Hej. Har en WR105Si (inköpt 2019) som ej vill gå framåt längre, den vill bara gå bakåt.
Lyfter man upp klippen så gör hjulen framåt en liten kort stund men den vände hjulen håll. Någon som har tips på var de kan vara?
Klippte hur fint sin helt under dagen men inte på kvällen. Har varit ganska blött/duktigt den sista veckan
 
B björnen123 skrev:
Hej. Har en WR105Si (inköpt 2019) som ej vill gå framåt längre, den vill bara gå bakåt.
Lyfter man upp klippen så gör hjulen framåt en liten kort stund men den vände hjulen håll. Någon som har tips på var de kan vara?
Klippte hur fint sin helt under dagen men inte på kvällen. Har varit ganska blött/duktigt den sista veckan
Låt firman du köpte den, lösa problemet.
Du har väl fortfarande garanti?
 
thomas33 thomas33 skrev:
Låt firman du köpte den, lösa problemet.
Du har väl fortfarande garanti?
De är tyvärr inte särskilt duktiga på de företaget som lagar worx i Sverige..
 
F Farbror Abraham skrev:
Hallå på er, behöver er hjälp.
Jag har problem med att klipparen inte går in i laddstationen och laddar som den skall. Problemet började strax innan midsommar, klipparen kör in och dockar men backar igen och säger att laddstationen är blockerad. Gick naturligtvis hit och började för att läsa som andra fått samma problem och det fanns det ju. Plockade isär klipparen för att kolla eventuella kabelbrott mellan sensor och kontakter men hittade inget. Köpte en ny sensor på Let me repair och monterade den. Ny sensor hade ju hjälpt många andra. Batterierna är nu så dåliga att jag försöker sätta igång en manuell laddning men nu händer absolut ingenting. Mäter först spänningen mellan spjuten och där ligger det och pendlar mellan 2,7 och 4v. Mäter sedan spänningen på mellankontakten från trafon till laddstationen och där ligger den nu på 12v. Jag har mätt här förut och jag har för mig att det skall ligga på 24v men jag är osäker. Kan det helt enkelt vara trafon som varit skraltig från början och nu blivit ännu sämre? Funderar också på om det kan vara kretskortet i laddstationen som är trasigt. Men till att börja med. Är det någon som vilken spänning trafon skall ha ut när ingen laddning sker? Tacksam för er hjälp.
/Mats
Precis så betedde sig min också när kretskortet i laddstationen hade havererat och gav slingsigmal men ingen laddström. Därför backar klipparen ut och försöker igen. Då hade Clas Ohlson kretskortsats för en femhundring, vilket löste mina problem, nu får man väl leta på nya ställen.
 
Let me repair har nog delarna.
 
Hej,
Då var det min tur att få problem.
Har en Landroid 791 där knappsatsen gett upp.
Började strula i somras och läste här och bytte språk till Engelska på chans. Blev rätt paff när knappsatsen sen fungerade
Men nu funkar bara ett fåtal knappar. Givetvis fungerar inte två siffror i min pinkod. Maskinen hade stannat och nu kan jag då inte starta den.

Någon som bytt knappsats själv?
Letmerepair sålde dom för runt 400 kr + svindyr frakt...

Mvh
Andreas
 
En robotgräsklippare med en tom övningsgranat som hänger på kontrollpanelen, visande ett felmeddelande om övertemperatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland lockar det att dra sprinten. Klipparen går inte att ladda och den vägrar klippa. Så fort den startar så lägger den av och börjar leta efter boet direkt. Någon som har varit med om liknande? PS det är en tom övningsgranat, just for show.
 
K Kapasu68 skrev:
[bild] Ibland lockar det att dra sprinten. Klipparen går inte att ladda och den vägrar klippa. Så fort den startar så lägger den av och börjar leta efter boet direkt. Någon som har varit med om liknande? PS det är en tom övningsgranat, just for show.
Är den varm eller är det fel på sensorn?
 
Plockade ur batteriet direkt men det Var svalt, vilken sensor tänker du på?
 
K Kapasu68 skrev:
Plockade ur batteriet direkt men det Var svalt, vilken sensor tänker du på?
Den som sitter i batteriet, vad står det i service-menyn efter "T:"? Eller tog du inte bilden när du hade problem med klipparen?
 
Redigerat:
Jo tog bilden när batteriet var för varmt(?) och den inte ville klippa. Visste inte om ngn sensor i batteriet
 
Någon som kan/vill dela med sig av en välfungerande FW? Jag har försökt använda de länkarna som finns på forumet men alla är "döda". Min har idag v0.85

Min maskin är denna:

Närbild av en sliten etikett på en robotgräsklippare modell WORX WG791E med specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital display på en maskin som visar texten "Välkommen" och firmware-version v0.85.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,

Har en Worx M från 2013 (som jag antar är en WG790E, lappen har fallit bort) där ena framhjulet packat ihop. Efter mycket om och med, läs vinkelslip, fick jag bort det gamla hjulet bara för att märka att det nya jag beställt från Classe (https://www.clasohlson.com/se/Hjul-Främre-Worx-Landroid/51-2920?showSpareParts=true) inte gick att trycka dit. Hålet där axeln ska in är helt enkelt för litet, eller så har axeln "svällt" vilket skulle förklara varför jag fick ta till vinkelslipen för att få bort kullagret på det gamla hjulet. Det gäller alltså ett nytt löst hjul utan fästbygel som uppges passa till en WG791E. Kan diametern på axlarna verkligen skilja mellan dessa modeller?
 
Det står vad det är för maskin när du startar den, enligt bilden i inlägg #5833. Kolla att det är rätt artikelnummer du har fått hem från klasse när du vet vilken maskin du äger. Jag använde en lageravdragare från feltema när jag bytte mina. Inbillar mig att avdragaren är något mer skonsam än vinkelslipen. När du ändå håller på kan du byta till rostfria lager från kullager.se de lager som worx pillar dit är ren skit och rostar sönder efter 3-4 höstar. Grannen har haft samma lager på sin husqvarna i 15 år och hjulen snurrar hur bra som helst så det går att bygga kullagrade hjul som håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.