Hej, har haft skivmotorblock konstant nu. Och den vägrar klippa. Tog isär maskinen( ev. lite mer än jag behövde) men men nu är motorn bortplockad känns som den går lite trögt. Går det ens att få tag i en ny och vart isåfall?
 
Tack för snabbt svar, dock verkar det inte finnas några prylar till min WG794E, är min en för gammal modell?

Jag som är förvirrad nu hittade jag. Tack för hjälpen!
 
Redigerat:
D
A Axel Sund skrev:
Tack för snabbt svar, dock verkar det inte finnas några prylar till min WG794E, är min en för gammal modell?

Jag som är förvirrad nu hittade jag. Tack för hjälpen!
Har du mailat dem och frågat?
 
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Om ett lipo-batteri självurladdar och behöver underhållsladdning under vinteruppehållet är det trasigt.

Min klippare går sin 6:e säsong med originalbatteriet. Inför vinteruppehållet laddar jag klipparen till 80 %. Sedan får den stå med batteriet monterat och utan laddning hela vintern. När jag sparkar igång klipparen på våren så har laddningen bara sjunkit 2-3 %.

Jag har inte heller behövt byta lilla "kom ihåg-batteriet" ännu. Så det lär inte heller behöva underhållsladdning under vinteruppehållet.
Precis samma procedur gör jag och har inte några problem med batteri. Också sjätte säsongen.
Fattar inte var folk får idéer om underhållsladdning?
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken och 2 till
  • Laddar…
Har heller aldrig underhållsladdat. Mitt 6 år med samma batteri i år. Min Bosch är på sitt 7:e med samma batteri.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej igen.
Fick hem motorn idag och bytte ut den. ungefär samma problem uppstår.
det jag inte förstår är när jag tar bort klippskivan fungerar den felfritt varje gång. (inget skivmotorblock)
men när jag har klippskivan på fungerar det sämre. ibland när jag manuellt justerar skivan något går den.
dock nu är gräset rätt högt och när motståndet ökar märks det tydligt att hela maskinen tappar kraft.
någon som varit med om något liknande ? ska man prova byta ut PCBn med eller bättre att satsa på nytt?
 
A Axel Sund skrev:
Hej igen.
Fick hem motorn idag och bytte ut den. ungefär samma problem uppstår.
det jag inte förstår är när jag tar bort klippskivan fungerar den felfritt varje gång. (inget skivmotorblock)
men när jag har klippskivan på fungerar det sämre. ibland när jag manuellt justerar skivan något går den.
dock nu är gräset rätt högt och när motståndet ökar märks det tydligt att hela maskinen tappar kraft.
någon som varit med om något liknande ? ska man prova byta ut PCBn med eller bättre att satsa på nytt?
Borde väl gå att mäta spänningen till motorn? Dålig kontakt?
 
Hallå på er, behöver er hjälp.
Jag har problem med att klipparen inte går in i laddstationen och laddar som den skall. Problemet började strax innan midsommar, klipparen kör in och dockar men backar igen och säger att laddstationen är blockerad. Gick naturligtvis hit och började för att läsa som andra fått samma problem och det fanns det ju. Plockade isär klipparen för att kolla eventuella kabelbrott mellan sensor och kontakter men hittade inget. Köpte en ny sensor på Let me repair och monterade den. Ny sensor hade ju hjälpt många andra. Batterierna är nu så dåliga att jag försöker sätta igång en manuell laddning men nu händer absolut ingenting. Mäter först spänningen mellan spjuten och där ligger det och pendlar mellan 2,7 och 4v. Mäter sedan spänningen på mellankontakten från trafon till laddstationen och där ligger den nu på 12v. Jag har mätt här förut och jag har för mig att det skall ligga på 24v men jag är osäker. Kan det helt enkelt vara trafon som varit skraltig från början och nu blivit ännu sämre? Funderar också på om det kan vara kretskortet i laddstationen som är trasigt. Men till att börja med. Är det någon som vilken spänning trafon skall ha ut när ingen laddning sker? Tacksam för er hjälp.
/Mats
 
Den skulle man ju velat sett live
Robotgräsklippare som har kört fast under en trädgårdsstol på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgårdsstol kollapsad på en självbalanserande skoter på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
A Axel Sund skrev:
Har bestämt mig för att inte gå vidare med felsökningen så är det någon som vill ha/köpa en ny motor enl nedan?

[länk]
Du vill inte göra dig av med hela maskinen? Det är ju aldrig fel att bygga upp ett reservdelslager
 
G ekaa88 skrev:
Du vill inte göra dig av med hela maskinen? Det är ju aldrig fel att bygga upp ett reservdelslager
Självklart kan jag de gav ca 800 för motorn med frakt. Vad sägs om 1000 kr+ frakt?
 
Skriv till mig på PM så kan vi snacka där ist :) är på jobbet så har svårt att skriva här
 
A aggplanta skrev:
Vilka instruktioner tänkte du på? Jag har två powerpointdokument om hjulbyte. Är det de du tänker på?

Front wheel replacement.ppt
Rear wheel replacement.ppt
Front wheel replacement hade jag gärna velat sätta tänderna i. Jag har fått just detta problem.
Någon som skulle kunna ladda upp på nytt?

Mvh
/Alex
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.