Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Fogsvansat skiten ur nerrasat plommonträd hos 86-åriga granntanten, tillika frugans farmor, och kört till tippen (trädet, inte gammeltanten).
Du sparade väl de tjockare bitarna till att röka på grillen med? :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Du sparade väl de tjockare bitarna till att röka på grillen med? :)
Jag sparade faktiskt en stump för att hitta på nåt kul med och det där var ett bra tips
 
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Jag sparade faktiskt en stump för att hitta på nåt kul med och det där var ett bra tips
Tänk på att inte ta med barken bara (drar åt det bittra hållet då)
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Sluttampen på det tunga, vibbat vägt av, klart för isodrän och eps imorgon.
Ca 7ton utburet och avvecklat, 14m2 betonggolv, en lättbetonginnervägg, 30cm grus bla.

Fd tvättstuga årsmodell -62 med tillhörande torkrum som ska bli badrum och tvättstuga i -19 tappning.
Renoverad utgrävd tvättstuga med synliga rör och kablar, grusgrund och delvis avtagna väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av gammal tvättstuga - betonggolv och grus substyrt för nya installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad källarlokal med utgrävd yta klar för isolering, synliga rör och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad källare, utgrävd yta och väggar klara för isolering, spadar på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Kanske ta med dem ner till Skåne?
Och sen hetsar du fram en tävling mellan Ola och Daniel i vem som kan slipa snabbast. Erbjud att de får köra på dina stål ;)
Lessen att göra er besvikna, speciellt dig @Pysslarn , men @Daniel_N verkar ha lämnat walk over i sliptävlingen och går nu istället all in på cykeltävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Lessen att göra er besvikna, speciellt dig @Pysslarn , men @Daniel_N verkar ha lämnat walk over i sliptävlingen och går nu istället all in på cykeltävlingen.
Då har jag en Crescent 92309 du kan få göra i ordning åt @Pysslarn bara några franska vevlager bort från att den inte låter som en brunstig fasan..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Då har jag en Crescent 92309 du kan få göra i ordning åt @Pysslarn bara några franska vevlager bort från att den inte låter som en brunstig fasan..
Alltså det är inte @Pysslarn som ska cykeltävla, han pysslar med andra sporter.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Alltså det är inte @Pysslarn som ska cykeltävla, han pysslar med andra sporter.
Jo, men tydligen ganska hög skadefrekvens i den sporten. Du vet blir ganska stötigt för knäna. Så tänkte en cykel hade vart bra för honom.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Snällt av er båda men har hittat något som gör både stavar och cyklar överflödiga — numera kör jag bara bil!

Perfekt sätt att hålla blodtrycket uppe; alla kålhuven — särskilt såhär i semestertider — som är ute på vägarna och behöver sättas på plats gör att en massa muskler aktiveras. Tuta, gasa, helljusblinka, visa fingret, köra om trots att man har möte med en timmerbil, svänga in framför en bromskloss och tvärbromsa för att visa att den jävla idioten ska sluta krypköra, krampaktigt i raseri hålla i ratt och växelspak — det blir massor med både statisk och dynamisk träning. Med mera...

I jämförelse är simning som att köra höga knäuppdragningar! :D
//Ronnie
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Snällt av er båda men har hittat något som gör både stavar och cyklar överflödiga — numera kör jag bara bil!

Perfekt sätt att hålla blodtrycket uppe; alla kålhuven — särskilt såhär i semestertider — som är ute på vägarna och behöver sättas på plats gör att en massa muskler aktiveras. Tuta, gasa, helljusblinka, visa fingret, köra om trots att man har möte med en timmerbil, svänga in framför en bromskloss och tvärbromsa för att visa att den jävla idioten ska sluta krypköra, krampaktigt i raseri hålla i ratt och växelspak — det blir massor med både statisk och dynamisk träning. Med mera...

I jämförelse är simning som att köra höga knäuppdragningar! :D
//Ronnie
Allt detta för att vara i form för att styra upp en icke-nämd snickares parkeringsyta..
Antar att bilkörningen bara är som en bris jmf med det :D
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Lessen att göra er besvikna, speciellt dig @Pysslarn , men @Daniel_N verkar ha lämnat walk over i sliptävlingen och går nu istället all in på cykeltävlingen.
Haha walk-over? Vänta bara så ska du få se
 
Idag har jag fortsatt med omorganiseringen, jag lade denna gamla hylla på sidan istället så blev det en ganska effektiv hylla för småbitar.
En verkstadsinteriör med en gammal trähylla liggandes på sidan full med små träbitar och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Sätter osb känns oändligt... värst är sista 50mm isolering som ska pillas in i mellan eldosor och slangar... Under renovering, osb-väggar och takisolering nära elinstallationer, i ett opolerat rum med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Skurat bort gissningsvis 20 års avlagringar av hönsskit från min nya bänk för kapsågen i snickeriet.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
@Daniel_N verkar ha lämnat walk over i sliptävlingen och går nu istället all in på cykeltävlingen.
Jag vet inte om det finns fler cykeltävlingar men den jag hörde talas om igår var visst plötsligt ingen tävling längre efter det att sträckorna hade kontrollerats. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.