Nu är det hett, 29 i skuggan. Nu ideligen stannar den, helst i solen, med medelandet gräsklipparen i vatten för fortsätta. Betyder de att den går het, behöver vatten att kyla ner den??
 
Fick en annan uppdatering till min. Den hette 2.2.4.3 känns som den e gammal. Prövade den och då var den som innan senaste uppdateringen. Den slutar klippa när den gått emot något och startar inte knivarna förens efter någon meter. Tröttnade på den och satte i 2.2.6.2 igen och tro det eller ej, men har kört en hel dag utan att gå över linan! Men som ovanstående skriver så undrar jag oxå vad den felkoden med vatten betyder? Har bara fått den engång, men iaf.
 
Fundera, skulle man borda pröva ladda ner på nytt nyaste uppgraderingen i den?

Över gränsen har inte min gjort alls. Men törnar-vänster-törna-höger-törnar-vänster-törnar-höger osv. och sedan stannar den helst med koden gräsklipparen har för fortsätta, utan att den fortsätter. Lite klumppigt språk i den, trodde dansken kunde svenska lite bättre? Möta gränstråden klarar den eksemplariskt. Stannar, kanske en sekund, backar helst sen vänder den, ibland nära på u sväng
 
P paavo25 skrev:
Fundera, skulle man borda pröva ladda ner på nytt nyaste uppgraderingen i den?

Över gränsen har inte min gjort alls. Men törnar-vänster-törna-höger-törnar-vänster-törnar-höger osv. och sedan stannar den helst med koden gräsklipparen har för fortsätta, utan att den fortsätter. Lite klumppigt språk i den, trodde dansken kunde svenska lite bättre? Möta gränstråden klarar den eksemplariskt. Stannar, kanske en sekund, backar helst sen vänder den, ibland nära på u sväng
Jag har laddat ner senaste och detta föreligger nu:
1) Den kör inte utanför tråden.
2) Den klipper inte alltid kanten när den går hem.
3) Den hittar laddningsplattan och dockar men tror då direkt att batteriet är OK och kör ut igen. 2 m utanför laddningsplattan fattar den att batteriet är dåligt och söker kabeln och följer den ett varv till.
4) STOP-knappen har börjat glappa, man får trycka 5-10 ggr innan den stannar.
5) En gång har den stannat ute på gräsmattan.
 
Det var någon som i tråden hade problem med grannarnas klippare, har det löst sig iom uppdatering av firmware eller vilket avstånd behövs till närmaste externa slinga för att maskinen ska fungera?
 
Jag hade problem med det, jag fick dra in min lina ca 50cm ifrån grannens, i manualen tror jag det stod 60cm ifrån varandra dvs 120cm.. men för mig räckte det med 50cm.
Jag kopplade in linan och flyttade den in på min trädgård tills dess att lampan på stationen slutade blinka..
 
Som mest har den gått ca 40min isträck nu, sen sannar den med meddelande har för att förtsätta. Nu har jag bluetooth fungerande lätt att bara trycka start på skärmen om man nu råkar vara i trädgården.

Den törnar x gånger, sen bara slutar den, ingen inverkan fast den går till tråden och vända mellanåt.

Nu så otroligt tort, några g de slirat sej rejält djup ner och stannat.
 
Ock vad skall man då köpa istället? Denna grouwi kan man jag nog ha till ett annat rektagulärt ommråde. Om inte nu grouvi släpper ett hygligare pogram
 
Här har klipparen fungerar utan problem förutom att den ibland har krånglat fast sig i en trång sektion (<120cm).
Vad som däremot har hänt är att knivdisken gick sönder pga hinder som råkade ligga ute... :mad:
Någon som vet vart man kan tänka sig få tag på reservdelar?:thinking:
 
S Svaard skrev:
[länk]

Är det denna du menar?
Exakt den! Tackar!
 
Här nu på sistone vill den inte alls. Stannar med meddelandet gräsklipparen i vattnet för förtsätta. Böt språket i den så kanske de ger lite klokare? Nu visar den motor over current press ok. Vad nu? Är det en av motorerna som fått sig?
 
Prövade med att trycka gå hem. Då försökte den ens fara framåt. Tog sen med mobilen och vardera arbeta och gå hem. Sen starttaden efter kanske 20 försök. Sen prövade jag ändra språket till finska. Då var meddelandet motorn överbelastad tryck ok. Tydligen alla språk olika? På svenska har den ju på sistone bara visat gräsklipparen i vatten för fortsätta. På engelska over current.

Bli nu sen klok på den?
 
P paavo25 skrev:
Prövade med att trycka gå hem. Då försökte den ens fara framåt. Tog sen med mobilen och vardera arbeta och gå hem. Sen starttaden efter kanske 20 försök. Sen prövade jag ändra språket till finska. Då var meddelandet motorn överbelastad tryck ok. Tydligen alla språk olika? På svenska har den ju på sistone bara visat gräsklipparen i vatten för fortsätta. På engelska over current.

Bli nu sen klok på den?

Låter som något är riktigt fel på din maskin?

Byt den på garanti medans du kan kanske?
 
Asså våran klipper allt utan stanna. Jag har satt gränskablen runt allt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.