Vi har inte hunnit testa på iOS 13 än men den förväntas ju komma nu i september så vi får snart se. @cnils, vi får bevaka detta helt enkelt. Formulärhanteringen i vår forumprogramvara är inte den enklaste att ha att göra med. Tack för att du sa till.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
MultiMan
Vaknar till en A-hus-annons i rosa som täcker hela bakgrunden på sidan. Dessutom 8 olika småfönster med avvikande kontrast intill läsytan, nästan sanslöst illa och stör väldigt mycket. Ser absolut fruktansvärt ut på en 27" skärm, så tyvärr åker adblocker på tills sådant är borta igen.

Vill ni verkligen vara en A-hus-sida med byggahus-annons i mitten?
 
  • Skärmdump av webbsida med A-hus reklam i rosa bakgrund och flera småbilder av husmodeller omkring textinnehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
thomas33 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det torde dock vara max fram t.o.m helgen ... ;)
 
MultiMan
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det torde dock vara max fram t.o.m helgen ... ;)
 
Den typen av annons brukar bara få visas för ej inloggade användare. Detta måste ha glömts bort när den lades upp. Jag fixar.
 
  • Älska
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Nu så är det fixat. @Per Eskilsson stannar upp, lyssnar och åtgärdar som den forumkung han är. :cool:

/adblock off
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Nu så är det fixat. @Per Eskilsson stannar upp, lyssnar och åtgärdar som den forumkung han är.
Fixat? Så här ser det ut för mig nu som inloggad.
Skärmdump av diskussionsforumet ByggaHus.se med öppen tråd och annonser för visningshelg.
 
MultiMan
@Alfredo Funkar för mig, du är väl i onåd hos någon. :rofl: Nä, men allvarligt, jag tror det beror på LED, roten till allt ont. ;)
 
MultiMan MultiMan skrev:
@Alfredo Funkar för mig, du är väl i onåd hos någon.
Högst troligt! :cry: Men jag är van...

MultiMan MultiMan skrev:
Nä, men allvarligt, jag tror det beror på LED, roten till allt ont. ;)
Syftar du inte på Windows nu? LED har jag inga större problem med... :cool:

Skämt åsido på riktigt så fick jag samma "megareklam" inloggad på två andra webläsare i annan dator. Antingen är jag verkligen i onåd (troligast) eller så kan det vara vår webproxy som ställer till det (antagligen mindre troligt).
 
Boka in en visning så försvinner den. (y)
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
@Alfredo den måste ha blivit cachad på något sätt antingen lokalt i din webbläsare eller på servern. Om den cachats på servern bör den försvinna inom 10 minuter. Prova ladda om om tio minuter från nu.
 
MultiMan
Du menar väl "cashad"? Tror nog @useless är inne på något... ;)
 
MultiMan
Verkar som att @Per Eskilsson hämnas på mina dåliga skämt för nu är annonsen tillbaka: :(
 
  • Skärmdump av forumet Byggahus.se med olika trådar och annonser för husvisningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Prova ladda om om tio minuter från nu.
Fortfarande kvar i tre olika webläsare så webläsarcache verkar ej så troligt. Vi har som sagt någon form av webproxy som kanske också cachar saker. Ingen aning egentligen.

Absolut inget jag bryr mig om utan försöker bara hjälpa till med feedback.

MultiMan MultiMan skrev:
Verkar som att @Per Eskilsson hämnas på mina dåliga skämt för nu är annonsen tillbaka: :(
Skönt att fler är i onåd. Tänd en hederlig glödlampa ska du se att det går över! :rofl:
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Nej, jag menar "cachad" eller cached som det heter på engelska.

Fel av mig, inställningen "visa inte för inloggade" funkar bara i forumet där sidorna inte "cachas" på samma sätt som på de redaktionella sidorna på grund av att vi har olika system för startsidan/artiklar och forumet.

Ni ser väl inte denna "wallpaper" annons i forumet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.