M magnil skrev:
Vad byter du till?
Byter inte.. sålt huset och de ny ägare ville inte ha. Nya huset hade Yale, annars hade jag satt upp de där
 
Hej.
Installerade en ny yale doorman igår med yale egna modul och smart hub. I appen kan jag låsa dörren men inte låsa upp. De går några sekunder och sen kommer en ruta upp att det inte gick att låsa upp.
Vad gör man åt det?
Det är en av anledningarna till köpet av Yale. Att kunna låsa upp om man inte är hemma om se behövs.
Ska byta ut låsblecket till 1487-1 då man just nu behöver ge dörren en extra knuff för att de ska stänga dörren. Om de kan ha med det att görs, men de borde det inte
Mvh wille
 
Och när jag dka starta appen kommer det upp att jag ska uppdatera panel. Trycker uppdatera och då står uppdaterar firmware högst upp i rutan och under att panelen snart ska starta om ha tålamod. Sen händer inget mera. Lämnat det flera timmar utan att de fungerar.. Så varje gång jag startar appen så kommer det upp att jag ska uppdatera , men får trycka bort det då de inte verkar fungera:/
 
F fediwu skrev:
Byter inte.. sålt huset och de ny ägare ville inte ha. Nya huset hade Yale, annars hade jag satt upp de där
Det ser inte ut som om du hade Yale installerat i ditt hus 2018... Dörr krånglar
https://www.byggahus.se/forum/threads/doerr-kranglar.328927/

Är det något som du fått tag i på jobbet som du säljer här? Funkar sakerna? Får man med några taggar?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi har fått ett problem med vårat Doorman som inte fungerar ok längre.
Låset har fungerat bra 1,5 år men nu har vi fått bekymmer med att dörren går att öppna både utifrån och inifrån utan att man låser upp med vred, kod eller bricka.
Trycker jag ner handtaget några gånger när den är låst så åker hakregeln upp och dörren öppnas.
 
Jesca_j Jesca_j skrev:
Vi har fått ett problem med vårat Doorman som inte fungerar ok längre.
Låset har fungerat bra 1,5 år men nu har vi fått bekymmer med att dörren går att öppna både utifrån och inifrån utan att man låser upp med vred, kod eller bricka.
Trycker jag ner handtaget några gånger när den är låst så åker hakregeln upp och dörren öppnas.
Låter som fel i låshuset, kontakta Yale- supporten och beskriv felet för dem så kommer du få ett ärendenummer. De kommer sedan hänvisa dig att ta kontakt med butiken där du köpt produkten och låta butiken reklamera låshuset till ASSA, du ska då rimligtvis få ett nytt låshus med dig hem alternativt få köpa ett nytt och sedan få pengarna tillbaka så snart reklamationen blivit godkänd.
 
  • Gilla
Jesca_j
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Det ser inte ut som om du hade Yale installerat i ditt hus 2018... Dörr krånglar
[länk]

Är det något som du fått tag i på jobbet som du säljer här? Funkar sakerna? Får man med några taggar?
Detta är en förrådsdörr där yale kändes overkill, en släkting var intresserad och köpte allt i helgen så plockar bort annonsen

/ Fred
 
Hos mig löstes allt edter ett mail till yale och dom tvångsuppdaterat min hub:)
 
  • Gilla
SthlmCity
  • Laddar…
Kan man låsa upp dörren med masterkod eller används den bara för att göra inställningar ?

Går den att ändra i efterhand ?
 
Går att låsa upp med. Men har inte provat att ändra kod
 
Hur ändrar man den ?
 
M MWave skrev:
Hur ändrar man den ?
Att ändra masterkod görs olika beroende på om du Yale Doorman i Easy eller Advanced mode. I Easy mode trycker du bara på P-knappen under batteriluckan och väljer ny kod. I advanced mode så slår # masterkod# och väljer sedan menyval 2, sedan är det bara att följa röstguidningen.

Skulle du ha integrerat låset med exempelvis Verisure görs alla ändringar via appen eller Mina sidor, då är det ej längre möjligt att programmera om låset med hjälp av knappsatsen.
 
W william lööv skrev:
Hos mig löstes allt edter ett mail till yale och dom tvångsuppdaterat min hub:)
Tack för tips, jag har installerat låset och hubben och har exakt samma problem med uppdatering via ios, samt att jag varken kan låsa eller låsa upp i appen, den säger bara att det inte gick. Har mailat supporten efter ditt tips, får se om de kan uppdatera min också!
 
Hjälp!

Köpte hus för två veckor sedan och nu har Yale Doorman v2 börjat larma mitt i natten och på morgonen.

Det har räckt med att ta ut ett batteri och göra en "reset" på utsidan men nu larmar den hela tiden så fort man sätter i batteriet igen konstant!

Vad kan man göra när den inte slutar larma?

//Trött utan sömn
 
Låt den larma klart så lugnar den sig. Det är troligtvis avståndet till blecket som behöver justeras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.