M
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
S_lund och 54 till
  • Laddar…
Vilken stad var dessa upplevelser i?
 
  • Gilla
Bävern3
  • Laddar…
M
Göteborg
 
Bauhaus är sämst av alla företag jag vet när det gäller prismärkning. När man är där så blir det diskussion med ungefär var 4e kund i kön om ett felmärkt pris, det gör att det tar evigheter att komma igenom kassan.

Och varje gång man står i den där stoppade kön, så minns jag varför jag inte skall handla på Bauhaus, dit åpker jag som sista utväg.
 
  • Gilla
mrKornelius och 7 till
  • Laddar…
Bauhaus är inte bara dåliga på prismärkning utan det mesta annat också. Kundservice till exempel.
Det ska ENORMT mycket till för att jag ska handla där, enbart på grund av gedigen, egen erfarenhet.
Hornbach är som en helt annan värld!
Detta gäller västra Stockholmsområdet.
 
  • Gilla
Tubes och 26 till
  • Laddar…
Jag har långt till Bauhaus och det mesta jag köpt har varit med hemleverans vilket varit smidigt och prisvärt. När jag de få gånger handlart i affären har det alltid blivit fel, så jag tar för vana att ta kort på märkningen och då har de sänkt priset utan snack. Någon gång har jag till och med fått det mycket billigare än vad skylten visar och då låtsas jag givetvis som ingenting.
 
  • Gilla
Daniel Larsson och 9 till
  • Laddar…
Saknas väldigt mycket personal på bauhaus, extremt underbemannade.
 
  • Gilla
Bromma1927 och 21 till
  • Laddar…
M
Men att det får fortgå! Helt otroligt!
Jag har exakt likadana erfarenheter av ett annat företag, börjar på El och slutar på giganten. ALLTID när jag sett en produkt på rea i ett reklamblad och åker dit så står det fel i kassan och kassamänniskan säger "åhh, då har dom missat att lägga in det i systemet". Mmm no shit Sherlock!!! Hur många lyckas dom lura? Var 5'e, var 10'e kund som inte bryr sig/har dålig koll? Det borde fan vara bedrägeri! Hur f-n skulle det se ut om man går in på ICA när dom har skickat hem ett reklamblad med rea på nötfärs för 49kr/kg och man kommer fram till kassan "Oj oj vad tokigt, dom har glömt att prissänka denna i systemet". Ja eller hur, vilken miss, reklambladet har bara gått ut till 500.000 hushåll, det funkar ju inte.
 
  • Gilla
Peter #11 och 12 till
  • Laddar…
Testa att åka in i drive in:en o köp lite olika stålreglar syllar osv som ej är märkta med streckkod:crysmile: är du först i kön kanske du kommer igenom under timmen:sweat::crysmile::surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
Finnpucko och 17 till
  • Laddar…
B
Jag håller med om att bauhaus inte alls har lika bra koll som tex hornbach när det gäller prisvärda byggvaror. Personalen är ofta väldigt okunnig och så man ska inte göra sig besvär att be om hjälp.

Min erfarenhet är dock att det framförallt är bauhaus själva som förlorar på sin sin att inte ha koll och ha okunniga personal.

Beställde en pall med flytspackel för ett par år sedan. När leveransen kom så var det tre pall med mitt namn på. En pall flytspackel och två pall med en grupp utemöbler. Jag sa till chauffören att jag bara skulle ha flytspacklet, men han vägrade att åka iväg utan att lasta av allt och hälsade att jag fick lösa det med bauhaus. Ringde sedan bauhaus som sa att det blivit fel och att de skulle lösa en retur av det. Ett par månader senare när jag var trött på att ha de två pallarna på uppfarten och inte hört något från bauhaus så sålde jag allt på blocket.

På nya fredells i sickla har man ju till och med en självutcheckning där man tippar sina varor själv precis som på ica och ikea. Jag köpte några lister där häromdagen som jag bippade och betalade själv. Inte en kotte i närheten som kollade vad jag gjorde. Undrar hur mycket material som "råkar" slinka genom där av misstag.
 
  • Gilla
  • Haha
MTech och 11 till
  • Laddar…
E
Ja suck, Bauhaus... nyligen skulle vi köpa Yale Doornan lås t ytterdörren. I butiken finns lådorna till låsen, dock utan innehåll pga stöldrisk så det hämtar man i kundtjänst efter man betalat i kassan. Stod i lång kassa, betalade och gick sen t kundtjänst. Hamnade i kö efter nån som skulle göra krånglig reklamation och nån som skulle åberopa prisgaranti. Typ 20 min senare var det vår tur. Dock när dom skulle ge mig låset, hittade dom inget så nån fick leta ute på lagret.
En stund senare slutade det med att dom fick göra återköp och vi hade typ slösat 45 min utan få hem låset samt att barnen var supergriniga (även föräldrarna). Då sa jag aldrig mer Bauhaus.
 
  • Gilla
LinusGustavsson och 6 till
  • Laddar…
Har exakt samma upplevelse av bauhaus i Uddevalla....

Har nog tänkt "aldrig mer" 10 gånger efter jag varit där... Men det är ju som en drog...
 
  • Gilla
  • Haha
Byggare Bob 1966 och 11 till
  • Laddar…
Fast K-Rauta är värre. Köpte en cementblandare, som stod några meter upp på en hylla. Döm om min förvåning när de tog extra betalt för att med truck ta ner cementblandaren samt att de debiterade för den EU-pall, som den stod surrad vid.

Behövde tyvärr cementblandaren. Aldrig mer K-Rauta.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Arg
  • Ledsen
i&e JOHN och 48 till
  • Laddar…
Jag handlar "ofta" på bauhaus Uddevalla och jag tycker de sköter sig bra, aldrig problem att lämna tillbaka "om man köpt fel eller för mycket av ngt. Så det är tydligen olika vem man träffar på i personalen. Däremot kan jag hålla med att de är underbemannade och att man får "köa" onödigt långe om man vill ha hjälp med ngt
/B
 
  • Gilla
  • Haha
Tubes och 4 till
  • Laddar…
Jag känner absolut igen mig det ni beskriver om Bauhaus. Mycket fel på priserna och ALLTID till kundens nackdel. Dock så är min lokala ICA.butik ännu värre. Svårt att bevisa, men att det görs medvetet är utan tvekan.
 
  • Gilla
Pavoni? och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.