Min v1 säger låg batterinivå.
 
Tack Fairlane, då vet jag varför den sa välkommen, trodde nästan att låset vill vara lite snällt ;-) tror det sen gick över till att säga låg batterinivå. Jag har nämligen hört båda men kommer inte ihåg i vilket läge.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
På ssf skriver de om det är godkänt gäller Övrigt: Låset ska vara i bortasäkrat läge med advanced mode, kodblockering och automatisk låsning aktiverat så att bara nyckelbricka kan användas för att öppna dörren

Hur använder ni era doorman ? Med kod eller bricka?

Använder man med kod är det ok för försäkringsbolagen ändå ? (annars försvinner ju vitsen helt att slippa ha med nycklar)

Att man måste ha bortasäkring aktiverad gäller det för nyckellås med för de ska vara godkända ?

Vad har automatisk låsning med om låset är godkänt eller inte ?
 
FInns inget krav på godkänt lås på något försäkringbolag för privatpersoner vad jag vet om man inte har väldigt höga värden med stöldbegärlig egendom. Det skulle vara orimligt att kräva SSF-godkända lås om man inte samtidigt kräver godkända lås på samtliga fönster och fönsterdörrar på husen vilket sällan någon har, det är inte ytterdörren som är svaga länken i skalskyddet. Vi kör bara med kod och mobilappen i vår familj.
 
När det gäller varning för lågt batteri kan det gå snabbt om man har en äldre dåligt isolerad dörr och det plötsligt blir kallare. Har hänt mer än en gång när man dessutom har varit bortrest så att husvakten får problem att komma in. Numera byter jag batteri i början av December oavsett om det behövs eller inte.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Ser man om dörren är låst/öppen från både in och utsidan via någon indikering ?
 
Bara när man låser/låser upp så tänds en grön lampa när man låser upp och en röd när man låser, den lyser någon sekund.
Jag känner alltid på handtaget oavsett, annars får man kolla i appen
 
Jag har för mig att låset på insidan visar rött/grönt nån gång per minut eller så. Men det syns inte utifrån.
 
Men utifrån ser man inte att det är öppet ?

Låter det mycket när man öppnar stänger dörren? Om man behöver gå ut sent/tidigt
 
Utifrån ser man inte om det är låst eller upplåst. Man måste känna på handtaget eller kolla appen.
Om det låter mycket eller inte är subjektivt. Ja, jag tycker det låter rätt mycket när man öppnar och stänger dörren. Det är svårt att smyga ut om det är helt tyst i huset, men det är min uppfattning. Med ett konventionellt lås kan man ju vrida in alla kolvar så att de inte släpar mot blecket. I detta lås släpar en eller flera kolvar mot blecket både när man öppnar och stänger dörren. Det klickar när man låser och låser upp, men det låter inte mycket tycker jag. Det som låter mest är kolvarna som släpar mot blecket.
 
  • Gilla
MrPlow
  • Laddar…
Vid normalt användande låter mitt ungefär som ett vanligt lås. Ljudsignalen går att stänga av så det är bara ett klickljud
 
La precis ut en annons med 5 st yale doorman v2 till salu, ta en titt om ni är intresserade
 
F fediwu skrev:
La precis ut en annons med 5 st yale doorman v2 till salu, ta en titt om ni är intresserade
Var?
Länk?
 
F fediwu skrev:
La precis ut en annons med 5 st yale doorman v2 till salu, ta en titt om ni är intresserade
Vad byter du till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.