A
De sitter inne i lådan
Men läcker inte dessa så låt är det ingen mening med att ta fram dessa
Har de frusit så bara öka temperaturen i skåpet några dagar
 
  • Gilla
Niunia
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det är diffrentialtrycksventilen som måste bytas, den som flaskan monteras i.
Man kan ibland prova med att stänga av vattnet till skåpet undertiden man byter patron
Hej Electroluxaren. Jag har fått samma problem. Har fungerat felfritt i alla år, men när jag nu ska byta patron (samma som satt i) så smäller och pyser det. Rädd för att det ska explodera så jag tar ut patronen direkt. Du skriver något om differentialtrycksventilen, den som flaskan montera i. Är det lönt att byta kolsyrepatron, det är inte den det är fel på? Känns konstigt att det fungerade igår men inte idag när jag byter patron.
 
A
japp det är ventilen som sitter i skåpet där du hänger dit flaskan
prova först med att stänga av vattnet till skåpet och töm lite vatten så ser du om det funkar
en del flaskor har inte rätt topp och då blir det andra fel
 
  • Gilla
Ejteknisk
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
japp det är ventilen som sitter i skåpet där du hänger dit flaskan
prova först med att stänga av vattnet till skåpet och töm lite vatten så ser du om det funkar
en del flaskor har inte rätt topp och då blir det andra fel
Rätt topp på flaskan...hade en identisk flaska i, men du menar att det ändå kan vara fel topp. Mao ska jag även prova att byta ut flaskan. Inser att det inte är en AGA flaska, kan det göra skillnad?
 
A
kolla toppen att pinnen i adaptern passar i flaskans hål
 
electroluxaren - du är helt enkelt grym!!! Funkade med att stänga av vattnet och tömma vattnet! Du har t.o.m. fått en man med tummen mitt i handen att fixa det här utan att tillkalla tekniker. Stort tack!!!!
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
A
om du gör detta varje gång du byter tub så...
annars är det ju byte av ventil som gäller
man kan tänka sig att med din slitna ventil så kan det dessutom bli ojämt med kolsyra i vattnet
 
electroluxaren skrev:
det finns två olika ventilenheter i dörren den nyare har utgått den äldre finns kvar brytpunkt serienummer som börjar på 622 dvs ditt har utgått utan ersättning.

det lilla kretskortet uppe finns att få tag på och det är väl troligt att detta är fel på elkabel finns oxå
kretskortet har artnr 2085692016 kostar knappt en tusing
kablens dito är 2086034028 för ca 600.-

jag tror fortfarande på kablen
så har du inget för dig... ta bort den du har och inspektera den nogsamt.
Hej!
Hur byter man kabeln i dörren
 
electroluxaren skrev:
Det är diffrentialtrycksventilen som måste bytas, den som flaskan monteras i.
Man kan ibland prova med att stänga av vattnet till skåpet undertiden man byter patron
Bästa electroluxaren. Jag har köpt en tryckventil för 1600:- med förhoppningen att kunna byta den själv. Har fått bort allt utom anslutande 3 slangar, och dessa är omöjliga att få av. Har du något tips? Tack på förhand.
 
A
N Niunia skrev:
Hej!
Hur byter man kabeln i dörren
lossar dispenser i dörren och taket på skåpet samt plasten vid gångjänet
 
A
L Leebond skrev:
Bästa electroluxaren. Jag har köpt en tryckventil för 1600:- med förhoppningen att kunna byta den själv. Har fått bort allt utom anslutande 3 slangar, och dessa är omöjliga att få av. Har du något tips? Tack på förhand.
ingenting är omöjligt...
är det de tre slangarna på ventilen du menar så får du trycka in ringarna först
 
  • Gilla
Leebond
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
ingenting är omöjligt...
är det de tre slangarna på ventilen du menar så får du trycka in ringarna först
Ahaa, ja det är de 3 slangarna på ventilen. Ska prova trycka in ringarna. Tack tack
 
electroluxaren skrev:
lossar dispenser i dörren och taket på skåpet samt plasten vid gångjänet
men det sitter en liten kontakt på sladdens ända ska den dras genom det lilla hålet? går den inte av? Ska jag knyta ett snöre när jag drar ut den gamla sladden för att föra in den nya på plats
 
A
Nä den går inte av
och nä du kan trycka igenom den nya sladden i röret
N Niunia skrev:
men det sitter en liten kontakt på sladdens ända ska den dras genom det lilla hålet? går den inte av? Ska jag knyta ett snöre när jag drar ut den gamla sladden för att föra in den nya på plats
 
  • Gilla
Niunia
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
lossar dispenser i dörren och taket på skåpet samt plasten vid gångjänet
Nu är sladden bytt vattnet rinner men blir inte kolsyrat, vi stängde av vattnet och då kom det inget vatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.