Nu fick jag loss det, förstod nu vad du menade med kilar...det var bara att trycka ihop dem och dra rakt ut, sedan lyfta plastkulissen på vardera sida uppåt. Tog befintlig slang, kapade av den där den läckte, dvs kortade den och monterade ihop det. Nu fungerar det fint, tack för hjälpen !!!
 
Hej!

Jag ha problem med mitt ERES35800X där dispenserna slutat funka. Lampan till kolsyreknappen lyser, men inget annat funkar. Det funkade ett tag om man öppnade dörren och blinkade lite, så misstänker att det är kabeln vid gångjärnet som blivit sönderklämd. Delen i dispensern är ju lätt att komma åt framifrån, men var tar den vägen i skåpet? Antar att den går till kretskortet, kommer man åt det uppifrån? Någon som vet om kabeln är hyfsat lätt att byta?
 
A
det är knöligt att nå det lilla kretskortet under taket men det är helt klart görbart.
frågan är när ditt skåp är tillverkat dvs. om du har flatkabeln eller den runda.

en del kablar och kretskort har utgått
 
Jag har en rund kabel!
 
A
börjar ditt serienummer med 823 eller högre så finns dessa ej att få tag på längre
 
Stort tack för svar! Det är högre, så då lär det ju vara kört med reservdel. Får försöka skarva om kabeln istället då!
 
A
Ja det är nog enda sättet
 
Tryckknapp på vänster sida fungerar (t ex för att låsa/låsa upp) men dess lysdiod tänds inte vid tryck på knappen. Högra tryckknappen och dess lysdiod fungerar. Vatten utan kolsyra kan levereras. Vid spänningssättning tänds samtliga lysdioder en och en i ordning från vänster till höger, även vänstra knappens lysdiod. Var ligger felet?
 
Rund svart klen 6-trådig kabel går rakt upp inuti dörren.
 
A
den tråden kan gå sönder strax ovanför gångjärnet
 
Hur lossar man ”strax ovanför gångjärnet” för att komma åt?
 
A
beror på modell men att ta bort toppen på dörren underlättar
 
Kan du beskriva för mig hur jag kommer åt kabeln som går igenom övre gångjärnet - allt för att kontrollera/byta/reparera den. Behöver jag t ex dra ut skåpet och demontera hela den övre yttre delen på skåpet (50X600X600 stor)? eller, kan jag få bort endast främre delen av detsamma (50x50x600 mm)?
 
A
L Lars_Malm skrev:
Kan du beskriva för mig hur jag kommer åt kabeln som går igenom övre gångjärnet - allt för att kontrollera/byta/reparera den. Behöver jag t ex dra ut skåpet och demontera hela den övre yttre delen på skåpet (50X600X600 stor)? eller, kan jag få bort endast främre delen av detsamma (50x50x600 mm)?
Vad har du för modell?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.