800mm SDS-plus. 3 st i paketet, grövsta var på 24 mm. 2-skäriga.149 spänn, kanske tillräcklig kvalitet för den som behöver göra ett par genomföringar i en tjock men inte alltför hård vägg? Men man har ju låga förväntningar för det priset såklart.

Förpackning med tre 800mm SDS-plus borr på hylla, största 24 mm och 2-skäriga, prissatt till 149 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När hittade du de där? De är inte med i kommande veckas blad...:thinking:
 
P Paxman skrev:
När hittade du de där? De är inte med i kommande veckas blad...:thinking:
Idag. Här är de ju med:
https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=22899

Hade föredragit 450 mm, men de såg jag inte i just den butiken. Skären var matt guldfärgade som de brukar, men kineserna kan ju ha målat på bara :thinking:;)

Edit: Jag ser ju de korta på bilden nu. Suck.
 
Ah, jag missade dem när jag fick mailet för den här veckan.

Jag är mest intresserad av lång 24 mm då jag läst att det funkar bra att förborra med betongborr om man ska sätta markskruv. (y) Tror dock att Lidl har stängt nu...:p
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
A Alko skrev:
800mm SDS-plus. 3 st i paketet, grövsta var på 24 mm. 2-skäriga.149 spänn, kanske tillräcklig kvalitet för den som behöver göra ett par genomföringar i en tjock men inte alltför hård vägg? Men man har ju låga förväntningar för det priset såklart.

[bild]
Jag blev mycket positivt överraskad. Visst är det inte det bästa skäret men jag har tagit hål för två ventiler och flera 16 och 24 mm hål, allt i lättbetong.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Jag blev mycket positivt överraskad. Visst är det inte det bästa skäret men jag har tagit hål för två ventiler och flera 16 och 24 mm hål, allt i lättbetong.
Använde du 800mm eller 450mm (arbetslängder) ? Funderar på om klena SDS plus verkligen är tillräckligt för ett 1000mm långt borr, borde det inte vara MAX egentligen?
 
A Alko skrev:
Använde du 800mm eller 450mm (arbetslängder) ? Funderar på om klena SDS plus verkligen är tillräckligt för ett 1000mm långt borr, borde det inte vara MAX egentligen?
Jag har 450 mm.
Har aldrig provat med längre bort. MAX ska ju vara kraftigare men har alltid klarat mig fint med SDS plus för mina väggar.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har borrat genom en skyddsrumsvägg med ett 1 meter långt 12mm SDS+ från Jula, och hela längden behövdes.
Och det var knappast ett kvalitetsborr, men funkade ändå rätt hyfsat, kan inte klaga med avseende på priset på borret.
Så jag tror nog att det fungerar någorlunda även med långa borr i SDS+.

Frågan är kanske, är det bättre eller sämre med en maskin som slår med många J?

Den maskin jag körde är en relativt klen batterimaskin, något runt 1,4 - 1.8 J har jag för mig att den ligger på.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
hsd
Köpte ett sådant set för ett par år sedan, borrat en hel del och de är bättre än förväntat
 
Mikael_L
Nu har jag tjackat ett set med 5 st halvmetersborrar, tack för tipset.

Ett halvuselt skruvstäd för 250 spänn smög sig också ner i korgen, för att ersätta ett nästan likadant halvuselt skruvstäd som gick sönder för mig för 1-2 år sedan.

Får vara så medan jag fortsätter hålla ögonen öppna på loppisar och sånt, för att hitta ett bra skruvstäd.
 
  • Gilla
Alko och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ett halvuselt skruvstäd för 250 spänn smög sig också ner i korgen, för att ersätta ett nästan likadant halvuselt skruvstäd som gick sönder för mig för 1-2 år sedan.

Får vara så medan jag fortsätter hålla ögonen öppna på loppisar och sånt, för att hitta ett bra skruvstäd.
Jag gjorde samma sak som dig, köpte borr och ett skruvstäd. MEN, jag tycker det glappade så mycket att jag funderar på att lämna tillbaka det och köpa ett för några hundralappar mer. Frågan är, får jag något som är vettigare för det dubbla eller lite mer av priset, eller måste man betala tusenlappar för det?
 
C Choom skrev:
Frågan är, får jag något som är vettigare för det dubbla eller lite mer av priset, eller måste man betala tusenlappar för det?
Håll koll på Blocket och Tradera. Det brukar komma ut riktiga proffsskruvstäd där för klart överkomliga priser om man har lite tålamod. Jag fick tag på ett Peddinghaus i nyskick för 500 spänn för några år sedan. :D(y)
 
Stiftpistolen såg lockande ut. Får stanna vid Lidl på vägen hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.