överallt så det är inget problem.
Ja, jag vet, men det var ju ett bra pris på dom hos Lidl :) (plus att jag har nära dit)
 
  • Gilla
Steadtler
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Handlade parkside bandslipen för 399 idag och slipade bort rester efter kakel.

Funkade finfint, passade till och med på dammsugaren.
Utformningen på den där är nära nog en kopia på Black&Decker. Varför de i princip varit ensamma om utformningen med en smal, utstickande rulle i fram är för mig en gåta. Så borde ju alla se ut! Det blir verkligen ett helt nytt verktyg med en helt annan åtkomlighet än de traditionella.
 
Såg att det är många tryckluftsverktyg nästa vecka. Hmm, finns en hel del intressanta verktyg typ nibbel och falsverktyg som jag absolut vill ha men sällan kommer använda...
 
Någon erfarenhet av kompressorn? Tänker gentemot tex Biltemas? Behöver blåsa ut bevattningssystem inför vintern
 
Martin_B
O olofh skrev:
Någon erfarenhet av kompressorn? Tänker gentemot tex Biltemas? Behöver blåsa ut bevattningssystem inför vintern
Ja till att göra det du beskriver duger nästan vilken kompressor som helst :D Så kör på det, om du inte har så mycket mer användning för kompressorn än så.
 
Jag tittade på deras "rörtångsset" men blev inte lockad. Billigt men inte bra skulle jag säga.
En röd rörtång med justerbart huvud och räfflade grepp, presenterad som del av ett rörtångsset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Såna får du för en tjuga på närmsta loppis, Bahco Made in Sweden, riktiga grejer. Väldigt förekommande. Finns ingen anledning att köpa kinesiskt där.
 
Vad har man för nytta av en sådan ”rörtång”? Tycker de förstör det mesta som man greppar med dem... rör, stora muttrar mm mm får ju fula hack och märken.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Ibland har man inget val...

Men sifontången har iaf plastskydd på käftarna.
 
T
Karbonstål...?
Kan de inte kosta på sig en vettig översättning...?

Men för att prata om de faktiska tängerna så skulle jag hellre köpa på loppis eller t o m de halvdana varianterna på någon av köpladorna.(även om även de går under gruppen billigt men inte bra...)
 
Martin_B Martin_B skrev:
Ja till att göra det du beskriver duger nästan vilken kompressor som helst :D Så kör på det, om du inte har så mycket mer användning för kompressorn än så.
Får väl hitta lite användningsområden allt eftersom men för tillfället verkade just bevattningen funka för att sanktionera kostnadsposten i hushållskassan

Men kanske räcker med Biltemas billigaste men denna har på papper bättre spec
 
R roli skrev:
Vad har man för nytta av en sådan ”rörtång”? Tycker de förstör det mesta som man greppar med dem... rör, stora muttrar mm mm får ju fula hack och märken.
En riktig rörtång (Bacho ) är bra till runda rör som är gängade i varandra. Käftarna är breda med grov tandning som biter in ordentligt där det annars inte går att få tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.