electroluxaren skrev:
troligtvis är det just diff trycksventilen som är kass för dig
när den ändå byts dvs inne ifrån så byt även justerskruven eller rättare sagt hela strypventilen.
electroluxaren skrev:
troligtvis är det just diff trycksventilen som är kass för dig
när den ändå byts dvs inne ifrån så byt även justerskruven eller rättare sagt hela strypventilen.
electroluxaren skrev:
ingenting är omöjligt...
är det de tre slangarna på ventilen du menar så får du trycka in ringarna först
L Leebond skrev:
Ahaa, ja det är de 3 slangarna på ventilen. Ska prova trycka in ringarna. Tack tack
L Leebond skrev:
Ahaa, ja det är de 3 slangarna på ventilen. Ska prova trycka in ringarna. Tack tack
Tack för tipset Electroluxaren, slangarna lossade lätt när man håll slangen inne med en öppen 8 mm nyckel. Har fått i tryckventilen, men dåligt med kolsyra. Har tömt typ 3 liter vatten, och det hostar och fräser. Efter ett tag lägger det sig, men dåligt med kolsyra. Har bytat patron idag, det står sodastream på den..Kylskåpet är nu på 6 grader, och 4 timmar sedan reparation. Har provat att vrida på skruven för kolsyra nästan till max. hur mycket ska man vrida skruven? Eller kan det vara något annat fel... Tacksam för svar på detta......
 
L Leebond skrev:
Tack för tipset Electroluxaren, slangarna lossade lätt när man håll slangen inne med en öppen 8 mm nyckel. Har fått i tryckventilen, men dåligt med kolsyra. Har tömt typ 3 liter vatten, och det hostar och fräser. Efter ett tag lägger det sig, men dåligt med kolsyra. Har bytat patron idag, det står sodastream på den..Kylskåpet är nu på 6 grader, och 4 timmar sedan reparation. Har provat att vrida på skruven för kolsyra nästan till max. hur mycket ska man vrida skruven? Eller kan det vara något annat fel... Tacksam för svar på detta......
är det svar till Niunia?
 
L Leebond skrev:
Tack för tipset Electroluxaren, slangarna lossade lätt när man håll slangen inne med en öppen 8 mm nyckel. Har fått i tryckventilen, men dåligt med kolsyra. Har tömt typ 3 liter vatten, och det hostar och fräser. Efter ett tag lägger det sig, men dåligt med kolsyra. Har bytat patron idag, det står sodastream på den..Kylskåpet är nu på 6 grader, och 4 timmar sedan reparation. Har provat att vrida på skruven för kolsyra nästan till max. hur mycket ska man vrida skruven? Eller kan det vara något annat fel... Tacksam för svar på detta......
N Niunia skrev:
är det svar till Niunia?
Nej ursäkta, det blev fel. Sökte Electroluxaren för svar. Hälsningar från Leif
 
L Leebond skrev:
Ahaa, ja det är de 3 slangarna på ventilen. Ska prova trycka in ringarna. Tack tack
Tack för tipset Electroluxaren, slangarna lossade lätt när man håll slangen inne med en öppen 8 mm nyckel. Har fått i tryckventilen, men dåligt med kolsyra. Har tömt typ 3 liter vatten, och det hostar och fräser. Efter ett tag lägger det sig, men dåligt med kolsyra. Har bytat patron idag, det står sodastream på den..Kylskåpet är nu på 6 grader, och 4 timmar sedan reparation. Har provat att vrida på skruven för kolsyra nästan till max. hur mycket ska man vrida skruven? Eller kan det vara något annat fel... Tacksam för svar på detta......
 
A
Skruven är jättekänslig
Skruva max 10grader åtgången
Och därefter spola igenom några liter
Justera igen osv
 
  • Gilla
Leebond
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Skruven är jättekänslig
Skruva max 10grader åtgången
Och därefter spola igenom några liter
Justera igen osv
ska testa
 
N Niunia skrev:
ska testa
electroluxaren skrev:
Skruven är jättekänslig
Skruva max 10grader åtgången
Och därefter spola igenom några liter
Justera igen osv
är det svaret även till niunia?
 
