Någon med erfarenhet av Mieles TwinDos-system?

Fick hem en Miele WCE670 NDS i går kväll. Installerade och körde det obligatoriska kalibreringsprogrammet. Efter att den var klar med det så stod det på displayen att TwinDos 2 var slut, vilket var lite märkligt eftersom den var helt full. Drog ut behållare nr 2 och stoppade i den igen tills det klickade till.
Har idag kört några testkörningar och den klagar fortfarande på att TwinDos 2 är slut när jag ska sätta på ett program. Väljer dock att jag vill köra med TwinDos ändå. Under körningens gång kollar jag i appen på mobilen, där står det 100% på både 1 och 2. Efter att programmet är genomfört så står det återigen att TwinDos 2 är slut på maskinens display.
Display på Miele tvättmaskin visar meddelandet "TwinDos 2 är tom".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump från Miele-app som visar 100% fyllda TwinDos-rengöringsmedelsbehållare för UltraPhase 1 och 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den hamnade av misstag i fel forumdel. Kan någon moderator flytta den till vitvaror? Kan inte se att jag kan göra det själv.
 
Har kört lite mer och fortfarande samma problem. Det blir i alla fall lödder i maskinen vad jag kan se genom luckan, och tvätten verkar bli ren. Om jag har förstått det rätt så är det endast från behållare 2 som den tar medel ifrån när man kör vittvätt, vilket är det som jag testat. Men detta är inte helt i klarskrift, så kan ju eventuellt vara lödder/medel från behållare 1.
Om ingen har någon god idé här så får jag kontakta Miele helt enkelt. Hade tänkt ringa idag men de stängde visst kl 11 på grund av utbildning.
 
  • Gilla
Nellys_husse
  • Laddar…
Vad kom ni fram till? Utbyte?
 
Nu funkar det. Om jag minns rätt så bad Miele mig att låta maskinen stå helt strömlös en stund.
 
Jag har fått samma problem fast med behållare 1.

När jag försöker köra rengöringsprogrammet för behållare 2 så ser man att vattenmängden minskat i behållare 2. När jag kör samma sam fast för behållare 1 så minskar inte vattenmängden öht. Dessutom klickar som att motorn som ska suga ur vätska från behållaren inte fungerar. Någon som har tips på vad man kan göra eller rengöra?
 
Jag upplever precis samma sak med min wkg130. Kommer du fram till något så får du gärna berätta vad. Jag har plockat av baksidan och kontrollerat lite lätt men hittar inget uppenbart fel så blir väl till att kontakta Miele snart.
 
Märkligt detta! Jag har en helt ny WKG130 NDS TDos som säger att behållare 1 är tom efter tvättprogramsslut. Miele tekniker är bokad, får se vad som kommer ut av det besöket...
 
Det har blivit stopp i slangsystemet mellan doserpump och tvättbehållare. Det löser teknikern vid besöket.
 
Är detta något som man kan åtgärda själv eller behövs det en tekniker? Jag bor nämligen inte så centralt och har väldigt långt till närmsta tekniker...
 
Om det bara är att rengöra slangar så borde det inte vara så svårt...
Jag ska se om jag kan kika över axeln utan för mycket irritation.
Återkopplar när teknikern varit här!
 
  • Gilla
Wippwipp
  • Laddar…
Det finns ett rengöringsprogram för slangarna. Då ska du använda refill-behållarna (kan köpas från mieles webbshop) som du fyller med vatten.
 
J jonitz skrev:
Det finns ett rengöringsprogram för slangarna. Då ska du använda refill-behållarna (kan köpas från mieles webbshop) som du fyller med vatten.
Funkar tyvärr inte i mitt fall...
Har kört med det speciella rengöringsmedel som Miele säljer.
 
T Texan skrev:
Funkar tyvärr inte i mitt fall...
Har kört med det speciella rengöringsmedel som Miele säljer.
Jag har provat att göra precis likadant jag också men ger ingen effekt!
 
Nej precis, det var ju inte problemet för mig heller. För mig så funkade det med att låta den vara strömlös ett tag såsom supporten instruerade mig. Felmeddelandet försvann efter det.
Dock så har det till och från varit en del strul för mig med lite olika saker kopplat till twindos. Det är en bra idé, men systemet funkar tyvärr inte klockrent om man säger som så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.