Har en DMR 200 som mest står då jag tyckte den var bökig att använda. Den inte bara är att starta med ett tryck utan man måste fibbla med telefonen också för att det skall börja poppa. Kör Makita radion i stället.

En fördel med DMR är att den har USB utgång för laddning av telefonen.
 
P
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
XFD11 och DDF483 är det samma maskin?

[länk]
[länk]

Planerar mitt Makita imperium ;) någon som testat DDF485?
[länk]
Ja det är samma maskiner !

Jag har haft DDF485 och den funkar bra, liten och lätt! Dock gilla jag 484 mera då den känns mer gedignare och starkare!
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Har lillebror till 483 fast med 10,8v och gillar den skarpt.
Stark, liten och smidig. Använts till i princip allt förutom större upptagning..

Pratar vi 18v håller jag med ovan, 484:an är en suverän maskin..
 
Favoriten är DDF083’an med 2 Ah acc på. Går att hänga i brallorna utan att tappa dessa. Gamla BHP454 kommer fram vid större hålsågar eller röra runt i färgburkar. Mellanmodellerna, ett gäng, och knackarna kommer fram när det behöver bytas bits eller borrar stup i ett.

Storleken har betydelse och ibland är smått stort.

Tre olika Makita borrskruvdragare på trägolv, inklusive modeller DDF083, BHP454 och en slagskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mmattsson och 4 till
  • Laddar…
Har aldrig använt en maskin med bitsborr innan, funkar dom bra?

Så slutsatsen är att det är en DDF484 som gäller? Trodde 485 var en nyare ersättare bara. DDF083 för superkompaktheten.
Va inne på Bauhaus och klämde men dom hade bara DDF482 upppackad där

Batteri då?
2Ah och 6Ah?
Tänker att eftersom 3,4,5 och 6Ah verkar ha typ samma vikt och mått kan man lika gärna ta det stora?
 
TeroM TeroM skrev:
Favoriten är DDF083’an med 2 Ah acc på. Går att hänga i brallorna utan att tappa dessa. Gamla BHP454 kommer fram vid större hålsågar eller röra runt i färgburkar. Mellanmodellerna, ett gäng, och knackarna kommer fram när det behöver bytas bits eller borrar stup i ett.

Storleken har betydelse och ibland är smått stort.

[bild]
Håller verkligen med om DDF083 med 2 Ah! Otroligt lätt och trevlig. Har snott en kortare bygel från en av mina äldre maskiner, så att den står bättre. Ser att den sticker fram bakom batteriet på din bild. :)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:
Håller verkligen med om DDF083 med 2 Ah! Otroligt lätt och trevlig. Har snott en kortare bygel från en av mina äldre maskiner, så att den står bättre. Ser att den sticker fram bakom batteriet på din bild. :)
Ahh, skall inventera byglarna jag har liggande då det vore bra med en som inte sticker ut under batteriet.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Har aldrig använt en maskin med bitsborr innan, funkar dom bra?

Så slutsatsen är att det är en DDF484 som gäller? Trodde 485 var en nyare ersättare bara. DDF083 för superkompaktheten.
Va inne på Bauhaus och klämde men dom hade bara DDF482 upppackad där

Batteri då?
2Ah och 6Ah?
Tänker att eftersom 3,4,5 och 6Ah verkar ha typ samma vikt och mått kan man lika gärna ta det stora?
Bitsborrar i mindre dimensioner funkar bra, större borrar kör jag i chuckmaskiner.

2 Ah för vikten. 5 Ah är det största jag har, oftast i cirkelsågen, vinkelslipen, multimaskinen eller annan kraftslukare. 6 Ah tar tid att ladda men jag antar att du förr eller senare kommer att ha ett gäng batterier (och många maskiner igång samtidigt ...). Med många batterier är inte Ah avgörande men prisskillnaden från 4 till 6 Ah är rätt stor.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Behövde två dragare igång idag så DDF480:an kom fram. Tusan vad den är tung och klumpig jämfört med DDF083:an.

Två Makita borrskruvdragare, modell DDF480 till vänster och DDF083 till höger, på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag stod på Swedol idag och jämförde DDF483 mot DDF484 och tyckte det var stor skillnad, helt sjukt mot DDF083 då
 
Jag har också en ddf083. Den är ju helt fantastisk. På växel två är den snabb och tillräckligt stark för det mesta som ska skrivas med stor kvantitet. På lågväxeln orkar den allt allt jag försökt, förutom riktigt grova franska träskruv.

Förstår inte varför man skulle vilja ha något annat som huvudskruvdragare.
 
=) blir som en lite ung väntades på tomten :D
 
  • Hand håller en Makita digital väggskanner mot en betongvägg med ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
End och 1 till
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
=) blir som en lite ung väntades på tomten :D
 
  • Hand håller en Makita väggsökare framför en reklamaffisch med japanska tecken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reklam för Makita laseravståndsmätare som visar produkten och dess mätningsgränssnitt på en skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.