C C.Lundin skrev:
Spännande tråd, känner att jag får bidra med ett par hyfsade bidrag!
Har absolut inte ont av kryp, men hajade till när jag nyvaken gick ned till tvättstugan och nr. 2 satt precis i dörröppningen i brösthöjd.
Akta fingrarna, de kan faktiskt bitas rätt hårt.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Blev påhoppad av den här snyggingen för ett tag sedan:) Att man hör dem springa är faktiskt inget skämt xD
 
  • Stor spindel på en persons arm inomhus med tofflor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
nuco och 12 till
  • Laddar…
Husspindlar, vi har massor av dem i badrummet, som ligger i källaren och är en gammal skraltig historia med en massa skrymslen och vrån. Jag gillar dem, tycker att de är jättefina. Resten av familjen tycker att jag är galen.
 
  • Gilla
nuco
  • Laddar…
"Mina" husspindlar är bra mycket kraftigare. Men dom klampar också.
 
H Heinel skrev:
Blev påhoppad av den här snyggingen för ett tag sedan:) Att man hör dem springa är faktiskt inget skämt xD
Skulle inte vilja ha en på min arm:surprised:
De kan faktiskt bitas rätt hårt.
 
D09
H Heinel skrev:
Blev påhoppad av den här snyggingen för ett tag sedan:) Att man hör dem springa är faktiskt inget skämt xD
Jag hade huggit av mig armen och sprungit
 
  • Gilla
  • Haha
sofftis och 5 till
  • Laddar…
Finns spindlar som kan käka upp grannens vedervärdiga schäferhund?
 
  • Haha
  • Gilla
Janetgorgis och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Peter2400 Peter2400 skrev:
Skulle inte vilja ha en på min arm:surprised:
De kan faktiskt bitas rätt hårt.
Sådana har även jag i min källare. Blir de för många, så att jag riskerar att dammsuga upp dem, lyfter jag ut de små hemtrevliga gynnarna och bär ut dem till ett mörkt och fuktigt ställe. Aldrig någonsin har de bitit mig.
Har de verkligen bitit dig?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Sådana har även jag i min källare. Blir de för många, så att jag riskerar att dammsuga upp dem, lyfter jag ut de små hemtrevliga gynnarna och bär ut dem till ett mörkt och fuktigt ställe. Aldrig någonsin har de bitit mig.
Har de verkligen bitit dig?
Stora spindlar kommer aldrig så nära mig att de skulle kunna bita:)
Har faktiskt en äldre släkting, med dålig syn, som blev biten då hon plockade upp vad hon trodde var skräp på golvet.
 
Jag bor i flerfamiljshus från 1951, på gammal sjöbotten, bara lera i markerna här. Vi har mycket spindlar och silverfiskar, tyvärr. Just i sommar var det lite mindre av dem i min lägenhet, men i källaren finns de alltid. Spindlarna här kan bli väldigt stora, men inte fan låter dem när de springer. För fösta gången under alla många år jag bott här så såg jag två gråsuggor(?) gåendes på vardagfsrumsgolvet, samma dag med några timmar emellan - dessa är äckliga tycker jag, nästan värre än spindlar. Gammalt hus med mycket springor, men kanske dessa två sistnämnda kom genom fasaden o öppet fönster. Jag brukar spraya lite hemmagjord spray i lägenheten, mest för att göra det olustigt för de pälsänglar som vi också drabbats av, som förstört minst en fin , o ny, lammullströja jag hade. Spray består av tvättsprit, vatten, och eteriska oljor av lavendel o ett träslag som jag glömt namnet på - hoppas det också skrämmer iväg andra kryp.
 
  • Gilla
Sernärautpåbrahål och 1 till
  • Laddar…
Dracula Dracula skrev:
Jag brukar spraya lite hemmagjord spray i lägenheten, mest för att göra det olustigt för de pälsänglar som vi också drabbats av, som förstört minst en fin , o ny, lammullströja jag hade.
Spray hjälper näppe mot pälsänger. Dammsug, tvätta (gärna i milt hårchampoo) ulltröjorna och förvara dem i plastpåsar. Pälsänger jobbar långsamt och vill ha tyst, lugnt och mörker för arbetsro. Gäller för övrigt mal också - men de arbetar mycket snabbt!
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Undrar varför just spindlar anses läbbiga och äckliga? Är det benen som gör det? Det är ändå betydligt färre som tycker en mask är lika hemsk och de är ju bara nå kryp det också men utan ben?
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Undrar varför just spindlar anses läbbiga och äckliga? Är det benen som gör det? Det är ändå betydligt färre som tycker en mask är lika hemsk och de är ju bara nå kryp det också men utan ben?
Gissar att det är evolutionen som har gjort att vi är rädda för spindlar. Det kan finnas en fördel att hålla sig borta från vissa arter av spindlar.
 
  • Gilla
Sernärautpåbrahål och 3 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Undrar varför just spindlar anses läbbiga och äckliga? Är det benen som gör det? Det är ändå betydligt färre som tycker en mask är lika hemsk och de är ju bara nå kryp det också men utan ben?
Det har jag också funderat på. För min del tror jag det är benen och formen på dessa. Upplever vissa typer som betydligt läskigare än andra.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Som sagt, de flesta bilderna är på stor husspindel. Ett bett ungefär som en geting sägs det.
Tar bort en eller två fullstora per år ungefär. Golvboende så damsug golvet, gillar fuktiga källare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.