electroluxaren skrev:
Skruven är jättekänslig
Skruva max 10grader åtgången
Och därefter spola igenom några liter
Justera igen osv
TACK ELECTROLUXAREN, fungerar perfekt, får snart skicka en check......
Ingen firma som hade tid att hjälpa mig, och alla skriker efter kolsyra så detta var helt perfekt lösning.
Dessvärre blev det en plastbit över, och jag missade att ta bilder allteftersom jag demonterade.
Förhoppningsvis är den inte avgörande för funktionen. lägger upp bild på plastskyddet. Tackar så mycket för hjälpen... Överbliven vit plastbit efter reparation, ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Leebond skrev:
TACK ELECTROLUXAREN, fungerar perfekt, får snart skicka en check......
Ingen firma som hade tid att hjälpa mig, och alla skriker efter kolsyra så detta var helt perfekt lösning.
Dessvärre blev det en plastbit över, och jag missade att ta bilder allteftersom jag demonterade.
Förhoppningsvis är den inte avgörande för funktionen. lägger upp bild på plastskyddet. Tackar så mycket för hjälpen...[bild]
Kul att du lyckades, hos mig får jag inte alls kolsyra och det hostar inte och fräser, det känns att vatten direkt från ledningen går ut i dispenser. Kolsyra är helt borta, hu ska jag göra ELECTROLUXAREN?
 
N Niunia skrev:
Kul att du lyckades, hos mig får jag inte alls kolsyra och det hostar inte och fräser, det känns att vatten direkt från ledningen går ut i dispenser. Kolsyra är helt borta, hu ska jag göra ELECTROLUXAREN?
Har du också bytat tryckgivaren, den del man hänger patronen i?
Mitt problem var samma innan bytet, ingen kolsyra inget tryck när man satte i patronen....
 
L Leebond skrev:
Har du också bytat tryckgivaren, den del man hänger patronen i?
Mitt problem var samma innan bytet, ingen kolsyra inget tryck när man satte i patronen....
nej inte än, verkar vara dyr grej vet inte om vi klarar det själv, är det den som kostade 1600?
 
N Niunia skrev:
nej inte än, verkar vara dyr grej vet inte om vi klarar det själv, är det den som kostade 1600?
kan du samla ihop hela beskrivningen på bytet du fick av ELECTROLUXAREN? och lägga ut det, ska läsa allt och kolla i kylen om jag klarar av det själv, annars kommer Electrolux imorgon. Dessutom har vi lite problem med för låg temperatur i kylen, displayen visar 8 och termometer i kylen 4.
 
N Niunia skrev:
kan du samla ihop hela beskrivningen på bytet du fick av ELECTROLUXAREN? och lägga ut det, ska läsa allt och kolla i kylen om jag klarar av det själv, annars kommer Electrolux imorgon. Dessutom har vi lite problem med för låg temperatur i kylen, displayen visar 8 och termometer i kylen 4.
Electroluxaren är nog rätt man att fråga, men det låter som samma fel och ja den kostar 1695:- (hu va dyrt).
Han nämde att man lossar lite på "kondensornätet" på baksidan, och trycker in lite slang så man kan ta ut enheten från insidan. Hela hans beskrivning finns i tråden. Slangarna på tryckgivaren fick jag loss med en öppen nyckel 8 mm. som jag satte på kragen till slangen och tryckte till. Missade Electroluxarens råd att ta bilder allteftersom man demonterar vilket resulterade i ett plastlock som jag inte lyckade få dit....
 
A
L Leebond skrev:
TACK ELECTROLUXAREN, fungerar perfekt, får snart skicka en check......
Ingen firma som hade tid att hjälpa mig, och alla skriker efter kolsyra så detta var helt perfekt lösning.
Dessvärre blev det en plastbit över, och jag missade att ta bilder allteftersom jag demonterade.
Förhoppningsvis är den inte avgörande för funktionen. lägger upp bild på plastskyddet. Tackar så mycket för hjälpen...[bild]
ah
den kan du nog vara utan
det är mest ett skydd mot oavsiktlig beröring av spänningsförande delar
 
  • Gilla
Leebond
  • Laddar…
Skummat igenom tråden för att försöka hitta svar på mitt problem.
För någon vecka sedan slutade det kolsyrade vattnet att fungera. Vanligt vatten fungerar, har även bytt patron, osv så det verkar mer vara stopp i slangen eller stopp ut ur kolsyretanken. Är detta ett alternativ? För jag antar att inte bara kolsyretanken kan frysa men inte vatten tanken.
Någon som har eller har haft liknande problem?
En electrolux kille var här och bytte tankarna för ett halvår sedan då en av dem hade en minimal läcka som läckte ut vatten på golvet och förstörde golvet (försäkringsärende). Så funderar på att om det blivit något vajsing i samband med tank bytet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.