Avslutad: Vi har ju testat grästrimmers!
Två grästrimmers testade av Byggahus.se, en från Black & Decker och en från Biltema, i en trädgård.

Vi har två stycken testade grästrimmers att tävla ut bland er medlemmar den här veckan. Black & Decker som utsågs till bästa köp för den lilla trädgården, samt den lite större från Biltema.

Totalt värde: ca 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många minuters drifttid har Biltemas grästrimmer på maximal effekt?
Svaret hittar du här: https://www.byggahus.se/grastrimmer-test

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 9 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Redigerat:
Svar: 75 minuter

Motivering:
Flyttar in i mitt första egna hus med sambo och dotter om 3 veckor. Vi saknar alla typer av trädgårdsredskap. Den dyra flytten och alla kringkostnader gör tyvärr att trädgården blir lidande och får lägst prioritet just nu. En trimmer skulle vara med än guld värd för att göra vår tomt lekbar och vårdad (800 kvm).
 
Svar: 75 minuter

Skulle passa perfekt för att trimma runt alla små öar av växter som min fru planeterar i trädgården, svårt att komma åt överallt med åkgräsklipparen från 90-kallt-talet någongång. :)
 
Fadai
75 min drivtid. Vill faktiskt helst vinna den andra, Black&Decker. Men oavsett , behovet finns för nu pajade den gamla och pengarna måste gå till annat just nu. Fast jag vinner ju aldrig, aldrig någonting. Ja, det är såå synd om mig!
 
Magnus E K
Svar: En timma och en kvart.

Jag har upptäckt att utöver min egen tomt behöver jag trimma längs promenadstigarna också, annars går tyska turisterna vilse. Och min nuvarande är en mindre modell som är i klenaste laget för det.
 
coconut
Svar: 75 minuter

Med många släntar och kuperade områden på tomten, vore en trimmer välkommen för att göra det enklare att få snyggt. Utan att gräsklipparen blir kaputt.
 
75 minuter.

Eftersom vi precis köpt vårt första hus och flyttar från hyreslägenhet så krävs vad som känns som tusentals saker. Bland alla dessa saker en grästrimmare för att hålla de 1600 kvm som utgör tomt i fint springbart skick. Så vår 14 månaders tjej som upptäcker världen för fullt (och snavar på minsta ojämnhet) kan härja fritt.
 
75min

Skulle bli perfekt nu när vi flyttar in i vårt första hus i början av September. Såg att behovet för en trimmer var stort :rofl:
 
A
75 min

Min tomt är som ett frimärke så den kan jag trimma med eltandborsten. Däremot ska min bror flytta in i ett hus till hösten där både tomt och huset i övrigt behöver ordentligt med kärlek. Med en trimmer från BH kanske han kan välkomnas till forumet och sen delge resan de ska påbörja till oss andra.
 
Svar: 75 min

En trimmer hade underlättat betydligt i arbetet med att hålla trädgården i skick. I år vet man knappt vad som är ogräs och inte i gränslandet mellan vildäng och grönsaksland.
 
1) 75 min
2) Har kämpat mot ogräs och mossa i 10 års tid. I år fick vi nog och grävt upp och handrensat rötter och sten. Får hoppas vi äntligen får ha en fin gräsmatta. Vi har många skrymslen och vrår däremot,som vi inte kommer åt med gräsklipparen,så en grästrimmer hade varit mer än välkommet hos oss. Så vi kan få ha den fina gräsmattan vi velat ha så länge!
 
75min

Äger ingen, behöver 1, så lätt är det!
 
Svar: 75 minuter

Grästrimmern för den mindre trädgården skulle vi gärna vilja vinna! För nu är det dags att ta tag i vår sommarstugetomt i Skåne nära småländska gränsen. Ett stort jobb är att klippa gräset mellan uppstickande stenar, gulliga små buskar, den stora utekaninburen, det runda brunnslocket, den lilla gäststugan, förrådet och förstås längs den gamla stenmuren. Här skulle grästrimmern snabba på arbetet och istället ge oss tid att njuta av vårt verk! Vi skulle slippa uppstickande grässtrån och tuvor och kanske den välansade gräsmattan till och med skulle skrämma bort de förhatliga fästingarna som annars gillar att hänga på vår tomt.
 
Svar: 75 min
En lätt och enkel trimmer är vad som behövs här.
Det borde ta ca. 20 minuter att trimma allt här hemma men med trimmern vi äger nu tar det dubbelt så lång tid då vi får leta rätt på de förbaskade plastknivarna som flyger av i ett.
Har varit på väg att köpa ny men det är ju så svårt att välja då marknaden enligt mig är enorm.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vi har ju testat grästrimmers!
[bild]

Vi har två stycken testade grästrimmers att tävla ut bland er medlemmar den här veckan. Black & Decker som utsågs till bästa köp för den lilla trädgården, samt den lite större från Biltema.

Totalt värde: ca 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många minuters drifttid har Biltemas grästrimmer på maximal effekt?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 9 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
75 min
Köpte en Bosch easy grasscut som lindar in långt gräs runt axeln så den stannar efter en stund, sen måste man rensa gräset vilket tar tid
Så den används inte mer,så behöver en bättre trimmer åt frugan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.